יריית הפתיחה לעונה החדשה וה-16 של "אבודים" נפתחה בקול תרועה גדול, כזה שהותיר אותנו סקרנים לחלק השני של הפרק המשודר היום בערב, בדיוק יממה לפני עליית העונה החדשה של "האח הגדול".

ולמה הזכרתי את הריאלטי הפופולרי באותה נשימה עם ״אבודים״? כי האחיות התאומות, המכונות בדוקו-ריאליטי הקרדשיאן בגלל אורח חייהן המפונפן, נראות כאילו היו דמויות שהיו יכולות בקלות לעבור ליהוקים ולהיכנס לבית האח הגדול. לי זה נראה כמו תוכנית קידום לאח הגדול, שמכניסה אותנו לאווירה של הבית המתועד והדיירים הצבעוניים שצפוים להכנס אליו.

שירי ודיאנה בנות ה-22 יוצאות למסע בקזחסטן לחיפוש אחר השורשים המשפחתיים, לאחר שנולדו להורים עניים ואומצו למשפחה ישראלית אמידה ונהנו מחיי פאר ושפע, מה ששינה את גורלן מהקצה אל הקצה. למסע הן יוצאות בליווי הרגיש והצמוד של המנחה צופית גרנט שמנסה להכניס רוח קלילה מנשבת לתהליך המורכב והרגשי שצפויות לעבור הבנות.
 
מדובר באחיות תאומות לא זהות, לא רק במראה. אחת רגישה ואיכפתית  שפורטת את מיתרי ליבה בדמעות, והאחרת בפנים נטולות רגש מתלווה לאחותה, ואדישה לכל הגילויים המסעירים, בלי רצון לגלות את שורשי העבר, כי באמונה שלה רק כסף זה שם המשחק, ובמשפחה שבה היא גדלה מעולם לא היה לה חסר. קל להבין שהיא חוששת לגלות שהמקור שלהן היה עני ורש, מה שעלול לנפץ את תכליתה.

זה רק נראה ומריח כאילו האחות האדישה, היא זאת שתסיים את הפרק הבא בבכי מרוגש כשתפגוש לראשונה את אימה הביולוגית ולזה אני מצפה אפילו יותר מהמפגש עם הוריהם הביולוגיים. כשהן צועדות על נעלי עקב סטילטו בשלג המקפיא של קזחסטן, במעילים פרוותיים ממותגי יוקרה, תסרוקות מפונפנות ואיפור מושקע, הן מדברות על העוני והדלות והעתיד חסר התקווה במקום אילו גדלו ללא אמצעים כלכליים.

ההתעסקות בכסף ובחומר גוברת בפרק מהרצון לגלות את סודות העבר האפלים. הייתי מצפה מהפקה לחתוך בעריכה את ההתעסקות הלא חינוכית והבלתי פוסקת בכסף ומותרות. אני חוששת שאמש כשהן צפו בעצמן על המסך הן לא אהבו לראות את עצמן. וכמו בכל עלילה טובה ומורכבת רגע לפני הגילוי המסעיר, תפנית גדולה בעלילה והאבא הביולוגי שחתם על מסמכי האימוץ, אינו בעצם האבא הביולוגי של התאומות, ומציפייה לפגוש את אביהן הן פותחות דף חדש ומוצאות את עצמן בחיפוש אחר אימן ואחיותיהן. 

מהתגלית המסעירה נמצא כי אימן הביולוגית נכנסה להריון מגבר אחר, בעוד בעלה דאז , ריצה את עונשו בכלא. היא הסתירה את ההריון והתאומות שנולדו ומסרה אותן לאימוץ. הסיבות העלומות לאימוץ יתגלו בפרק הבא. אבל צופית גרנט שניסתה לרכך את הכעס של התאומות שגילו כי הגיחו לעולם כתוצאה מבגידה, סיפקה תפנית נוספת אפשרית לעבר המורכב גם ככה, והעלתה השערה כי אולי האם חששה לחייה ולחיי בנותיה, מפני בעלה העבריין ולכן מסרה אותן לאימוץ.

אני לא יודעת מה איתכם אבל לי היו כבר תוכניות להערב, לא ביטלתי, אבל דאגתי להקליט את החלק השני של "אבודים", שלא אפספס לראות את התגובה דווקא של התאומה האדישה במפגש המכונן עם אימה הביולוגית.