רגע לפני אירועי הטרור הרצחניים של ה-7.10, אחת הסערות שהתעסקו בהן תושבי המדינה הייתה פרשת רוי בוי, מיכל הקטנה והסוס באיילון. כוכבי הילדים הסעירו את הרשת לאחר שרכבו על סוס בנתיבי איילון. השניים נתפסו כשהם רכובים על סוס במחלף ההלכה של נתיבי איילון, בשעות הכי פקוקות של היום, לעיני הנהגים והעוברים והשבים, כשהם מצלמים קליפ - כעת הפרשה נראית כמו לקוחה מחלום מתוק. 

עם פרוץ האירועים, עלה כוכב הילדים רועי עוז, שמוכר לכולם כ"רוי בוי", על הרכב שלו והתחיל לנסוע ברחבי הארץ כדי לשמח את הילדים שנותרו ללא בית ולפעמים ללא אחד מההורים. כעת הוא מספר על הימי הקשים שעבר בראיון ל"מעריב אונליין".

"ביום ראשון, יום אחרי מתקפת הפתע העמסתי את האוטו שלי בציוד אמל"ח לכיוון הדרום, קסדות וציוד לחיילים", מספר כוכב הילדים בראיון טלפוני בין הנסיעות. "תרמתי רשתות נגד רחפנים מהעסק שלי (אותי הן שימשו להרחקת ציפורים בפארק שלי), וירדתי לשטח, לעוטף עזה. זה היה בכובע של תושב קיבוץ פלמ"חים. לאחר שחילקתי מה שיכולתי לחיילים ושמחתי לראות הרבה גופות של הנבלות, של במחבלים. הייתי באילת למשך 4-5 ימים, הייתי האמן הראשון שהגיע לאילת, והייתי בהרבה בתי מלון, עשיתי 28 מופעים ב-4 ימים, כשכל המלונות עם המפונים הזמינו אותי. עברה השמועה שאני בעיר וקיבלתי פניות מאנשים ברשתות חברתיות. בימים הראשונים הייתי בדיכאון קשה והיה לי קשה להופיע ובטח לשמח. אבל עם הילדים הקטנים, שחיפשו להשכיח את הטרגדיה, הצלחתי גם להתעודד מהם ולהמשיך להופיע". 

"לאחר מכן נסעתי לאופקים, שהייתה תחת אז, הייתי בבאר שבע, הייתי בבית חולים סורוקה ואיכילוב, התנדבתי גם לילדים של הרופאים, כדי שיוכלו לעבוד. הגעתי גם לסורוקה גם לשמח את המילואימניקים, סרטונים לילדים ש'אבא יחזור במהרה'. הייתי כמה פעמים בשבעה, ילדים שהאבות שלהם נהרגו' בעיקר מהימ"מ. הייתי באופקים אצל ילד שאביו השוטר היה הראשון שנהרג במלחמה. דיברתי עם הרבה ילדים שהאבות שלהם הלכו לעולמם".

ספר על מפגש מרגש במיוחד?
"ילדה מכפר עזה, שהעליתי לבמה. אני משתדל לשתף את הילדים במופעים האלו שאני עושה. שאלתי אותה מה משמח אותה, והיא ענתה 'הבית שלי', והבית שלה לא קיים כבר. ושאלתי מה עוד משמח אותך? 'הכל שלי', ואמרתי להם שבית זה המקום בו המשפחה נמצאת, זה גם מטאפורית מקום שאנחנו יכולים לקרוא לו בית. הייתה ילדה מקיבוץ רעים, שהיא חולה בסרטן. שאלתי אותה 'מה משמח אותך 'והיא ענתה לי 'אתה' זה ממש ריגש אותי. היה בן של חלל צה"ל, שמרוב התלהבות נשבר לו הטלפון כשהוא קפץ לקראתי. לקחתי את הטלפון ואמרתי שיש לנו במשפחה מישהו שיסדר אותו, אבל האמת היא שלקחתי אותו לחנות, 'מגה פון', בכפר סבא, היה שם בחור בשם תומר קרקו, וכשהוא ראה את המסך וראה את הילד, הוא אמר 'זה לא הבן שלך...". כשהוא הבין את הסיפור והוא סידר לו את הטלפון ולא הסכים לקחת כסף".

לאור המצב, וכדי לשמח את הילדים יצא לאוויר גם הסרט "LIGHT STARS" "כוכבי האור חוזרים לעתיד" סרטו של קובי מחט. "כוכבי האור", הלא הם כוכבי הילדים האהובים: יובל המבולבל, דוד חיים, קוגומלו, רוי בוי משתפים פעולה בסרט מושקע ויוצא דופן בן  45 דקות בבימויו של קובי מחט, המעביר מסר לאחדות ואהבת חינם. העבודה על הסרט נמשכה כשלוש שנים. עקב המצב וכדי לחזק בימים אלו את ילדי ישראל הוחלט לשחרר את הסרט כעת לצפייה חופשית בערוץ הכוכבים, בכל ערוצי ה-VOD  הליניארים הקיימים ובערוצי היוטיוב של כוכבי הילדים.

"חשוב להגיד שזה סרט של חב"ד עם מסרים של חב"ד. לקחתי את זה בחשבון. זה סרט לקח הרבה זמן עד שסיימו ליצור אותו. מדברים על אחדות, כל ילדי ישראל, מה שאנחנו למדנו במלחמה הזו זה שלא הממשלה או אף אחד אחד הוא מפלג או מחבר. העם הוא הכי טוב שיש לנו, העם היה הראשון שעזר אחד לשני במלחמה הזו, ואני רוצה להגיד שקרן האור שלי מכל המלחמה הנוראית הזאת, היא שאני יכול להיות גאה בעם שלי, והיום אני גאה בזהות שלי כישראלי. לא הממשלה מעניינת אותי, מה שעושה אותי לקצת יותר מעודד זה העם שלי וזה מה שכולנו ראינו. העם היה בחזית בכל המובנים".

האם אתה חושש לעתיד התעשייה?
"אנחנו מתפרנסים בימים כתיקונים מהילדים ומההורים והאנשים שקונים כרטיסים להצגות שלנו, והילדים שמגיעים להופעות שלנו. קודם כל אנחנו צריכים בלי לעשות חשבון ולהתנדב, אני לא לוקח כסף מאף אחד במלחמה. אני אומר 'קחו את הסף שתכננתם להביא לי ותרמו אותו לשיקום עוטף עזה'. אני ברוך השם מצבי הכלכלי בסדר, אבל יש אנשים שמצבם הכלכלי הוא לא כזה, יש עניין אצל אמנים שאומרים עליהם 'גם ככה הוא אוהב את המקצוע שלו - אז שיעשה'. לאנשים שאין להם אמנים, כמו שמשלמים לפסיכולוג, צריך לשלם לאמנים שהערך שלהם לא מופחת מערך של פסיכולוג, תרפיסט או רופא. אני קורא למי שיכול להרשות לעצמו להתנדב, ולמי שלא יכול להרשות לעצמו צריך לשלם לו".

לאור האירועים עכשיו, פרשת מיכל הקטנה והסוס מקבלת פרופורציות אחרות לגמרי.
"אני מאוד כזה. אני לא לוקח את החיים ברצינות רבה מדי, אנחנו בתור עם קצת הגזמנו עם הביקורת אחד לשני. עם חוסר הפרגון אחד לשני. למדנו לקח חשוב. היו לנו פריווילגיות להגיד 'ההוא ככה ואותו אני לא אוהב', אחרי שראינו מה הערכים החשובים והמעניינים, גם על הבירוקרטיה הנוראית בישראל, גם על הקשיים שמערימים - כל רשות ורשות". 

"כולנו נשתנה, ואני מקווה שזה ישנה אותנו לעד", מוסיף. הוא יותר נפתח את הלב, ונכיל אחד את השני, מהרשויות, ועד מתחרים עסקיים. אנחנו רואים שבסופו של דבר הדבר הכי טוב, זה אחד את השני. זה זכות הקיום שלנו, אנחנו רואים כמה 'אוהבים אותנו בעולם', וכמו שאנחנו 'רצויים בשכונה', שאנחנו חייבים לחייך אחד לשני, ושאף אחד לא יקרע אותנו. לא מנהיגים ולא קבוצות פוליטיות. הפרופורציות צריכות להיות הפוכות, צריך להבין את גודל האסון שיקרה לנו אם לא נהיה אחים, ואנחנו צריכים להבין מחשבות שונות אחד של השני".

רבים אומרים שההנהגה נכשלה בהגנה על התושבים. אתה שותף לתחושה?
"אני שותף לתחושה הזו, שמעתי מחברתי עוטף עזה, שם ביקרתי. אמרתי 'הפקירו אתכם' אמרו לי 'לא הפקירו אותנו, בגדו בנו' המילים האלו לא מהדהדות לי בלב מפגש עם אנשי העוטף. אני לא נוהג להאשים. זה מראה לי שוב ושוב ושוב. במיוחד כשאני רואה את הביקורת העולמית. אני מבין שמה שצריך לעניין אותנו זה לא שיאהבו אותנו או שיחשבו שאנחנו הומניים". 

"כמו שאני הצטרפתי לכיתת כוננות בישוב, צריך לחזור לימי החלוצים, לחזור לימים בהם המדינה הייתה נס גלוי שקורה", מסכם כוכב הילדים. "אך ורק זה הטוב שיכול לצאת מכל הרע שסביבנו. אחים אנחנו. אפילו צה"ל לא היה מושלם, אז אפילו לא גנרלים צבאיים - אז נהיה שם אחד בשביל השני. נלמד מתושבי העוטף על גבורה, על הקרבה בשביל בני העם שלך. שמעתי סיפורים על אנשים שנכנסו לאש, לא רק כדי להציל את המשפחה הפרטית שלהם, אלא את המשפחה המורחבת שנקראת עם ישראל. ונחתום בזה שייכחדו אויבינו, ונשמיד אותם ונחזור להפריח את הטוב במדינה הזאת".