כבכל שנה, גם הפעם יעניק פסטיבל מספרי סיפורים את "אות יקיר פסטיבל מספרי סיפורים". האות מוענק מדי שנה לדמויות מרכזית בתרבות או בציבוריות הישראלית, שלוקחים חלק בפסטיבל שנה אחר שנה. השנה יוענק הפרס לאחד מהמשתתפים הקבועים והאהובים של הפסטיבל - המלחין, המנצח והפסנתרן גיל שוחט, אשר מופיע מזה שנים ברחבי הארץ עם עשרות מופעים מקוריים וחדשניים, מארח את מיטב האמנים ומקיים מחוות לגדולי התרבות.

דרמה ב"הבימה": טל מוסרי נאם מסר פוליטי - עופר חיון ירד בכעס מהבמה

בתיאום מרשים לקבלת הפרס, המנצח והפסנתרן עיבד את מופע הפסנתרים המרהיב שלו לגרסה מותאמת לילדים ולמשפחה, המופע "הכוכבים פורשים כנף" - ויציג אותו בסוכות בבית האופרה. טל מוסרי, שמשתתף במופע, סיפר לאיריס קול ב-103FM על הקונצרט ועל התקרית במהלכה התייחס לרפורמה המשפטית על במת ההצגה "קזבלן", וגרם לשחקן עופר חיון לרדת מהבמה.

מוסרי שוחח עם איריס קול ב-103fm וסיפר על המופע המיוחד במינו: "את גיל שוחט אני מכיר משירותי הצבאי, הוא גדול ממני אבל נפגשנו כי היינו ביחד בחיל החינוך. הפעם אנחנו פותחים את אולם הקונצרטים ואת בית האופרה לכל המשפחה, זו הזדמנות להביא את הילדים והילדות גם לשמוע את שירי הילדות שגדלנו עליהם, שירי ילדות שגם ההורים מכירים ואוהבים בעיבודים קלאסיים. זו באמת הזדמנות לחשוף את הילדים לתרבות באמת מופלאה ונפלאה, אין כמו מוזיקה".

עוד הוסיף, כי "אנחנו כרגע בחדר החזרות, זה פשוט מופלא ונפלא לשמוע את 'קטן זה הכי כיף בעולם' פתאום בעיבוד של ארבעה פסנתרים. זה באמת קונצרט מיוחד, חגיגה ייחודית ומיוחדת. מי שמכיר את גיל שוחט יודע שהקונצרטים שלו הם דבר נפלא, הוא גייס אותי, את חני נחמיאס ואת דוד חיים, זה משהו מאוד מיוחד".

בחודש יולי האחרון, בזמן שההפגנות ברחוב קפלן וירושלים הביאו איתם 270 אלף מפגינים, שפרצו וחסמו את איילון צפון עד השעות הקטנות של הלילה, ההצגה "קזבלן" התקיימה בתיאטרון "הבימה". רגע אחרי שהסתיים המחזמר בכיכובם של טל מוסרי ועופר חיון, החליט מוסרי להקריא מסר מטעם הנהלת התיאטרון. אלא שחיון לא אהב את רוח הדברים וירד באמצע מהבמה.

"קהל נכבד, עוד דקה מזמנכם, רגע לפני שכולנו יוצאים למציאות שבחוץ. כולנו עומדים כאן הערב בלב כבד ורגשות מעורבים. הנהלת התיאטרון על אף האירועים החריגים, להמשיך לקיים את הפעילות התרבותית ואת כל ההצגות בערב הזה. יחד עם זאת, אנחנו מבקשים לומר שאנחנו מצרים על המצב החמור אליו נקלענו כולנו", הקריא מוסרי בקול חנוק.  

"אנחנו מצרים על העדר ההידברות, על שנאת החינם, על השסע החברתי הקיצוני אותו אנחנו חווים, ועל הרוח השלילית המנשבת משני צידי המתרס. אנחנו שרנו עכשיו ב'קזבלן' על דמוקרטיה, בעוד מחוץ לאולם התיאטרון יש הזועקים מדם לבם לשמור על ערכי הדמוקרטיה, נרמסים על ידי מכת"זיות", אז התחיל הקהל להתרעם וחיון ירד מהבמה וליבה את הכעס אף יותר. מוסרי המשיך וסיים את דבריו: "בזמן שהמציאות שלנו בישראל 2023 הולכת ונשרפת והחברה שלנו קרועה לשניים. בטח בשבוע הזה שבו אנחנו מקיימים את תשעה באב, אנחנו צריכים לזכור שאין לנו ארץ אחרת וכולנו עם אחד".

בההמשך השיחה עם קול, התייחס מוסרי לאירוע: "זה ממש סיפור שיצא מהקשרו לחלוטין וסופר אחרת ממה שהיה. המסר שלי הוא תמיד לאחד, בטח בימים המטורללים שכולנו עוברים. מי שמכיר אותי ועוקב אחרי הרבה מאוד שנים, יודע שבכל הזדמנות ובכל במה אני מחבר ומאחד. היו בשוליים דברים לא נעימים, אם הכניסו אותי לשם, קיבלנו את החותמת שאנחנו בתקופה משוגעת. אני ממש לא שם".

סייעה בהכנת הידיעה: מיכל קדוש, 103FM