באופן מפתיע מי שהועמדו אמש להדחה היו דווקא דיירים שקטים ולא מזיקים. אפילו את אסף העמידו להדחה אחרי שכולם ניסו להגן עליו מפני עדי, כי הוא ילד ו"פחדן ללא תקנה" כפי שכינה אותו שי חי (שזאת לא בדיוק הדרך להעצים מישהו) שבאותה נשימה גם הצהיר שהוא שם בשבילו בשביל להגן עליו, כאילו אסף ביקש את הגנתו.



כאשר אומרים למישהו: אל תדאג, אני אשמור עליך, בעצם מקטינים אותו כי מציגים אותו באור של לוזר. אסף רחוק מלהיות לוזר ואם תקראו בין השורות, הוא לפעמים אומר דברים שמשקפים השקפת עולם שיש בה הכלה, רגישות, סלחנות ואהבת הזולת, ואין דרך טובה, אצילית ואף בריאה יותר, להתמודד עם החיים ותהפוכותיהם. אהבתי את התגובה שלו כלפי אורי גרוס שלא נשמעה אמש בשידור המרכזי. ההתנפלות הכללית על עדי נבעה מהדינמיקה שיצר שי חי כאשר עבר אחד אחד בבית ושאל אותם אם הם מסכימים עם הדרך של עדי. דינמיקה שלא מסתדרת עם הצהרת האהבה הגדולה שלו לאנושות שאיתה הוא נכנס לבית, כי לאסוף את כולם על מנת שיתאגדו נגד מישהו זה לא בדיוק אקט שאימא תרזה הייתה מתגאה בו.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



דווקא אסף, שאמור היה הכי להיעלב מעדי, לא הרגיש בנוח עם כל הסיטואציה והעיר להם שאפשר היה להעיר לעדי אחד על אחד במקום לעשות עליו עליהום. אורי גרוס, שדרך אגב נשמע יותר ויותר כמו צדקן טרחני שדוחף את האף לכל עניין וריב, ענה לאסף: "אבל גם עדי מעליב אחרים לפני כולם". התשובה של אסף לא איחרה לבוא: "אז לא הבנתי אחי (לאורי), אתה בקטע של: שן תחת שן, עין תחת עין"? במילים אחרות: אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. פה הוא התעלה על כולם למרות שרובם מסתכלים עליו כשוטה הכפר הטמבל שמרשה שירדו עליו.



בינתיים, אסף הוא הדמות הכי חיובית בבית, כי יש בו הכול מהכול מלבד רוע. הוא רומנטי, שרמנטי, קופצני, שמח, עצוב ודומע, חייכן וזורם ואם יצליח להילחם את המלחמות שלו לבד מבלי לערב את האחרים, הוא בהחלט קנדידט מתאים לניצחון.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



עדי הוא בעצם הנבל החדש. הוא מעליב, אך לא מתוך רצון לנקום או בכוונה לחרחר מלחמה ואחר כך להתקרבן ולבכות שסתם נטפלים אליו. הוא לא מבקש שירחמו עליו. הוא אפילו מסתלבט על עצמו ומזמין אותם להעליב אותו בחזרה, בניגוד לכמה אחרים שבכוונה רוכבים על הגל של המסכן המוחרם על מנת לגרוף אהדה מצד הצופים. לטעמי גם הדיירים האחרים קלטו שהעלבונות שלו לא מזיקים ועובדה שהוא לא הועמד להדחה בניגוד לכל התחזיות.



עדי מעליב, אך אין לו כל בעיה שיעליבו אותו בחזרה. הוא אפילו מסתלבט על עצמו ומציע לשי חי (לא בדיוק באילו המילים): עדיף שהיית מחכה יומיים ומתכנן את המהלך הזה נגדי בחוכמה ובסטייל. גם כאשר סוערות הרוחות ושי חי גוער בכולם שהם יושבים שם כולם ולא פוצים פה נגד עדי, קופצת פתאום ויקי כנפו שנזכרה שבעצם חוץ מלבשל כל היום ולהשתלט על משק הבית, היא עדיין לא הפגינה מספיק כוחניות בתחומים אחרים, וצועקת בקול : "כן, זה נכון, כולם מתייפיפים ושותקים". עדי לא נבהל, ואפילו מעודד אותה וצועק בחזרה: "ויקי לשלטון". וודי אלן היה עושה מזה מטעמים.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



ואם מדברים על מתייפיפים ושתקנים, נרי ואורי גרוס הם דוגמה לצביעות במיטבה. מאחורי הגב, הם מרכלים בהתנשאות על דיירים אחרים ומצביעים על בורותם, כפי שאמרה נרי על אביבה שהיא לא בדיוק "אור לגויים", ועוד עקיצות כאלה ואחרות ששני ידעני הדור האלה מחליפים ביניהם על דיירים אחרים. והם אלה שבצדקנות מזויפת מטיפים מוסר לעדי.



גם האח הגדול הוא צדקן לא קטן. כאשר שי חי בוכה אצלו בחדר שהוא רוצה להיפטר מאותו קול בראשו שתמיד מוביל אותו לכישלון, אומר לו האח: בשביל זה אתה כאן. כאילו שבית האח הגדול הוא המקום שרק חסד ורחמים שוכנים בין כתליו ואנשים באים לשם על מנת להיטהר. היה זה האח שהנחית עליהם את המשימה להחליט מי יורחק מהבית, תחת איצטלה של כוכבים נוצצים בשמיים. גם היה זה האח הגדול הקודם שהמציא את "כל האמת בפרצוף" (ולא שי חי כפי שהתגאה בפני עדי, מה שהזמין תגובה מצד אחד הגולשים: אז שירשום על זה פטנט). שני האחים הגדולים האלה בעצם משלהבים את יצריהם של הדיירים לבייש, להעליב ולנדות. לכן האמירה של האח לשי חי: אתה כאן בשביל להשתפר, נשמעת צדקנות מזויפת במיטבה.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך