אירית רוזנבלום, מנהלת ומייסדת "משפחה חדשה", לא ממש הצליחה להירגע מהטלטלה הקואליציונית. אחרי העריקה של ח"כ עידית סילמן שיגרה רוזנבלום מכתב לשמוליק, בעלה של חברת הכנסת, לא לפני שהסבירה: "החלטתי לכתוב לשמוליק סילמן, זה הידוע בתואר 'בעלה של עידית', או אולי נכון יותר הבעלים שלה, זה שמחליט בעבורה (יחד עם יריב לוין)". ומה במכתב? "החלטת שאשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה. אתה מחליט, אתה מנווט ואתה זה שדואג שכולם יידעו את זה. מקטין את אשתך, מקטין את כולנו".
שמוליק סילמן, בעל או בעלים?
"עידית מנהיגה חזקה מעוררת השראה, עצמאית וערכית. זכיתי להיות לצד אישה שכזאת. אני מודה לה׳ כל יום במשך 20 שנה שהתחתנתי עם אדם כל כך מיוחד, בעלת לב זהב ונשמה יתרה. לגבי המכתב - אדם שמוציא מכתב על אדם אחר וכותב שמישהו שולט בו - נשמע אובססיבי והזוי ולדעתי מעיד על מצבו עצמו, שכן אין אדם מדבר אלא מהרהורי לבו. אם אירית צריכה סיוע או הצלה, היא חייבת לטפל מיד ולא לדחות, מקרים כאלה יכולים להסלים וזה מסוכן. בהצלחה וחג שמח".
רוזנבלום, כתב העברת בעלות?
"להיות נבחר ציבור זה לא עסק משפחתי. כפי שכתבתי במכתבי למר סילמן, זכותם, ואפילו חובתם, של בני ובנות זוג של פוליטיקאים לייעץ ולתמוך בהם, אך באותו הזמן, נבחרי הציבור, הם שנבחרו על ידי הציבור והם שצריכים לקבל את ההחלטות. סילמן לא הסתפק בלייעץ לאשתו אלא מצא לנכון לתפוס את מקומה ולנהל עם יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, מו"מ על עתידה הפוליטי. במהלך הזה הקטין סילמן את אשתו והקטין את כולנו הנשים. במשך עשרות שנים אנחנו כנשים נאבקות על עצמאותנו בקבלת ההחלטות. סילמן, בכמה רגעים של אדנות גברית, הצליח להרוס שנים של התקדמות".

עידית סילמן (צילום: אבשלום ששוני)
עידית סילמן (צילום: אבשלום ששוני)

ובזמן שסילמן הכריזה מלחמה על החמץ, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ליוותה בחדר הלידה את היועצת הקרובה, פלג אלמוגי בוסידן.
שאשא ביטון, מזל טוב.
"תודה, ליאורה. בעזרת השם אני מקווה להשתתף גם בבר מצווה של אספי הקטן ולחגוג את השמחות של כל אחת ואחד ממשפחת הלשכה שלי".

שאשא ביטון , חגית אלמוגי , פלג אלמוגי  (צילום: פרטי)
שאשא ביטון , חגית אלמוגי , פלג אלמוגי (צילום: פרטי)