שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט המדיני ביטחוני זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח עם אראל סג"ל וחן ליברמן ב־103FM. הוא התייחס לדיון על פתיחת שנת הלימודים והבהיר כי "הצבעתי נגד פתיחת שנת הלימודים ב־1 בספטמבר, לא בגלל שאני נגד פתיחת שנת הלימודים, אלא הצעתי להעביר אותה לאוקטובר". 

"אמרתי בדיון שאם רוצים לפתוח ב־1 בספטמבר, זה מחייב אותנו לאזן, אין ארוחות חינם. לימודים קודמים להרבה דברים אחרים שאנו מאפשרים היום, צריך להגביל יותר את ההתקהלויות", הוסיף. 

"לפני שבוע הרחבנו את התו הירוק, אני כמעט לא זוכר דיון בישיבת קבינט הקורונה בה המלצת משרד הבריאות לא התקבלה" הדגיש, והוסיף: "כרגע, אני לא חושב שיש סיבה לפיצויים לבעלי העסקים כי כעת ניתן לעבוד. גם בקניונים צריך תו ירוק, אך דעתי לא התקבלה בקבינט, היה ויכוח בעניין. אנחנו צריכים ללמוד לחיות לצד הקורונה, אין מה לעשות, זה יחזור אלינו. זה לא נראה כאילו זה הולך להיעלם". 

בהמשך, אמר השר כי "אם כל אלה מעל גיל 12 שיכולים להתחסן היו מתחסנים והרשאים להתחסן בחיסון הדחף היו עושים זאת, לא היה צורך במגבלות. לא ראיתי אף חבר ממשלה שאינו תומך בחיסונים. מתנגדי חיסונים יש בכל מקום, לא מגיעים מספיק אל המגזר הערבי וזה מטריד מאוד". 

על ההתחממות הביטחונית בסוף השבוע בגדר המערכת, ציין: "זה לא סוד שבממשלה יש אנשים עם דעות שונות, זה בסדר. בתור מי שיושב בקבינט המדיני ביטחוני, הדיון שם הוא ענייני לחלוטין, אין שום שיקול פוליטי. חמאס רוצה בהשמדת מדינת ישראל מסיבות טקטיות, וכרגע הוא מבין שהוא לא יכול לעשות זאת". 

בסיום השיחה, התייחס אלקין לסוגיות המשפטיות של מי שהיה יושב ראש מפלגתו במשך שנים רבות, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני במשך שנים חשבתי שזה לא נכון שהגשת כתב אישום לכשעצמה תפסול אדם מתפקיד. בנושא של ראש ממשלה, לא חשבתי שיש צורך החקיקה הזו. מה שחווינו מאז שהוגש כתב אישום נגד נתניהו, ושאופן ניהול המדינה השתבש בגלל שיקולים משפטיים כאלה ואחרים, שינה את דעתי". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM