השחקן והמוזיקאי דורון שפר הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 48. האמן היה ילד פלא בשנות ה-80 והשתתף במגוון הצגות הילדים, בפסטיגל ובתוכנית המצליחה "זהו זה". בשנות ה-90 וה-2000 ניהל קריירה בעולם התיאטרון והמוזיקה.

"מאבדות לא רק אהוב אלא את העתיד": דודו אהרון בשיר מרגש לבנות זוג הנופלים
בין ברושים יורד הערב: ראיון חגיגי עם עדנה גורן לרגל יום הולדתה ה-80

שפר השתתף בהצגות "שלגיה ושבעת הגמדים", "נילס הולגרסון", "שמלת השבת של חנה'לה" ו"הקטקטים" ולקח חלק בהנחיית הגרסה הטלוויזיונית של פסטיגל 1984 לצדו של יגאל בשן, ובתוכניות טלוויזיה מצליחות רבות בשנות ה-80.

שפר גדל בתל-אביב כבנם של רואת חשבון ושל אדריכל והגיע לתיאטרון בעקבות חבר הילדות שלו, המוזיקאי טל בלכרוביץ', עליו סיפר בראיון ליעקב בר און ל"מעריב": "לקח אותי לשחק איתו בהצגות ילדים שאביו, המלחין מישה בלכרוביץ', הלחין להן את המוזיקה". 

דורון שפר ושייקה אופיר (צילום: צילום פרטי)
דורון שפר ושייקה אופיר (צילום: צילום פרטי)

הסיפתח היה כגמד הכי קטן ב"שלגיה ושבעת הגמדים". "כביישן, לא אהבתי להיות מפורסם ורציתי להיות כמו כולם", הוא בעיד. למרות זאת, התגלגל אל הזרקורים. להבימה הגיע בעקבות הנחיית גרסה טלוויזיונית של הפסטיגל לצידו של יגאל בשן המנוח. 

"עד כדי כך היה נהדר בינינו שהיו שהאמינו שאנחנו אב ובן", הוא נזכר. מאותה הנחיה הובא להצגה שהפכה אותו לילד-כוכב. "בגיל עשר הייתי צעיר מדי מכדי לקלוט שהזדמן לי לשחק לצידו של שחקן כה גדול כמו שייקה אופיר", מספר שפר. "היו לי גיבורי ילדות אחרים בעוד שאת ימי הזוהר של שייקה פספסתי. עברתי שם חוויה רגשית בלתי נשכחת וגם עבדתי קשה, כי לפעמים הצגנו אפילו שלוש-ארבע הצגות ביום".