השחקן, הקומיקאי והזמר האגדי שייקה לוי (הגשש החיוור) חוגג היום (ראשון) יום הולדת 81, ובן כספית ואריה אלדד ניצלו את ההזדמנות לאחל לו מזל טוב בתוכניתם ב-103FM. לוי סיפר על השנה שעברה, ונזכר בתקופות הפשוטות והיפות יותר. "אני מתגעגע לימים טובים יותר, אני לא רוצה להיפרד מהעולם עם ימים כאלה".

בן: שלום לשייקה לוי.
אריה: מזל טוב ויום הולדת שמח.

"תודה רבה"

בן: 81, מותר להגיד?
"מותר, מותר. עושים חגיגות יום הולדת לא מבינים שפשוט הלכה עוד שנה".

בן: ועוד על הקורונה, איך עובר?
"עובר את זה בסדר, בהסגר. כמעט לא יוצא מהבית".

אריה: אתה צריך לשים על העוגה 10 חנוכיות ולהדליק בבת אחת.
"אני לא, לא עושה מזה עניין. אבל לשמוע ביום הולדת כזה? מה השמחה? מצלצלים להגיד לי מזל טוב, על מה מזל טוב? שהלכה עוד שנה?".

בן: החלפתי ל-60 לפני חודש ואמרו לי שפתאום אין זמן. איך אתה מרגיש?
"אני חושב על זה שמישהו מדבר איתך אתה אומר דבר פחות כי לי עוד לא נשאר הרבה זמן לדבר – תן לי לדבר".

בן: למה אתה מתגעגע?
"אני מתגעגע לימים טובים יותר, לימים טובים יותר. אני לא רוצה להיפרד מהעולם עם ימים כאלה".

אריה: אתה כמוני בקבוצת סיכון, תקבל חיסון מהראשונים ותחגוג.
"בוודאי, למה לא?"

בן: הנה איש חכם. בסדר, צריך להיות אופטימיים, בסוף החיים מתקיימים. אם אתה מסתכל אחורה ויש עוד להסתכל קדימה. לאיזו תקופה היית חוזר?
"התרנגולים הייתה תקופה נהדרת, בכלל היה לי הרבה מזל בחיים ממש. נקלעתי לכל הדברים הטובים במקרה, לא עשיתי שום מאמץ. נכנסתי ללהקה צבאית, ואחרי זה לתרנגולים והגשש, ועשיתי פה ושם דברים והכול זרם. הכול היה במקרה, שום דבר לא עבדתי קשה מדי כדי להשיג את זה. היו ימים שהזרימה הייתה אחרת, הכול היה אחרת".

אריה: אומרים שעל מערכונים של הגשש הייתם עובדים שעות, זה לא בא בקלות.
"בכיף, בכיף.  זה היה תענוג, כשאתה עוסק בדבר שאתה אוהב זה תענוג גדול, עבדנו על כל מילה ועבדנו שנה שלמה כי היה לנו חבל להיפרד מזה, מהעבודה".

בן: צחקתם כשעבדתם על מערכון?
"צחקנו, אבל הגענו למצב מהר מאוד שלא היינו צריכים לצחוק כדי לדעת שזה מצחיק. אני זוכר שעבדנו עם מוטי קירשנבאום ז"ל שדאג כל הזמן, כי פעם ראשונה שהוא מביים דבר כזה שצריך להקפיד בו".

בן: ויוסי בנאי ושייקה אופיר.
"וניסים אלוני".

בן: כולם למעלה?
"כן, כן, פולי, שייקה, ניסים, כן אבל שעבדנו עם מוטי הוא כל כך דאג ואני אמרתי לו כל הזמן יהיה בסדר. אני ידעתי שזה מצחיק מאוד והוא לא ידע. כל הזמן דאג. אתה מגיע להבנה עצמית שאתה אומר – זה מצחיק מאוד".

בן: מזל טוב לעוד הרבה שנים.