השחקנית והקומיקאית נלי תגר התרגלה לחיות בעולם בו גברים שולטים בסצנה, במיוחד בסצנת הסטנדאפ בישראל שנשלט ברובו על ידי גברים. בראיון ל-TMI סיפרה על העצמה נשית, מה דעתה על המיזם של נטלי דדון "אישה לאישה מלכה" ואיזה שינוי תפיסה אנחנו צריכים לעשות כחברה בנוגע לנשים.

"העצמה נשית אמיתית? עוד לא הגענו לשם. העצמה נשית נבחנת בקטגוריות גבריות. אנחנו בוחנות נשים אחרות כמו שגברים בוחנים. אנחנו מנסות להתאים את עצמנו למועדון. זה כמו שאישה תנסה ללבוש חליפה. אני לא אומרת, את יכולה להראות טוב בחליפה, וראינו בנות, אבל עדיין גבר תמיד יראה יותר טוב בחליפה ואישה תראה יותר טוב בשמלה מתנפנפת. אנחנו שמות על עצמינו בחינה, במקום לעזור באמת אחת לשנייה, כמו שגברים עוזרים אחד לשני כל הזמן ואנחנו לא".

נלי תגר (צילום: ניר פקין, באדיבות וואלה!)
נלי תגר (צילום: ניר פקין, באדיבות וואלה!)

למה את חושבת שזה ככה?
"התרגלנו. אולי בדור של קטנים יותר זה יראה אחרת. התרגלנו לזה שיש את ה"חמישייה הקאמרית" יש בת אחת וארבעה בנים וגם ב"מועדון לילה". התרגלנו להילחם על המקום האחד עם הבנים, במקום להגיד: 'רגע סליחה, למה שזה לא יהיה חצי-חצי או ארבע נשים וגבר אחד?'. התרגלנו לזה ולוקח זמן, גם לי, לשנות את התפיסה הזאת".

מה דעתך על המיזם של נטלי דדון 'אישה לאישה מלכה'?
"המיזם שלעצמו הוא מבורך כמובן. אני לא באמת בקיאה בפרטים, נטלי חברה. הורגלנו לא לפרגן אחת לשנייה, זה חינוך שקיבלנו. יש את 'הרווק' ויש 20 בנות שנלחמות על הלב של מישהו. יש משרה בצבא ויש תקן לאישה אחת, יש שיריון ויש לאישה. במקום שנהיה באמת שותפות מלאות ולא תמיד מאפשרים לנו. לא רוצים לנשים יהיה כוח. גם בסטנד אפ אין הרבה בנות".

זה גם נחשב מקצוע גברי.
"חד משמעית. כי אומרים: 'אישה מה תספר לי? היא חופרת. היא תלרלר לי בראש, הגבר מצחיק והאישה היא חופרת לי'". 

נלי תגר (צילום: אמיר מאירי)
נלי תגר (צילום: אמיר מאירי)