תערוכת "FOOL ME" מדע פוגש קסם הראשונה מסוגה בעולם מוצגת בימים אלו במדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה. אומנות התעתועים מוצגת על ידי אמן החושים נמרוד הראל בסרטונים בלעדיים, ובחמישה מתחמי ענק מיוחדים, יותר מ-40 מוצגים חושפים את הסודות המדעיים, שמאחורי מאה שנות קסם. במקביל מקדם הראל את ספרו החדש "המאמין". בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר על ההחלטות שלקח וסיפר ועל התערוכה.

מרחפים באהבה: תערוכת הבלונים נפתחת למבוגרים בלבד
"המודעות מתפוגגת": שי אביבי על העונה החדשה של "בואו לאכול איתי"

"בגדול מדובר על נוירופסיכולוג, שמתעסק בהיפנוזה, עולם של מסרים תת הכרתיים, כל הדברים שתמיד עניינו אותי אבל מהזווית המדעית, שחודר לתוך כת. העולם שלו מתהפך", סיפר הראל על ספרו "המאמין". "הספר הזה פשוט בנוי שכל פרק הופך לך את כל מה שחשבת שאתה מבין על הספר. כל דבר שאני אגיד הוא ספוילר". 

"אני מתפרנס מלהשפיע על אנשים לעשות דברים מוזרים, בהופעות שלי אני גורם לאנשים לשכוח את השם שלהם", המשיך אמן החושים. "זה הלחם והחמאה שלי, בזה אני מתעסק. מי שמתעסק בזה מספיק זמן מבין שהמוח שלנו פלסטלינה. אנחנו נורא בטוחים שאנחנו יודעים את האמת, אבל אף אחד לא יודע את האמת. ככל שבן אדם יותר בטוח בדעה שלו הוא יותר עיוור. אני על הבמה, זה בדיוק מה שאני עושה. אני מחפש את האנשים שהם הכי בטוחים שהם יודעים איך הדברים עובדים. כי האנשים האלה, אני יכול לשחק איתם, אני יודע שהמוח שלהם הוא הכי גמיש מבחינתי". 

"בכללי, אנשים שבטוחים בדעות שלהם, אחד מהסממנים הכי ברורים זה חוסר תבונה", הוסיף הראל. "יש התאמה ברורה - ככל שבן אדם יותר חכם הוא פחות בטוח בדעה שלו. ככל שאדם יותר בטוח בדעה שלו זה מעיד על אייקיו נמוך, זה מחקרים מראים. ככל שאתה יותר חכם ומבין בנושא זה או אחר, אתה מבין במה אתה לא מבין. אני לקחתי את זה לקיצון, כת זה הדבר הכי קיצוני שיש - אתה מאמין במקום שגורם לך לאבד את החיים שלך. זה דבר שמסקרן אותי, מה גורם לאנשים להיכנס לכת ואתה מוכן לזנוח את כל החיים שלך. בגלל זה גם קראתי לספר 'המאמין', מה גורם לנו להאמין בדברים מופרכים". 

"אגב, כל בן אדם שמאמין בקיצוניות זה המקום שבו אתה אומר 'אני זונח את השכל הישר ועובר למקום שהלב שלי מוביל אותי'", המשיך אמן החושים. "הדרכים לתמרן אנשים, יש אינסוף דרכים. ביבי המומחה בזה, אומרים שביבי משקר אז צריך לזכור שמי שאומר את זה זה לא אויבים שלו, זה האנשים שלו, אנחנו מדברים על הצד הימני במפה. איך בן אדם יכול לשקר ועדיין יודעים שהוא משקר, תופסים את השקר בתור תכונה".

על התערוכה החדשה של מאחורי הקלעים סיפר הראל: "אתם מוזמנים לבוא, זה לחשוף את עולם האשליות מהצד השני. אנשים יכולים לבוא ולהפוך שם לקוסמים, כמו של ווגאס. המטרה שלי פשוטה - להעצים את הילדים שמגיעים לשם. זו תערוכה יפייפיה, המדעטק השקיע שם בטירוף".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm