דרמה בתחנת השידור הצבאית: ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל, גלית אלשטיין, הדיחה את יעקב ברדוגו מהגשת יומן הערב של גלי צה"ל, "וילנסקי את ברדוגו", אותה הגיש בשש השנים האחרונות. כעת, כך נמסר היום (חמישי) מגלי צה"ל, תעבור התוכנית לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהגשת ירון וילנסקי.

עוד נמסר מגלי צה"ל, כי המהלך "נעשה בהתאם לקו העריכתי של גלית אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התכנית וילנסקי את ברדוגו תבוטל".

כאמור, במקום "וילנסקי את ברדוגו", ישודר בין השעות 17:00 ל-18:00 יומן חדשות לסיכום אירועי היום, שבמסגרתו, תורחב משמעותית הבמה שתוענק לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה"ל: חשיפות, דיווחים, סקירות ופרשנות של כתבי המערכת, תוך מתן בולטות לנושאים האמורים.

יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התכנית "מחשבות בע"מ", מגל"צ נמסר כי הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה"ל. הפרשן קובי סודרי יוסיף להשתלב מעת לעת בתכניות שונות בגלי צה"ל.

אלטשטיין מונתה לממלאת מקום מפקד גל"צ על ידי שר הביטחון בני גנץ, אותו נהג ברדוגו לבקר בחריפות בתוכניתו. תחילה היא מונתה לתקופה של שלושה חודשים, אולם מינויה הוארך על ידי השר, ללא מכרז.

גלית אלטשטיין: "בחודשים האחרונים עברה גלי צה"ל תחת פיקודי שינויים משמעותיים במטרה לאפשר למחלקת החדשות כר פעולה עיתונאי מקצועי וממלכתי, כיאה למערכת חדשות מובילה בשידור ציבורי. הפורמט של יומן חדשות הערב בהגשתו של ירון וילנסקי יעמיד במרכז את התוצר העיתונאי של כתבי מחלקת החדשות של גלי צה"ל, תוך מתן בולטות לסיקור חדשותי של נושאים חברתיים, אזרחיים, כלכליים, צבאיים ובטחוניים, והתפר שבינם לבין כלל החברה בישראל".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "ההדחה של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימיני האחרון בגל״צ, ששידר את התוכנית המאוזנת ביותר ברדיו. לא ישתיקו את הימין ולא ישתיקו את ברדוגו".

יו״ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה ח״כ יריב לוין, תקף את ההחלטה: "משטרת המחשבות של השמאל לא יכולה לסבול את האמת שמשמיע יעקב ברדוגו בעוצמה גדולה. הדחתו מהגשת התוכנית המואזנת ביותר בגלי צהל היא סתימת הפה לא רק שלו אישית, אלא של מליוני אזרחים שקולם לא נשמע בתקשורת השמאל. את יעקב ברדוגו לא יצליחו להעלים, והאומץ שלו לומר את האמת יגבר על הפחדנות של אלה שחוששים ממנה. ההדחה הזו מוכיחה שגלי צהל צריכה להיסגר. אין לה זכות קיום כתחנה של צד אחד, של חלק בלבד מהעם".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "אז גנץ ממנה מ"מ מפקדת "זמנית" לגל"צ ללא מכרז, והיא נשארת ונשארת ונשארת, ו"מטהרת" את התחנה משדרנים שלא באים מהשמאל הקיצוני. מה שווה תחנת רדיו צבאית אם לא שולטים בה. ו"שומרי הסף"?! הצחקתם אותם. מדובר הרי באנשים הנכונים מהמקומות הנכונים. מנהל תקין אומרים לכם".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) אמר כי ״הדחת יעקב ברדוגו מגלי צה"ל היא חרפה. תחנה שממומנת מכספי האזרחים, מבצעת ניקוי פוליטי והולכת יד ביד עם רצונם של בכירי הממשלה שדעותיו של ברדוגו אינם כהשקפתם".

העיתונאי עמית סגל, בוגר התחנה הצבאית, כתב בטוויטר כי "הדחתו של ברדוגו מהתכנית שהביא לשיאי האזנה בגל"צ היא יריקה בפרצוף של המאזינים, וההמשך של ההשתלטות הפוליטית על התחנה. אין צורך להסכים איתו כדי להתחלחל מהמהירות שבה תכתיבים פוליטיים הופכים למכתבי פיטורים".

גם אחד מחברי הממשלה התבטא נגד ההדחה - שר הדתות מתן כהנא, שצייץ: "היום קיבלנו עוד תזכורת למה אין שום סיבה שמדינת ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם המערבי עם תחנת רדיו "צבאית". הגיע הזמן להפריט את גל"צ!".

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד הודיע כי יחרים את התחנה בעקבות השינויים: "אני אחד מרבים מאוד שאהבו להאזין לברדוגו. אהבתי גם להתראיין אצלו. לאור פיטוריו ועד להודעה חדשה, לא אתראיין עוד בגל"צ. מי שמעוניין להאזין לרדיו צפון קוריאה - שיבושם לו. אני קורא לחברים נוספים המוחים נגד הבולשביזם הזה להצטרף. די למנטליות העבדים. הם זקוקים לנו לא פחות משאנחנו להם".

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן הצטרפה לקריאת החרם וצייצה: "עד שיופסק תהליך הטיהור של הימין מהמרחב הציבורי - גם אני מחרימה את תחנת השידור גלי צה"ל. אני קוראת לכל חברי מהאופוזיציה לנהוג באופן דומה. או תקשורת שיוויונית. או לא תקשורת בכלל. גמרנו עם הדיכוי. חלאס".