הריאיון המכונן של השנה, שוודאי יהיה מועמד לקטגוריית פרס ההישגים הטלוויזיוניים לנבחרי 2022, ששודר אמש (מוצ"ש) בתוכניתו של גיא פינס רגע לפני חצות, הכניס אותי למיטה ללילה של סיוטים בלתי פוסקים. מפיקת העל אירית רחמים ברגע גלוי ואותנטי חושפת באומץ ובעיניים דומעות את ההתמכרות שלה לשופינג ולמותגי על.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לא ברור למה בערוץ קשת 12 חשבו שזה לגיטימי לשדר תסריט אימים שכזה בעידן של יוקר המחייה, כשאזרחי ישראל לא נושאים בנטל ההוצאות החודשיות. הנייר הסופג התייקר ב-25 אחוזים, מחיר הלחם עולה ב-20 אחוזים והדירה כבר מזמן הפכה לתסריט בדיוני. ויודעים מה? ארחיק ואומר שגם אם הייתה שורה רווחה כלכלית והכל היה משגשג ומלבלב, עדיין הייתי חושבת שכנראה מישהו שם למעלה השתגע כשחשב לשדר את הבדיחה הזאת.

למען הדיוק, זה עדיין שודר בתוכנית בידור לייט נייט של גיא פינס, אבל גם שם זכה לככב על פני כל הפרק, עם פרומואים מושקעים כל סוף השבוע, עם עריכה של מנגינת רקע מרגשת ותיאור על חיים שכאלה והעבר הקשה ללא הורים, כשבמקרה הטוב זה ראוי לקבל לא יותר מאייטם קטן במדור בידור, עם תוספת של עקיצות מתחת לחגורה, כדי שהמסר יהיה ברור.

לצד תמונה שאסור לפספס: הטיפ של אירית רחמים

אירית רחמים (צילום: אור גפן)
אירית רחמים (צילום: אור גפן)

גרוע מכך, מה גרם לאירית רחמים, המשוועת ככל הנראה לתשומת לב בלתי פוסקת, לחשוב שאחרי החשיפה הזאת היא תזכה לאהדת הקהל?אל תקראו לי מיקי אם היא לא תתעורר הבוקר לקיתונות של תגובות נאצה וביקורות נוקבות והפעם זה יהיה לגמרי מוצדק כי היא הביאה את זה על עצמה.

התמכרות לשופינג או לקנייה אובססיבית היא תופעה רגשית ידועה, כשבמקרה של רחמים ההתמכרות מגיעה מרווחה כלכלית המאפשרת זאת ולכן לצערי קשה לי להביע חמלה. אני לא מזלזלת בתחושותיה או בדמעות שזלגו ללא הרף על פניה היפות של מפיקת העל, כשהבינה שהיא צריכה לקנות לעצמה מתנות כי אף אחד לא קנה לה בילדותה, כי אני בטוחה שבנרטיב שלה זה מרגיש נורא ואיום. בנעליים של אשת חיל ששייכת לאותו עשירון עליון - זו טרגדיה קשה. להבין שקניה של שמלות של ורסצ'ה יותר אטרקטיביות עבורה מלבלות עם הילדים בחופשה מנקרת עיניים באי מיקונוס שביוון. נו באמת, יש אישה שלא תעדיף קניות של שמלות ורסצ'ה על פני כל בילוי משפחתי אחר?

אירית רחמים (צילום: אור גפן)
אירית רחמים (צילום: אור גפן)

לבכות או לצחוק? אני עדיין לא יודעת איך להגיב לפרק של אתמול, אבל מה שבטוח שלרחמים היה אינטרס מובהק לצאת בחשיפה המסעירה של חייה, קידום יח"צני למכירת בגדי היד השנייה שהיא עושה. אני בטוחה שנחיל של נשים חובבות מותגי על נוהרות בהמוניהן הבוקר לחנות של אירית רחמים, שמוכרת שמלות שקנתה באלפי שקלים במאות בודדים של שקלים. ואני בטוחה שרחמים השיגה את המטרה שלשמה היא התכנסה. אבל שאלת מיליון הדולר היא מה היא תעשה עם כל הכסף של הרכישה? תתרום לנשים שידן אינה מאפשרת להן או תקנה לעצמה גרדרובה חדשה? גם על זה אני מהמרת ואומר שהרכישות החדשות בדרך.

בימים של פיגועים, ממשלה חדשה, עליית ריביות, יוקר המחייה, אין כמו איזה משהו מרענן שיקליל לנו את הרגע הזה ביום, אבל עבורי זה היה תסריט אימים שמצטרף לאותו תסריט על אותה כלה שהפכה את הצ'חצ'חיות למקצוע חדש וזכתה לככב בכל מהדורות הכותרות. וואלקם 2022 - עידן הטראש. 

עמוס לוזון, אירית רחמים (צילום: אור גפן)
עמוס לוזון, אירית רחמים (צילום: אור גפן)