1. סיבה למסיבה

ילדים

תיאטרון המדיטק סוגר את החגים עם 'ילדיסקו'

החופש הגדול הגיע ואורי השובב מחכה כבר לפצוח יחד עם החברים שלו בשלל תעלולים ברחבי השכונה. למרות שהוא לא נרשם לקייטנה, או טס לחו"ל כמו ילדים אחרים, הוא נחוש להפוך את החופש הזה לחופש הכי כייפי שיכול להיות!  אבל הכיף הגדול נגמר כשהתעלולים של אורי יוצאים מכלל שליטה. כל השכונה מתעצבנת על אורי וחבריו, שכועסים עליו ומאשימים אותו במצב. אפילו אמא שלו מאבדת את הסבלנות. רגע לפני שהחופש נהרס, לאורי יש הברקה אחרונה שיכולה להציל את המצב: הוא מחליט להפוך את הצריף הנטוש בקצה השכונה למועדון ילדים מדליק – 'ילדיסקו'. ההצגה מלווה בלהיטים הגדולים של פסטיבלי הילדים. לגילאי חמש ומעלה.

26.9, 10:30 תיאטרון המדיטק, חולון

''ילדיסקו'' בתיאטרון המדיטק (צילום: כפיר בולוטין)
''ילדיסקו'' בתיאטרון המדיטק (צילום: כפיר בולוטין)

2. ימי הרדיו

פודקאסט

הספריה הלאומית מעלה סדרת הסכתים חדשה

הספרייה הלאומית מצטרפת לתחום הפקת הפודקאסטים בישראל – ענף שידור ופנאי שצובר הכרה ופופולריות הולכת וגוברת בשנים האחרונות. סדרת ההסכתים החדשה של הספרייה נקראת הספרנים, כשמו של הבלוג המצליח של הספרייה הלאומית העוסק בתכנים ובעולמות התוכן של הספרייה. הפרקים הבאים בהסכת הספרנים יוקדשו לנעמי שמר, לעדויות היסטוריות מרתקות על נישואי כפייה ביהדות ועוד. פרקים קודמים הוקדשו לחנה סנש, לתמר בורנשטיין-לזר ועוד. את ההסכתים של הספרייה הלאומית מגישה ורד ליון-ירושלמי ועורך נתי גבאי.

ניתן לשמוע את הסכת הספרנים בכל הפלטפורמות הדיגיטליות של הספרייה הלאומית ובאפליקציות הפודקאסטים בספוטיפיי

נעמי וללי שמר, ארכיון (צילום: באדיבות הספרייה הלאומית)
נעמי וללי שמר, ארכיון (צילום: באדיבות הספרייה הלאומית)

3. הקאמבק של הספייס גירלז!

טלוויזיה

סדרה חדשה על להקת הבנות המצליחה חושפת פרטים שלא ידענו

לרגל 25 שנה לאלבום הבכורה של ה'ספייס גירלז' מביאים שלושת פרקי הסדרה את סיפורן של אמה בונטון, ג'רי האליוול, מלאני בראון, מלאני צ'יסהולם וויקטוריה בקהאם. הסדרה 'הספייס גירלז: הכוח הנשי ששינה את בריטניה', מביאה את סיפורה של להקת הבנות המצליחה ביותר בכל הזמנים. ‘בייבי’, ‘ג'ינג'ר’, ‘סקארי’, ‘ספורטי’ ו’פוש’ מעולם לא הסכימו להיות מתויגות תחת הקלישאות המקובלות ללהקות נשים. לאחר שנדרשו לבצע שירי אהבה מתקתקים ולשמור על מראה תמים, הן פיטרו את המנהלים שלהם ובחרו את סיימון פולר, והפכו לסמל לפמיניזם שלא מפחד לפלרטט, לאהוב ולהביע תשוקה. הסדרה שהופקה עבור צ'אנל 4 הבריטי, מביאה את סיפור הלהקה מראשיתה באמצע שנות ה-90 ועד לסיבוב ההופעות האחרון שלה בתקופת #MeToo, שכלל את כל חברות הלהקה, מלבד ויקטוריה בקהאם. 

הסדרה משודרת בימים אלה ב-YES דוקו ובסטינג TV

הקאמבק של הספייס גירלז (צילום: באדיבות yes)
הקאמבק של הספייס גירלז (צילום: באדיבות yes)

4. שלגיה רוקדת פלמנקו

מחול

להקת הפלמנקו הישראלית מציגה עיבוד לאגדת הילדים המוכרת

עיבוד מקורי לכל המשפחה לסיפור הקלאסי של שלגיה המושלכת אל היער על ידי המלכה הרעה, שם היא מתגברת על שדוני היער האכזריים, מוצאת נחמה אצל הלבנה הטובה ופוגשת את שבעת הגמדים המצחיקים. מופע תיאטרון -פלמנקו מיוחד, צבעוני וקסום המשלב פסקול של מוזיקת פלמנקו, מוזיקה קלאסית ומוזיקה עכשווית. ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה מיכל נתן, רקדנים: להקת הפלמנקו הישראלית, טקסט: יאיר שיינפלד, קולות מראה: גלית גיאת , ייעוץ אמנותי: רענן פררה ומשה בן שושן, עיצוב תלבושות ותפאורה: רומי קיסילוב, בית הספר לעיצוב אמנויות הבמה של רקפת לוי. עיצוב תאורה: יעקב ברסי.

25.9, 11:30, מרכז סוזן דלל, תל אביב. לכרטיסים: 03-6959536

מתוך ההצגה ''שלגיה ושבעת הגמדים'' (צילום: ענבל טננבאום)
מתוך ההצגה ''שלגיה ושבעת הגמדים'' (צילום: ענבל טננבאום)

5. ‏ביקור בית

אמנות

עיריית הרצליה מחדשת את מסורת בית פתוח בסוף השבוע הקרוב

תושבי הרצליה והסביבה מוזמנים בחול המועד סוכות לאירוע שכבר הפך למסורת בעיר: ART&HOME. למעלה מ-35 אמנים יפתחו את ביתם ברחבי העיר ויאפשרו למבקרים להתבונן מקרוב ביצירותיהם, המבטאות  מגוון רחב ועשיר של סגנונות ותחומים, בהם: צילום, ציור, פיסול, קרמיקה, תכשיטים, עבודות יד, מוזיקה ועוד. האירוע זוכה להצלחה רבה, הן בקרב האמנים המשתתפים בו, והן בקרב המבקרים הרבים שמשלבים חוויה אמנותית יחד עם סיורים בשכונות העיר.

24.9 בין 10:00-14:00, 25.9 13:00-09:00, 20:00-16:00. הכניסה לבתים חופשית, בהתאם להנחיות התו הירוק. מידע נוסף באתר עיריית הרצליה

מתוך התערוכה (צילום: הרייט גויטיין)
מתוך התערוכה (צילום: הרייט גויטיין)

6. משחקי ריגול

טלוויזיה

הסדרה הצרפתית הנפלאה 'הסוכנות' מגיעה ל-HOT

כל העונות של 'הסוכנות' ('The Bureau'), דרמת המתח הפוליטית של הרשת הצרפתית Canal+, משודרות בימים אלה ב-HOT. בסדרה מככבים מתייה קסוביץ', שרה גירודו, ז'אן-פייר דארוסין, ליה דרוקר, פלורנס לוריי קאי וזינב טריקי, והיא מתארת את חייהם של סוכנים מיוחדים ב"לשכת האגדות", האחראית לאימונם של סוכנים סמויים במשימות ארוכות-טווח בצפון אפריקה ובמרכז התיכון. במרכז הסדרה עומד גיום דביילי (קסוביץ'), שחוזר לפריז אחרי שש שנים כסוכן סמוי בדמשק ומתקשה לחזור לחייו הישנים ולהתחבר מחדש לבתו. כשהוא מגלה שאהובתו מדמשק נמצאת בפריז, הוא מחדש את יחסיו אתה בזהותו הבדויה. הסדרה עוקבת אחר ניסיונו של גיום לנווט בין חייו כמרגל לבין זהותו הישנה ממנה הוא מתקשה לשחרר.  

כל חמש העונות של הסדרה יעלו ב-HOT HBO ב-HOT VOD ובימי חמישי ב-21:00

מתוך ''הסוכנות'' (צילום: באדיבות הוט)
מתוך ''הסוכנות'' (צילום: באדיבות הוט)

7. בעיקר באך

קלאסי

פסטיבל מוסטונן פסט טאלין-תל אביב חוזר בסוף השבוע

מוסטונןפסט טאלין-תל־אביב, פסטיבל המוזיקה האסטוני-ישראלי, נפתח אמש. הפסטיבל, שנוסד ב2014 ע״י אנדרס מוסטונן, נערך כל שנה בתל אביב ובמקומות נוספים בישראל. היום יתקיים במסגרת הפסטיבל הקונצרט 'באך שישי חופשי', סונטות לכינור וג'אז בסגנון חופשי עם הפסנתרנית ענת פורט ואנדרס מוסטונן בכינור (היום בשעה 13:00 בקונסרבטוריון למוסיקה, תל אביב). מחר בשעה 12:00 ינגן אנדרס מוסטונן את הסונטות לכינור  1001, 1003 ו- 1005 מאת י.ס. באך בכנסייה הקתולית חיפה.  

כל הפרטים באתר: www.tallinntlv.co.il/ ובדף הפייסבוק. לרכישת כרטיסים: 3221*

אנדרס מוסטונן (צילום: Christo Neemre)
אנדרס מוסטונן (צילום: Christo Neemre)

8. סשה ארגוב במזרחית

מוזיקה

חוה אלברשטיין חוברת לתום כהן ותזמורת מזרח מערב בערב 'משירי ארץ אהבתי'

"דמיינו את 'צמח בר' עם חליל נאי, עוד ודרבוקה, או את 'חופים' עם כינורות בסטייל תורכי..." מבקש המנצח תום כהן, שמתכונן להעלות בשבוע הבא מופע שהוא הגשמת חלום משותף שלו ושל חוה אלברשטיין – עיבודים ים תיכוניים ליצירותיהם של גדולי המלחינים והכותבים שיצרו כאן בעשורים הראשונים למדינה, בהם סשה ארגוב, מרדכי זעירא, נחום היימן, נתן אלתרמן ולאה גולדברג. המופע החד פעמי יעלה במסגרת סדרת מזרח מערב של האופרה הישראלית. במופע תשיר אלברשטיין ביצועים חדשים לשיריה האהובים: 'משירי ארץ אהבתי', 'פרח הלילך', 'כמו צמח בר', 'חופים' ורבים אחרים. סדרת מזרח מערב באופרה הישראלית: משירי ארץ אהבתי, עם חוה אלברשטיין. מנצח ומנהל מוזיקלי: תום כהן, תזמורת ירושלים מזרח ומערב.

4.10, 20:00 בית האופרה ע"ש שלמה להט צ'יץ', תל אביב, שד' שאול המלך 19. לכרטיסים: 03-6927777 או www.israel-opera.co.il

חווה אלברשטיין (צילום: אורי בהט, יח''צ)
חווה אלברשטיין (צילום: אורי בהט, יח''צ)

9. חולמת בספרדית

מוזיקה

דורית ראובני משיקה את ‘Nostalgias’
 
בגיל צעיר עברה דורית לגור עם משפחתה בשליחות בדרום אמריקה ושם נחשפה לראשונה לשפה הספרדית, לגיטרה ולשירים. במשך הקרירה הענפה שלה חיכתה לרגע הנכון על מנת להגשים חלום ישן ולהקליט אלבום בספרדית. בתקופת הסגרים של הקורונה, אשר עצרו את שטף ההופעות, מצאה דורית את הזמן להיכנס לאולפן ולסגור מעגל. לרגל יום הולדתה ה-69 תשיק דורית בהופעה מרגשת את האלבום החדש שהקליטה – 'Nostalgias' ותבצע את שיריה האהובים ועוד הפתעות.

30.9, 21:00 בית ציוני אמריקה, תל אביב

דורית ראובני (צילום: קוקו)
דורית ראובני (צילום: קוקו)

10. ממוצרט ועד דבוז'אק

קלאסי

התזמורת הסימפונית ראשון לציון פותחת עונה עם דויד גריילסאמר

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון  פותחת את עונת הקונצרטים ומארחת את המנצח והפסנתרן דויד גריילסאמר, מנהלה המוזיקלי של הקאמרטה ז'נבה. בפתח הקונצרט ינצח גריילסאמר על הפתיחה  לאופרה 'כך עושות כולן'.על היצירה השנייה, הקונצ'רטו לפסנתר מס' 17 ינצח גריילסאמר מהמקלדת. לצד הצלילים המרנינים מתעדת יצירה זו את הקשר בין מוצרט המלחין לבין קהלו, לרבות תלמידותיו שאחת מהן, ברברה פּלוֹיֶר, היתה הנמענת של היצירה היפהפייה הזאת. עוד אנקדוטה הקשורה לַיצירה, מסתתרת בצלילי הפרק השלישי שמוצרט בשעתו ייחס את אחת מנעימותיו לציוץ זרזיר ליד חלון ביתו, שהיה מקור ההשראה. היצירה השלישית בתכנית תהיה הסימפוניה התשיעית 'מן העולם החדש' מאת אנטונין דבוז'ק. 

7.10, 9.10 ראשון לציון היכל מאיר ניצן, 10.10 בית האופרה, תל אביב

דיוויד גריילסאמר (צילום: Julien Mignot)
דיוויד גריילסאמר (צילום: Julien Mignot)