השחקן תומר שחורי ז"ל נפטר לפני כשנה בגיל 33 ממחלת הסרטן, לאחר שכבר החלים מסרטן בו חלה בילדותו. שחורי התחיל להתפרסם בסדרות כמו 'משיח' ו'האחיות המוצלחות שלי' כאשר הסרטן תקף בפעם השנייה והחלום נקטע באיבו. אמו, מירה, קיבלה את צוואתו עם חלום נוסף, אותו טרם יצא לו להגשים: להפוך לאב. היא התארחה היום (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וסיפרה כי היא מחפשת את האישה שתהפוך אותה לסבתא. "הייתי רוצה למצוא אישה שתהיה לי איתה תקשורת טובה, ושיהיו לה ערכים כמו של תומר - שתהיה אדם טוב ואדיב".



מירה, בנך חלה בצעירותו בסרטן, החלים, ואז המחלה פגעה בו שוב.


"זאת לא אותה מחלה, היא נגרמה כתוצאה מההקרנות שהוא קיבל בילדות. ההקרנות פגעו בו. ההקרנות יצרו סרטן, זאת תופעה שמתרחשת רק שאין הרבה ששורדים, אז אין הרבה מידע לכך, אבל הרופאים יודעים. זה חשוב לדור הבא".



אלה הקרנות שעדיין עושים אותן?


"אני לא יודעת אם עושים הקרנות באותה טכנולוגיה, אני מניחה שדברים השתנו מאז לפני 25 שנה".



 


מה את רוצה לעשות?
"תומר שמר את הזרע שלו בגיל 19 בגלל שהוא קיבל הקרנות ואני רוצה לממש את צוואתו, אני רואה בזה צוואה, בלהיות סבתא. זה חשוב לי. הוא נקטע באמצע חייו היצירתיים ולא הצליח לבנות משפחה, הוא רצה משפחה - אני רוצה לממש מה שהוא לא הצליח".

את רוצה שבחורה שרוצה תרומת זרע תתחבר אלייך ואת תראי אם את רוצה שהיא תהיה אמא לנכד או הנכדה שלך?
"בוודאי, אני רוצה להיות סבתא.

יש לך מחשבות איזו אימא היית רוצה לנכד/ה שייוולד?
"אני לא בוחרת את היופי או הגובה, אני לא בוחרת סממנים חיצוניים. הייתי רוצה שתהיה תקשורת טובה, שיהיו לה ערכים דומים לשלי, שהיא תהיה אישה שמחה ושיהיו לה ערכים כמו של תומר. שתהיה אדם טוב ואדיב.

זה הבן היחיד שלך?

כן, אני חד הורית.

עוה"ד אירית רוזנבלום, מנכ"לית ומייסדת ארגון 'משפחה חדשה', הצטרפה לשיחה וסיפרה על פועלו של הארגון וכיצד אפשר לסייע למירה להגשים את צוואתו של בנה.

עוה"ד אירית רוזנבלום, איך אפשר לעזור לה?

"זה פרויקט שאני מתעסקת בו כבר עשרות שנים, עבור משפחות שכולות שאיבדו את היקר להן מכל, כדי לאפשר להן במידה שנותר חומר גנטי, זרע, עוברים, להמשיך ולהביא מהם צאצאים ולהיות סבים וסבתות מאושרים. ויותר מכך, נשים שחושבות לעצמן שהאימהות חשובה להן והן רוצות להיות אימהות ולא הצליחו עד לגיל שבו זה אפשרי – אנחנו מציעים את האלטרנטיבה היחידה להפוך לאם ולא מנטילת זרע מבנק הזרע. זאת להיות אמא לתורם מאב ידוע. היא תהנה מסבתא, דודים ודודות – משפחה. למעט הצער הידוע שאין אב אבל יש מקורות ידועים. באופן כללי זה הליך משפטי, במקרה הזה של מירה – אני מבקשת לפנות לכל אישה שמעוניינת להיות לאם לאב ידוע והאב שלנו הוא תומר שחורי".

כל אישה המעוניינת להיות אם לילדו של תומר שחורי ז"ל מתבקשת לפנות לארגון "משפחה חדשה" במספר הטלפון 5660504- 03