במשרד הרווחה מבקשים להעביר לקשת 700 אלף שקל עבור ועידת תוכן שיווקי שתעסוק במאבק באלימות ביום שיוכרז כ"יום המאבק באלימות נגד נשים", כך עולה מאישור החשב הכללי של משרד האוצר. בראש המשרד עומד השר מאיר כהן מ"יש עתיד", אשר בשנים קודמות נהגה לפרסם לא מעט דווקא בידיעות אחרונות.

לפי הנוסח המוצע, מדובר התקשרות בפטור ממכרז עם שירותי קשת בע"מ, עבור "חסות מרכזית לועידה לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, קשת 12". בנוסח מסבירים במשרד כי לאחר בחינת החלופות, קשת "העניקה את התמורה המשתלמת ביותר".

בתפריט ההצעה של קשת, כפי שעלה מאירועים קודמים וכן מחשיפה בוואלה! ברנז'ה, נמצאים אייטמים קידומיים ובולטות ב-N12 ובמאקו. בוועידות מסוג זה משתתפים אנשי קשת ואף עיתונאים מחדשות 12.

מאיר כהן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
מאיר כהן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

ממצא מעניין במיוחד מצוי דווקא באותיות הקטנות של ההצעה ומתייחס לאופן הטכני בו יופיע "ספוט ציטוט". לפי ההצעה, מדובר בסרטון שבמרכזו ציטוט של דובר מרכזי מטעם נותן החסות, לצד הפנייה לכתבה באתר N12 השייך לחברת החדשות. טרם התקבלה תגובת חדשות 12 לדברים.

על תקן המגישה: עיתונאית חדשות 12

מתחת לרדאר, מפעל הכנסים בטלוויזיה המסחרית הפך למשאבת הכנסות, ועל הדרך נפרמת ההפרדה בין תוכן חדשותי לשיווקי. ברשות השנייה מודים בבעיה ויושבים על הגדר.

כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם בוואלה! ברנז'ה על עסקת תוכן שיווקי מהגדולות שהיו כאן שליוותה את לוח השידורים של הערוץ החזק והפופולרי בישראל - זה של קשת 12. מדובר בעסקה בה שילם מפעל הפיס באמצעות משרד הפרסום גיתם סכום המוערך על פי גורמים ב-5.5 מיליון שקלים, לפני עמלה למשרד הפרסום. בהנחה והסכום נכון, מדובר באחת מהעסקאות הגדולות בתולדות שוק המדיה המקומי.

העסקה כללה בין היתר תחרות ששודרה במהלך כל שעות הפריים טיים תחת המיתוג "גיבורי השנה" 2021" שזכתה לעשרות פרומואים על מסך קשת בכל שעות היום. במהלך הערב, כל אחד מהזוכים בתחרות הודה עם זכייתו לקשת והן למפעל הפיס.

בנוסף, כללה העסקה גם מעורבות של חדשות 12, הנמצאת תחת פעילות קשת אך אמורה לפי החוק ועל פי תקנות הרשות השנייה להמצא בהפרדה תוכנית מקשת: את המשדר הגישה עיתונאית החברה אדווה דדון, לצד ארז טל.