1. מלחמת העולמות

קולנוע

עיבוד נפלא וצוות שחקנים נהדר בסרט 'חולית' שהגיע השבוע לבתי הקולנוע

דני וילנב עיבד את הספר האייקוני 'חולית' לקולנוע והתוצאה המרהיבה מוקרנת בימים אלה בקולנוע. גם אם הצלחתם לצפות בסרט בשירותי הסטרימינג – שווה לצפות בו על המסך הגדול. סופר המדע הבדיוני פרנק הרברט המציא ביצירתו 'חולית' עולם עתידני ומורכב, מלא בתככים ומזימות פוליטיות, והעיבוד הקולנועי מצליח לבטא את כל אלה באופן מרשים במיוחד. הקרנת הבכורה העולמית בפסטיבל וונציה, זכתה להצלחה כבירה, ובחודשים מאז הסרט הוקרן בשירותי הסטרימינג של HBO מקס. השבוע הוא מגיע סוף סוף לבתי הקולנוע בארץ ושווה לקום מהספה כדי לראות אותו במלוא יופיו. בסרט מככבים טימותי שאלאמה בתפקיד הנער פול, ואוסקר אייזיק בתפקיד אביו הדוכס ליטו אטריידיס. עוד משתתפים רבקה פרגוסון, סטלן סקורשגורד, זנדאיה ודייב בטיסטה. 

זנדאיה וטימותי שאלאמה בסרט ''חולית'' (צילום: באדיבות WARNER BROS)
זנדאיה וטימותי שאלאמה בסרט ''חולית'' (צילום: באדיבות WARNER BROS)

2. בירה תרבותית

אמנות

פסטיבל 'מנופים' לאמנות עכשווית ייפתח השבוע בירושלים

פסטיבל 'מנופים' מזניק את פתיחת עונת האמנות הירושלמית וחושף בפני הקהל הרחב את היצירה המרתקת והתוססת המתרחשת בעיר. תוכנית הפסטיבל כוללת אירועי תרבות ומופעים חד פעמיים, פתיחת עשרות תערוכות בגלריות ברחבי עיר, כנס ירושלים לאמנות, תכנית אמנותית לילדים ולכל המשפחה, רצועה מוזיקלית של מופעים משובחים, קונצרטים בגלריות, סיורים ומפגשים עם אמנים. אירוע הפתיחה, 'על הדרך', יתקיים לאורך פארק המסילה ויציע מסע הליכה חוויתי עם אירועי אמנות לאורך ששת הקילומטרים של הפארק. הקהל מוזמן למפגשים בבתים פתוחים, מופעי אמנות, ספרות, מוזיקה ומחול, סיורים מודרכים, סדנאות יצירה לכל המשפחה, טעימות וסודות מתבשיל הבית של בית צפאפא וכנס פתוח הבוחן את עתידו של הפארק. 

26-29.10 ירושלים, התוכנית המלאה של הפסטיבל, כרטיסים והרשמה לאירועים באתר: manofim.org

מתוך ''על הדרך'' (צילום: שניר קציר)
מתוך ''על הדרך'' (צילום: שניר קציר)

3. אהבה – זה כל הסיפור

טלוויזיה

סדרת הדרמה החדשה של ה BBC היא בדיוק מה שצריך בלילות הסתיו

'המרדף אחרי האהבה' ('The Pursuit Of Love') היא מיני-דרמה רומנטית בריטית חדשה של רשת ה-BBC. הסדרה מבוססת על רב-המכר מאת ננסי מיטפורד. הספר האוטוביוגרפי מספר על חייה של מיטפורד בחוג העילית הלונדוני בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ויצרה אותה אמילי מורטימר, שגם משתתפת בסדרה בתפקיד משני. מובילים את הסדרה לילי ג'יימס, אמילי ביצ'הם, אנדרו סקוט ודומיניק ווסט. העלילה מספרת על בנות דודות שגרות בכפר ומשתוקקות לעבור לעיר ולמצוא אהבה. עוד משתתפים בסדרה: דולי וולס, שזאד לאטיף, ופרדי פוקס.

ימי שלישי בשעה 22:00 ב-HOT HBO וכל הפרקים החל ב-HOT VOD וב-NEXT TV, וכן בסלקום TV וב'יס'

מתוך ''המרדף אחרי האהבה'' (צילום: באדיבות HOT)
מתוך ''המרדף אחרי האהבה'' (צילום: באדיבות HOT)

4. 40 אצבעות

קלאסי

תזמורת הקאמרטה מארחת את אנסמבל 'מולטיפיאנו' בקונצרט לשני פסנתרים

תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים מארחת את אנסמבל הפסנתרנים 'מולטיפיאנו' בערב של יצירות המותאמות לשני פסנתרים, שמונה ידיים ותזמורת. מנצח רועי אזולאי. חברי אנסמבל הפסנתרנים 'מולטיפיאנו' הם תומר לב, ברניקה גליקסמן, נמרוד מאירי-הפטל ואלון קריב. הקונצרט בהנחייתו של תומר לב. בתוכנית: מוצרט 'לרגטו ואלגרו' לשני פסנתרים ולתזמורת במי במול מז'ור (בכורה עולמית ליצירה בהשלמה ותזמור של תומר לב); מוצרט קונצ'רטו מספר 10 לשני פסנתרים ותזמורת במי במול מז'ור; שופן: רונדו לשני פסנתרים בדו מז'ור; מושלס/ מנדלסון: פנטזיה עם וריאציות לשני פסנתרים ולתזמורת, על נושא מאת ובר; אדוורד גריג: סויטה בסגנון עתיק, אופ' 40, 'מזמנו של הולברג'. 

מחר, 23.10 20:30 מוזיאון תל אביב לאמנות; 31.10 20:30 בית תרבות סביון. לכרטיסים: 02-5020503 

אנסמבל מולטיפיאנו (צילום: Michael Pavia)
אנסמבל מולטיפיאנו (צילום: Michael Pavia)

5. קומיקס על הבמה

קלאסי

האופרה הישראלית פותחת עונה עם הפקה ייחודית של 'חליל הקסם'

ההפקה המדוברת  בבימויים של סוזנה אנדראדה ובארי קוסקי עלתה ביותר מ-35 ערים מרכזיות בעולם וזכתה לשבחים בכל מקום שבו עלתה. את ההפקה בישראל מובילים המנצח נמרוד דוד פפר בליווי תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מקהלת האופרה הישראלית  וצוות סולנים ישראלי ובינלאומי. בארי קוסקי חבר בהפקה לקבוצת 1927, המתמחה בשילוב מופעים חיים עם אנימציה וביחד הם הצליחו ליצור קונספט שלוקח את הצופים לימי ראשית הקולנוע ועידן הסרטים האילמים. הדיאלוגים מופיעים ככתוביות על המסך ומתארים את התפתחות העלילה, כפי שהיה נהוג בתקופת הסרט אילם, בליווי אינטרלודים מיצירותיו של מוצרט לפסנתר. המנצח נמרוד דוד פפר שהוא גם פסנתרן, ינגן את האינטרלודים בעצמו. אל תחמיצו.

המופעים יתקיימו בבית האופרה בתל אביב  בין 4-15.11. לכרטיסים: 03-6927777 או באתר האופרה: www.israel-opera.co.il

מתוך ''חליל הקסם'' (צילום: Magda Hueckel)
מתוך ''חליל הקסם'' (צילום: Magda Hueckel)

6. הכסף מדבר

טלוויזיה

אדריאן ברודי ואלכסנדר סקאסגארד מצטרפים לעונה השלישית של 'יורשים'

העונה השלישית של 'יורשים', סדרת הדרמה המשובחת של HBO, ממשיכה לעסוק בכוח, פוליטיקה, כסף ומערכות היחסים במשפחה עשירה ולא מתפקדת. ראש המשפחה, לוגאן רוי (בריאן קוקס), הוא מנכ"ל אימפריית תקשורת בינלאומית גדולה. בסוף העונה הקודמת קנדל (ג'רמי סטרונג) ניסה להכין לאביו אמבוש ונכשל. בתחילת העונה החדשה אביו נאלץ לעבוד קשה מתמיד כדי להבטיח לעצמו בריתות משפחתיות, פוליטיות וכלכליות. המתח גבוה מתמיד בעוד המאבק התאגידי מאיים להפוך למלחמה של ממש בתוך משפחת רוי. הסדרה זכתה בשני פרסי גלובוס הזהב, בתשעה פרסי אמי וגרפה את פרס הבאפט"א לסדרה הבינלאומית הטובה ביותר. בין הכוכבים בעונה הקרובה שרה סנוק, קירן קאלקין ואלן ראק. אליהם מצטרפים אדריאן ברודי, אלכסנדר סקאסגארד, סאנה ליית'ן, לינדה אמונד והופ דיוויס.  

HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV, וכן ב'יס' וב'סלקום TV'

מתוך ''היורשים'' (צילום: באדיבות HOT)
מתוך ''היורשים'' (צילום: באדיבות HOT)

7. מציאות אלטרנטיבית

תיאטרון

קבוצת התיאטרון הולגאב מעלה מחזה חדש 'תותים'

העלילה מתרחשת בשנת 2030, המדינה תחת שלטון דיקטטורי - מעקבים, אנשים נעלמים, ובתוך כל אלה השלטון סוחט יועצת ארגונית ממוצא אתיופי במטרה לחקור חשוד בפעולת טרור ממוצא אתיופי. הסיפור נרקם על הבמה והשחקנים עסוקים בבימוי עצמם, הם מסדרים את הבמה, נותנים הוראות מיקום האחד לשני ומנחים את מפעילי המוזיקה והתאורה. ההצגה מתרחשת בחלל חזרות, וללא תפאורה והקהל יחד עם השחקנים מדמיינים מציאות עתידנית אפשרית. האם באמת יכול להתקיים שלטון דיקטטורי בשנת 2030? ההצגה שנוצרה בתקופת הקורונה, היא הצעה לחשיבה משותפת על אפשרות דמיונית שיכולה אולי להתרחש.  כתיבה ובימוי: משה מלכא, שחקנים: תהילה ישעיהו-אדגה, גטצ'או הוננ'או, נועה נירן.

25.10 20:30 – בית הקונפדרציה, ירושלים. טלפון להזמנות: 02-6245206

מתוך ''תותים'' (צילום: משה מלכא)
מתוך ''תותים'' (צילום: משה מלכא)

8. בין מסורת לאמנות

מחול

להקת הפלמנקו הישראלית מעלה את 'פלמנקולאז''

במופע 'פלמנקולאז'', מציגה להקת הפלמנקו הישראלית בניהולה האמנותי של מיכל נתן, את המנעד שבין מסורת לאמנות מתהווה. באופן מסורתי, הפלמנקו מוצג במועדונים קטנים - 'טבלאו פלמנקו' – ומבצעים אותו לרוב רקדן או רקדנית ולהקת מוזיקאים. אבל במעבר לבמת התיאטרון מחייב החלל הגדול גם ביצועים קבוצתיים, לצד המבנה המסורתי. בחלק הזה מציגה הלהקה את אמנות הפלמנקו, לצלילי מוזיקה חיה וגם לצלילי מגוון סגנונות של מוזיקה מוקלטת. זהו קולאז' על טהרת הפלמנקו, שנארג בקפידה ומגיש את המנעד הסגנוני הרחב שלו בניחוח אחר, עם אינטרפרטציות אמנותיות ייחודיות - מהמסורת ועד פריצת גבולותיה. כוריאוגרפיה מיכל נתן, שירה יעל הורוביץ ושוקי שוויקי, גיטרה אופיר עטר, רקדניות להקת הפלמנקו הישראלית: מיכל נתן, יעלי זיתוני, מורן רון, אילת שחר, מאיה שני פלנבאום.

30.10, 21:00 מרכז סוזן דלל, תל אביב. כרטיסים: 03-5105656

מתוך ''פלמנקולאג''' (צילום: אריה דהן)
מתוך ''פלמנקולאג''' (צילום: אריה דהן)

9. חיפה מתחממת

אמנות

פסטיבל 'החממה' בחיפה מזמין את הקהל לאירועי תרבות בחינם

אמני החממה לאמנות יציגו 10 פרוייקטים אמנותיים במספר אתרים בעיר, בהם מופעי מוזיקה, הקרנות סרטים, מופעי פרפורמנס וסאונד, סדנאות , שיחי אמן ותערוכות אמנות. הכניסה חופשית. בין האירועים הקרנה חגיגית של הסרט 'קריות על המים' ומופע היפ הופ, במרכז צ'ארנה בקרית חיים (28.10, 20:00); 'שירת לילה' אירוע מוזיקה ותיאטרון עם ניסן כהן, סיגל בן יאיר וסהר עדס במרכז אמנויו שבתאי לוי בחיפה (28.10 21:30);  סדנת הקשבה עם המוזיקאית טליה אליאב במוזיאון הימי בבת גלים (29.10 10:00); הקרנת הסרט 'בנדיט' ותקלוט של מלך התרבות עידו מרקוס בשיתוף עם אנה לוקשבסקי ברחוב סירקין (29.10 12:00), סיור בתערוכה 'דרך חיפה' במוזיאון חיפה לאמנות (30.10) ועוד.

28-30.10, ברחבי העיר חיפה ובקריות. תוכנית מלאה באתר: https://artkehila.com

נוגה יטח בהופעה (צילום: דניאל יטח)
נוגה יטח בהופעה (צילום: דניאל יטח)

10. מסע הסתה

טלוויזיה

סרט דוקומנטרי חדש מנסה להבין מה קרה על גבעת הקפיטול

'ארבע שעות בגבעת הקפיטול' (Four Hours at the Capitol) חושף באמצעות צילומים נדירים וראיונות בלעדיים אל מה שהתרחש בעת ההתפרצות הגדולה של תומכי טראמפ לתוך בניין הקפיטול בינואר 2021. הפולשים, הפוליטיקאים והשוטרים, שהיו חלק מהאירוע, מספרים בדיוק מה קרה שם. סרטו של המפיק זוכה פרס האמי דן ריד ("לעזוב את נוורלנד"), מציב במרכזו את עצרת המחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב שהתפתחה להתפרעות ופריצה לבניין הקפיטול את ציר הזמן של מה שהתרחש באותו אירוע דרך הסיפורים האישיים של האנשים שנכחו בו, על ציר הזמן של האירועים.

31.10, 22:00, HOT8 ו-HOT VOD

מתוך ''ארבע שעות בגבעת הקפיטול'' (צילום: באדיבות HOT)
מתוך ''ארבע שעות בגבעת הקפיטול'' (צילום: באדיבות HOT)