ההדים שעוררה התלבושת שלבשה נועה קירל שלשום בטקס פרסי המוזיקה של MTV בגרמניה - היו בדיוק הדבר שהסטייליסט שלה איתי בצלאלי, שעומד מאחורי התלבושת, ציפה לו. "ידענו שזה הולך להיות משהו גדול, ידענו שזה יתפוס תשומת לב, שידברו על זה", הוא אומר כעת. "הרגשנו שזה יקרה. גם אני וגם נועה היינו ברעידות בחזה יומיים מהדבר הזה. זה לא רק בגד להופעה, זה בגד עם משמעות".

נועה קירל עם חליפת קניה ווסט (צילום: רויטרס)
נועה קירל עם חליפת קניה ווסט (צילום: רויטרס)

כידוע, הזמרת צעדה על השטיח האדום בדיסלדורף בתלבושת שכללה מכנסיים, חולצת בטן וכפפות, שעליהם מודפסים פניו של המוזיקאי האמריקאי קניה ווסט, וענדה תכשיטים עם סמלי מגן דוד וחי, במחאה על הציוצים והפוסטים בעלי התוכן האנטישמי שפרסם לאחרונה ווסט. "כשנועה ביקשה ממני בגד מטורף ל־MTV, שלחתי לה מלא הצעות של דברים מגניבים", מספר בצלאלי. "היא ישר התקשרה ואמרה: 'לא, לא, לא, אני רוצה משהו אייקוני, משהו עם אמירה. אני רוצה את הפנים של קניה ווסט על הבגד'".

איתי בצלאלי (צילום: ערן לוי)
איתי בצלאלי (צילום: ערן לוי)

הופתעת?
"ברור. הרמתי גבה, אבל מיד התעשתי, אמרתי 'אוקיי' ולא ניסיתי להוריד אותה מזה. אני תמיד מקשיב לנועה, כי היא בחורה מאוד חכמה. חשבתי באותם הרגעים: איזה מזל שאני עובד עם נועה שלא מספיק לה בגד יפה, אלא היא רוצה להביע אמירה. זו האמירה שלה, ואילו אני השליח שלה, אני איש המקצוע שלה שבא לספק ולהגשים לה את החלומות האופנתיים שלה. אני גאה על כך. אם המסר היה מנוגד לאמונות ולעקרונות שלי, אז מן הסתם לא הייתי עושה זאת. אבל כאן הייתי גאה בנועה על המסר שהיא רצתה להעביר".

כמה זמן לקח לעבוד על הבגד?
"בתוך שעתיים אני ויובל אלרואי, מעצבת בוגרת שנקר שעבדתי איתה על הפרויקט הזה, עשינו סקיצות. חברת 'קדנה' שמדפיסה על בדים הדפיסה את הפרצופים של קניה על הבד. בתוך יומיים עיצבנו את הבגד, יובל ואני עבדנו עליו שעות. המעצבת מיה גלר הייתה אחראית על התכשיטים. כמובן שלנועה יש חלק בעיצוב הדבר הזה. היא עזרה לנו למקם על הבגד כל חי וכל מגן דוד".

יובל אלרואי, נועה קירל ואיתי בצלאלי (צילום: פרטי)
יובל אלרואי, נועה קירל ואיתי בצלאלי (צילום: פרטי)

אילו תגובות קיבלת?
"קיבלתי תגובות מטורפות. במקרה הזה נועה מזכירה לי את מדונה. נועה יכולה להיראות טוב גם בטרנינג, אבל זה לא העניין להיראות טוב בבגד, אלא גם להעביר מסר. זה מדהים בעיניי ואני מודה לה על זה. איזה כיף שהצלחנו במשימה שלנו, ועל הדרך גם לא פגענו באף אחד - לא בקניה ווסט, לא בעם היהודי. להפך, הרמנו לנו ואולי אפילו הרמנו לו ותיארנו אותו בצורה קומית".

אלא שהתלבושת עוררה גם לא מעט ביקורת בעולם, ואתר "דיילי מייל" אף הכתיר את קירל כאחת המתלבשות הגרועות של הערב. "אני לא מתרגש מזה בכלל", אומר בצלאלי. "להלביש את נועה בבגד שהוא פשוט יפה זה לא מעניין. זה מאוד פשוט לשים על נועה בגדים יפים, אבל העניין הוא לעשות אקסטרה, וזה האקסטרה שלנו. גם על נטע ברזילי באירוויזיון היו שאמרו שזה אחד הבגדים הכי לא יפים, אבל עדיין היא זכתה, עדיין זכרו אותה. העניין הוא לבלוט בתוך כל ההמון הזה, לבלוט בין הכוכבים".

אתה הולך להיות מופקד על המראה של נועה גם באירוויזיון?
"ברור. אבל קניה ווסט לא יהיה על הבגד של האירוויזיון, בזה את יכולה להיות בטוחה. יש כל מיני כיוונים ורעיונות, ואנחנו מחכים להתקדם בתהליך הזה. זה מרגש מאוד. צפו פגיעה, מה שנקרא".

תשים כפפות
בצלאלי, 42, גדל בהוד השרון, וכיום עובד מהסטודיו שלו הנמצא בדירתו בתל אביב. בתחום האופנה הוא נמצא כ־15 שנה. את הפריצה שלו בתעשייה הוא מייחס ל"רגע שבו שמנו כפפות לקורין גדעון ב'אח הגדול'. יום אחר כך כל המדינה השתגעה, וכל דבר שקורין הייתה לובשת - היה נגמר בחנויות. שם זה התחיל ומשם ממש השתפרתי והשתפשפתי. הבנתי שאני לא צריך לפחד מהאינטואיציות שלי. אתה רוצה כפפות, תשים כפפות. גם קורין עם הכפפות, גם נטע ברזילי עם המראה של הקימונו ותסרוקת הגולגולים באירוויזיון, וגם נועה עם הבגד הזה - יצרו מראה מאוד אייקוני, בלתי נשכח".

נטע ברזילי באירוויזיון (צילום: רויטרס)
נטע ברזילי באירוויזיון (צילום: רויטרס)

בצלאלי עובד עם קירל מאז שהייתה בת 16, ובמקביל גם עם זמרים ויוצרים נוספים, בהם נטע ברזילי, תמיר גרינברג ואלה לי להב. "החיבור שלי עם נועה התחיל מהשיר הראשון שהוציאה", הוא מספר. "ישבתי מול היוטיוב מהופנט, התאהבתי בדבר הזה. כשהייתי ילד הייתי מאוהב בכוכבות גדולות, ונועה הזכירה לי את הכוכבות הגדולות שאהבתי כמו מדונה, ביונסה. החיבור בינינו היה מיידי. יש לנו שפה משותפת, חיבור טוב. אני אוהב אותה כמו אחות קטנה, היא חשובה לי באמת. בסטיילינג, אם אתה לא אוהב את הבן אדם שאתה מלביש, זה לא יוצא יפה. נועה היא מישהי שאני עובד איתה צמוד, אנחנו מעבירים מסר ביחד, אני חייב לאהוב אותה ולהתחבר אליה כדי שזה יצא כל כך יפה. יש לנו חיבור מאוד טוב וכיפי".

עם אילו אמנים אתה בוחר לעבוד?
"אני עובד בעיקר עם אמנים מאוד ויזואליים, שהאופנה אצלם היא משהו מאוד חזק. זה מה שמחבר בינינו. אלה אמנים ויזואליים שעולים לבמה עם בגד, מחזיקים אותו ואפילו מביעים דעה עם הבגד שלהם. אתה מרגיש שיש פה אקסטרה אישיות, אקסטרה פרסונליטי. כמו שראיתי את נועה ביוטיוב והתאהבתי וידעתי שזה יקרה יום אחד, כך גם כשנטע ברזילי הגיעה ל'כוכב הבא' - היא הייתה אחרת מכל המתמודדים, הרגשת שכוכב נכנס לחדר".

איתי בצלאלי (צילום: פיני סילוק)
איתי בצלאלי (צילום: פיני סילוק)

אתה יכול לחזות מראש איזה מראה הולך לעשות רעש?
"אני עובד אינטואיטיבית לגמרי, אני לא מסתכל בתצוגות אופנה או בעמודים של מעצבים כדי שזה לא ייקח לי את תשומת הלב. אני אוהב שזה במוח של נועה, ועכשיו לך תוציא את מה שיש לה במוח ותביא את זה על סקיצה. או שזה במוח שלי, ולך נסה להעביר את זה למעצב שאתה רוצה".

מי הכוכב הבא שתשמח לעבוד איתו?
"אלין גולן עושה לי את זה מאוד. היא כזאת ילדה מדהימה, כזאת יפה וכזאת מהממת ומוכשרת, ואני סולל את דרכי להלביש גם אותה".