היום בבוקר צפויה הזמרת נועה קירל להתגייס לצבא למסלול "טאלנט" ייעודי, שבו תוקם עבורה להקה צבאית משלה. קירל מתגייסת למסלול שעד היום שירת בו רק חייל אחד בצבא - יונתן מרגי, בן זוגה. אל השניים תצטרף גם הזמרת עדי ביטי.

בשונה מלהקות צבאיות שאנו מכירים, שאליהן מתגייסים חיילים המהווים הרכב מוזיקלי פעיל שמופיע באירועים ובטקסים שונים, במסלול הטאלנט לא מתגייסים הטאלנטים הצעירים ללהקה קיימת, אלא צה"ל מקים עבור אותם הכישרונות הרכב משל עצמם. 

בהרכב הם מופיעים בהופעת סולו ובליווי של נגנים ורקדנים המתגייסים ללהקה הספציפית שלהם. להקות הטאלנט, בשונה מלהקות צבאיות קלאסיות, מיועדות להופיע בעיקר בפני לוחמים מיחידות שונות ברחבי הארץ להעלאת המורל ופחות באירועים ובטקסים רשמיים של הצבא.

מסלול הטאלנט הצבאי מאפשר למשרתים בו לקבל 90 ימי חופשה מיוחדת בשנה למען פיתוח הקריירה שלהם מחוץ למחוזותיו של צה"ל. מדובר במספר כפול של ימים מ־45 ימי החופשה המיוחדת המגיעים לאומנים פעילים לצורך אותה המטרה. שלושת החודשים הללו אינם כלולים בימי החופש אשר להם זכאים כלל החיילים, אלא מתווספים אליהם. 

מדובר בהשקעה גדולה של צה"ל כדי לגייס סלבריטאים מוכרים. אולם לא מתוכנן יחס כזה לכל טאלנט שיצטרף לכוחות הצבא, שכן צה"ל הגביל את מסלול הטאלנט לעד חמישה חיילים המשרתים בו בכל רגע נתון. עד אתמול שירת בו כאמור רק חייל אחד - יונתן מרגי. החל מהיום המספר גדל לשלושה.
 
קירל אומנם מתגייסת היום, אך אין זה אומר שהיא מתחילה את שירותה הצבאי. היא צפויה לעבור שרשרת גיוס והליך חיול לאורך היום, אך את טירונותה היא תתחיל רק ב־17 בפברואר לאחר מופע התרמה שבו תשתתף ערב קודם לכן בבית הנשיא. 

לשם המאורע היא קיבלה דחיית שירות, שאושרה מראש על ידי הצבא, ולטענת דו"צ: ימים אלו "אושרו מראש על פי כמות שלא תפגע בכמות ימי ההכשרה הדרושה להסמכתה בטירונות". ליום הגיוס נערכו בצה"ל מבעוד מועד וגופי התקשורת נדרשו לאישורים מראש בכדי להגיע לבקו"ם.

מדובר צה"ל נמסר כי נועה קירל תקבל יחס שווה ככלל החיילים והמתגייסים. על אף הצהרה זאת, ישנם דיווחים כי חיילי הבסיס שלה עומדים להיות מתודרכים שלא להצטלם איתה, ומפקדי הבסיס - שלא לדבר איתה, אם אינם הסגל הישיר שלה, אשר יתודרך גם הוא כיצד להתנהל מולה.

גם לקירל וגם לביטי נבחנת האפשרות לקבל שהייה במתחמים נפרדים ומגודרים כדי לשמור על פרטיותן מפני מצלמות ולייצר שטח סטרילי. לדבר יש תקדים מגיוסים קודמים של מפורסמות אחרות, והן צפויות לקבל גם את הפריווילגיה להתקלח בנפרד משאר הבנות בטירונות. "לאור הרגישות הקיימת ובדומה לגיוס מפורסמים אחרים, צה"ל יבחן מתן מעטפת פרטנית למלש"ביות בתחומים העלולים להוות פגיעה בפרטיותן", לפי דובר צה"ל.