מגישת "חדשות 13", תמר איש שלום, הגיבה הבוקר (שלישי) בציוץ בטוויטר להתבטאותו של הפרשן הפוליטי של "חדשות 12", עמית סגל, בה קרא לציבור הדתי-לאומי להחרים את הסופר חיים באר, בעקבות התבטאותו החריפה השבוע כנגד אותו ציבור בתוכניתו של רוני קובן ב"כאן 11".

המגישה התייחסה לשאלה האם ניתן להפריד יצירת אומנות מאמירות או מעשים לא ראויים להם אחראי האדם שיצר אותה, וכתבה כי באופן אישי לא תקנה כרטיס להופעה של אייל גולן, בעקבות מעורבותו בפרשת "משחקי חברה".

איש שלום כתבה כי "לפני כמה שבועות בת ה-9 גילתה שרואלד דאל האהוב עליה מאד היה אנטישמי והודיעה לי שהיא לא תקרא יותר ספרים שלו כי היא לא יכולה לקרוא ספר של מישהו ששונא אותה. התפתחה שיחה מעניינת (ההבנה שפתאום יש מולך יצור תבוני עם חשיבה עצמאית לגמרי, גם מוסרית, היא רגע מרגש כהורה). אמרתי לה שאפשר להפריד בין היוצר ליצירה, במיוחד אם הוא כבר מת ולא מרוויח כסף מהעניין (וכשהספר ממילא הושאל מהספריה ולא נקנה בכספנו). היא דבקה בהחלטתה".

"אישית לא הייתי קונה כרטיס להופעה של איל גולן למרות שהוא זמר ענק, אז יכולה להבין מי שימנע מרכישה של ספר בעקבות התבטאות. אבל הייתי ממליצה לו בחום לשאול אותו מהספריה", סיימה איש שלום את הציוץ.

יועץ התקשורת רני רהב, המייצג את גולן, הגיב לדבריה של איש שלום בציוץ משלו: "תמר יקרה, אין צורך, הוא מסתדר נהדר, אין להשיג כרטיסים. צודקת, זמר ענק!".

כזכור, באר התארח השבוע בתוכנית "פגישה עם רוני קובן" ותקף את הציבור הדתי-לאומי: "הציונות הדתית היא כמו גידול שפירי שהפך לגידול סרטני. הם הפכו לסרטן".

"הצורה שבה סמוטריץ' מדבר על חילול שבת זה טירוף מוחלט", הוסיף הסופר. "למרות שאני שומר שבת ולמרות שאני הולך לבית כנסת ואוהב להתפלל, ואני אדם דתי בלי התפאורה אני מבועת מהגסות והאכזריות. זה לא יהודי. זה צד מסוים ביהדות שהיה מרוסן והוא התפרץ".