פרסום ראשון: ארגון בצלמו הגיש היום (רביעי) מכתב דחוף למועצת תאגיד השידור הציבורי, זאת נוכח התבטאויות של עורך רשת ב' דן ביילסקי, שלטענת הארגון "התבטא בצורה לא ראויה". בין התבטאויות העורך אשר מצוינות בפנייתם, נמצא פוסט  בו הוא תקף את השר דודי אמסלם.

"דן ביילסקי, עורך בכיר בתאגיד כאן, התבטא ברשתות החברתיות בצורה לא ראויה שאינה עולה בקנה אחד עם הקוד האתי של תאגיד 'כאן'", נכתב בפנייתם. "סעיף 45 בקוד האתי קובע 'נפעל ברשתות החברתיות מתוך הכרה בזיהוי ובמיתוג שלנו כעובדי התאגיד, ונקפיד על שמירת אמון הציבור ועל תרבות דיבור ודיון'. ביילסקי קרא בפוסט ברשת הפייסבוק 'חייבים לצאת למלחמת אזרחים', קריאה חמורה ביותר ומסוכנת שחורגת מחופש הביטוי הסביר".

בנוסף, הוסיף הארגון כי "ביילסקי כינה את השר אמסלם 'מוגבל ורפה שכל', שהוא בעצם 'אוטיסט ברמת התפקוד הנמוכה ביותר'". הם ציינו כי לאחר הפרסום הוא ערך את הפוסט ומחק את המילה 'אוטיסט'. עוד אמרו בארגון כי ביילסקי אף מזדהה בדף הפייסבוק שלו כ'עורך חדשות בכיר וכתב כלכלי בכיר בקול ישראל', וכי "התבטאויותיו הלא-ראויות מכתימות את תאגיד 'כאן'".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמדי/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פרסומיו של דן ביילסקי נגד דודי אמסלם (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
פרסומיו של דן ביילסקי נגד דודי אמסלם (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)

הם סיכמו: "הדברים שלו פוגעים באנשים עם אוטיזם. הוא משתמש באוטיזם כקללה, דבר שאינו ראוי כלל וכלל. לאור הפרת הקוד האתי, אבקש להעמיד את ביילסקי לדין משמעתי לחייבו להתנצל פומבית ולהענישו בחומרה".

בתגובה, נמסר ממועצת התאגיד כי ביילסקי נמצא בחופשת פרישה מהתאגיד והוא אמור לסיים את עבודתו בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, הם הוסיפו כי "הפוסט שהעלה אכן אינו עולה בקנה אחד עם הקוד האתי של התאגיד ולכן הוסר מהרשת". 

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "אני מברך על הוראת הנציב להסיר באופן מידי את הציוץ הפוגעני. אסור לאף עובד תאגיד לדבר בשפה פוגענית לא כלפי אנשים עם מוגבלות ולא כלפי נבחרי ציבור.  נמשיך לפעול ולקדם תקשורת הוגנת איכותית ומאזנת שיודעת לכבד ולדבר בשפה נאותה".