דודו אהרון ועדן מאירי, “EDEN & DUDU, דודו & עדן"

שיתוף הפעולה הבין־דורי בין אהרון, המשתייך לחלוצי ז’אנר הפופ הים תיכוני בעשור הקודם, לבין עדן מאירי, בוגר “הכוכב הבא לאירוויזיון”, החל ב־2020 עם הקלטת הדואט “בחלומות שלנו”, וזמן קצר אחריו “למה זה נגמר”.

הצלחת הדואטים והכימיה בין השניים הולידה את האלבום המשותף המונה שמונה שירים, המשלבים בין מוזיקת טכנו־פופ (טרנד פופולרי כיום) לבין בלדות רומנטיות, שכמה מהן - “בדידות”, “מקום ראשון” ו”בדרך אלייך” - מהוות את החוליה החזקה באלבום. זאת, לעומת השירים היותר קצביים, שלא ממנפים את ההרמוניות הקוליות של השניים.

באלבום יש גם קאבר אחד מפתיע במיוחד – גרסה שקטה של השניים לשיר “האיש ההוא” שיצרו וביצעו אהובה עוזרי ויהודית רביץ בשנת 2005.


אייל גולן, “קצת שמח קצת עצוב"

כמיטב המסורת השנתית שלו לחג הפסח, אייל גולן הוציא אלבום חדש. גם הפעם, בדומה לאשתקד, הוא יצא בשני חלקים הנעים בין שירים שקטים לבין שירי חפלה קצביים.

תשעה מבין 22 השירים באלבום יצאו כבר כסינגלים, ואף שאין עוררין על איכויותיו הקוליות של גולן, זהו אינו מאלבומיו הטובים, שכן אין בו שירים בולטים או מיוחדים המסתמנים כלהיטי רדיו. מלבד הדואט עם ליאור נרקיס (“מסיבה עם פפיון”), מיטב היוצרים הידועים כתבו לאלבום, ובהם רון ביטון, סתיו בגר, אופיר כהן, אבי אוחיון, פאר טסי, עדן בן זקן ואף גולן עצמו, החתום כיוצר של שלושה שירים (“גלבייה”, “ארמון בחול” ו”וי כחול”).

האלבום נעים להאזנה וכולל שירי אווירה קלילים, שגם אם לא ייצרבו בתודעה - הם מספקים את הסחורה, בייחוד לקהל מעריציו.

אייל גולן - ''קצת שמח קצת עצוב'' (צילום: עטיפת אלבום)
אייל גולן - ''קצת שמח קצת עצוב'' (צילום: עטיפת אלבום)

סטטיק ובן אל תבורי & עומר אדם “לכאורה"

אחת ההפתעות הטובות שיצאו לאחרונה היא המיני־אלבום החדש של סטטיק ובן אל תבורי (עם היוצר והמפיק המוזיקלי ג’ורדי) יחד עם עומר אדם.

המיני־אלבום מונה שלושה שירים: “לכאורה”, “אהבתי לך” ו”אל תדליק אותי סתם”, ומספק למאזין את הסחורה עם לחנים מלודיים וקליטים והפקה מוזיקלית שהופכת את התוצר הסופי למתוק מדבש. המיני־אלבום גדוש באנרגיות כיפיות והומור עצמי, נע בין טכנו ודיסקו לבין פופ והיפ הופ והוא קומוניקטיבי לכל גיל וטעם.

סטטיק ובן אל עם עומר אדם - לכאורה (צילום: עטיפת אלבום)
סטטיק ובן אל עם עומר אדם - לכאורה (צילום: עטיפת אלבום)

שולי רנד ועמיר בניון, “שולי שר בניון"

כששני אינדיבידואלים מגובשים ובטוחים בעצמם עם קילומטראז’ מוזיקלי חוברים זה לזה – נוצר חיבור קוסמי. עמיר בניון עטה על עצמו את כובע היוצר (הוא מבליח מדי פעם בשירה וכקול שני, אך רנד הוא הקול הבולט), ויחד עם אסף אטדגי (ששותף ביצירת חלק מהשירים) נרקם אלבום המציג שעטנז מסקרן בין מזרח למערב ובין קודש לחול. האלבום מתכתב עם יהדות, פיוטים, אמונה ויחסים שבין אדם לחברו.

בהאזנה לאלבום ניכר הטאץ’ האמנותי של בניון, וכאן נכנס האתגר העצום של רנד, כאומן־יוצר, להיכנס לעולם חדש וזר ולאמצו לחיקו. התוצר הסופי כולל עשרה שירים, ומתוכם מומלץ לשים אוזן ל”כשאנחנו מנגנים”, “גיליתי מחדש”, “תחפש טוב”, “קום ישראל” ו”יהודי”.

שולי רנד שר בניון (צילום: עטיפת אלבום)
שולי רנד שר בניון (צילום: עטיפת אלבום)

חן אהרוני, “אני בחוץ"

כבר 15 שנים שחן אהרוני נמצא בסצינת הפופ המקומית, מאז שכיכב ב”כוכב נולד” אך מאז לא הצליח למנף את הקריירה שלו. נדמה שלאחר השתתפותו ב”כוכב הבא לאירוויזיון” לפני ארבע שנים, המזל התחיל לשחק לו. אהרוני, שנמנה עם יוצרי השיר “I.M”, שייצג את ישראל באירוויזיון השנה, כתב והלחין את אלבומו השלישי בתקופת הקורונה.

האלבום שומר על הקו המוכר שלו - פופ איכותי אישי מאוד עם הלחנה מדויקת והפקה מוזיקלית הדוקה. אלא שזה גם עקב אכילס של האלבום: הוא מושלם מדי ומחושב מדי. נראה שאהרוני לא מרשה לעצמו להשתחרר וליהנות. זהו אלבום אווירה מושלם, אך לא מעבר לכך. האלבום כולל שיתופי פעולה בולטים עם עדי אולמנסקי (“בא לי בגלים”), יונתן זלצברג (“מה נשאר”) וחני מסלה (“לא פה”), ובמיוחד מומלץ לשים לב ל”ים כחול עמוק”, “פרק אפס” ו”טראח!”.

לי בירן, “לי"

13 שנים חלפו מאז אלבום הבכורה של לי בירן “כיסים” (2009). מאז זרמו הרבה מים בנהר והוא ביסס את מעמדו ככוכב ילדים ונוער.
היוצר והזמר בן ה־32 עשה באלבומו החדש את הצעד האמיץ על מנת לחדור לעולם המבוגרים. הוא שר באלבום על אהבה, כאב, צלקות, משברים ורגשות, ובמעטפת פופית מצליח למצוא את קו התפר בין שני העולמות ולגבש, במובן מסוים, ישות אמנותית. במיוחד אהבתי את “יפה שקשה לתאר”, “כוכבים”, “כמו שאהבתי אותך” ו”קרח”.

לי בירן  (צילום: אביב אברג'ל)
לי בירן (צילום: אביב אברג'ל)

רביב כנר, "רסיסים"

כשרביב כנר נחת באודישנים של “הכוכב הבא לאירוויזיון”, היה ברור שגם אם לא יזכה בגמר – הוא כבר זכה בקריירה לאחר שהמנטורית והשופטת קרן פלס פרשה עליו חסותה.

מאז עברו השניים דרך שהולידה להיטי ענק, בהם “רסיסים”, “רוצה שלום”, “נשלים את הכל” ו”מים עמוקים”. עכשיו חובק כנר את אלבום הבכורה הקרוי על שם להיט הפריצה שלו, ומציג לראווה את האיכויות הקוליות שלו. 

רביב כנר, רסיסים (צילום: עטיפת אלבום)
רביב כנר, רסיסים (צילום: עטיפת אלבום)