תוכנית הריאליטי "האח הגדול" הושקה בישראל בקול תרועה רמה בשנת 2008, כמעט עשור אחרי שראתה אור לראשונה בהולנד, והצליחה לעורר סערה, לגרוף אחוזי רייטינג ולמשוך את כל עם ישראל לתפוס צד במאבק האיתנים בין שפרה קורנפלד ויוסי בובליל. מאז ידעה התוכנית שינויים ותהפוכות רבות, ביניהן החלפת המנחה אסי עזר בקורין גדעון שעמדה לצד ארז טל עד סוף שידורי התוכנית בזכיינית "קשת", ואז מעבר למתחרה "רשת" - תחילה בהגשת לירון ויצמן, אסי ישראלוף ועפר שכטר, ובהמשך ויצמן וגיא זו-ארץ. בשנים האחרונות גברו הקולות שטענו כי אחרי יותר מעשור הפורמט מיצה את עצמו.



מאז המעבר של "האח" ל"רשת 13" התוכנית הפכה לספינת הדגל של הזכיינית והביאה לה נתוני רייטינג נאים יחסית, ואף שברה את שיאי הצפייה מאז פיצול ערוץ 2 בבכורת העונה ה-9 שקיבלה 29 אחוזים. עם זאת, נתוני שאר הפרקים היו רחוקים מאלו שהתוכנית הביאה בעידן ערוץ 2. מנגד פורמט המתחרה שהשיקו ב"קשת 12" קיבל נתונים מאכזבים. אמש, פרק הסיום של עונת ה-VIP בו זכה אסף גורן, ירד לראשונה מתחת לרף 20 אחוזי הצפייה וקיבל 19.7 אחוזים, מה שקשור לשינויים שהתרחשו בשנתיים האחרונות בשוק הטלוויזיה, ואולי גם לעייפות הצופים מריאליטי מהסוג המדובר.



חמישיית גמר האח הגדול, נטלי דדון, אסף גורן, שי חי, בן זיני, עדי לאון. צלם : מיכה לובטון
חמישיית גמר האח הגדול, נטלי דדון, אסף גורן, שי חי, בן זיני, עדי לאון. צלם : מיכה לובטון



מול שידור הגמר, בזכיינית "קשת 12" החליטו לוותר מראש על התחרות, ושידרו בפעם השלישית, שידור חוזר של "צומת מילר" שקיבל 9 אחוזים בלבד. נראה כי בתאגיד השידור הציבורי, זכו משידור הגמר וקיבלו צופים שלא רצו לצפות בריאליטי או בשידור חוזר נוסף של תוכניתו של ליאור מילר, מה שגרם לתוכנית "רואים עולם" להגיע לנתון הגבוה ביותר שלה מאז ספטמבר, 4.4 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 19.2 אחוזים ב"קשת 12" ו-9.5 ב"רשת 13", ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.7 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה "קשת 12" עם התוכניות "פגוש את העיתונות " שגרפה 15.2 אחוזים, בעוד הזכיינית "רשת 13" שידרה תוכנית מקדימה ל"האח הגדול", "הגמר - רגע לפני" שקיבלה 4.6 אחוזים, "כאן 11" ששידר את "מהצד השני" הגיע אל החדשות עם 2.5 אחוזים.