שחר אבן צור, המוכר לכם כזמר ומתופף להקת "מוניקה סקס" הוא כבר, יא חביבי, אבא לשלושה. כעת הוא משיק לראשונה ספר ואלבום שירים לילדים, אותם יצר בשיתוף עם מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, אוניברסיטת תל אביב.

הכל התחיל כשאבן צור הציג בפני מנהל המוזיאון אלון ספן את הרעיון הראשוני לכתוב ולהלחין שירים על בעלי חיים, וספן נענה בברכה לאתגר. צוות חוקרים במוזיאון סייע בבחירת בעלי החיים לאלבום וסיפק את המידע המדעי עליהם. אבן צור חקר, למד, כתב, הלחין ושר, והתאים לכל דמות את הסגנון המוזיקלי שלה. 

אגדה חיה שחר אבן צור. איור יניב אזולאי. עיצוב ענבל ראובן (צילום: ללא)
אגדה חיה שחר אבן צור. איור יניב אזולאי. עיצוב ענבל ראובן (צילום: ללא)

"התאהבתי ברעיון ששחר הציג כבר מהסקיצה הראשונה" אומר ספן. "אגדה חיה הוא פרויקט ייחודי, ראשון מסוגו בישראל, ויוצא דופן גם עבורנו. זוהי דרך יצירתית וייחודית להציג את הטבע בעיניים אחרות, ולהנגיש את המגוון הביולוגי לכל הקהלים. התהליך היצירתי לו היינו שותפים במוזיאון היה מעורר מחשבה, והאופן שבו שחר לקח את המידע המדעי והפך אותו לשיר רוק מתחרז היווה השראה לדרכים שבהן אפשר וכדאי להציג את הטבע באופן שמקרב את הציבור אל הנושאים השונים שבהם עוסק המוזיאון בפרט, ואל מדע הטבע, בכלל".

שחר אבן צור במופע המוזיקלי אגדה חיה (צילום: יעל צור)
שחר אבן צור במופע המוזיקלי אגדה חיה (צילום: יעל צור)

באלבום 10 שירים בהם מככבים בעלי חיים שבוודאי פחות מוכרים לכם: קוצן זהוב, בריום, נשפון פגום-אוזן, אילנית, נוטריה, קרקל, כחל ושממית חרמונית. לצד השירים נוצרו איורים לדמויותיהם של בעלי החיים, והם הלכו וקיבלו זהות ונוכחות על ידי המאייר יניב אזולאי ובעיצובה של ענבל ראובן. לכל בעל חיים יוצר גם קליפ אנימציה, המלווה במילות השירים.

מופע אגדה חיה. שחר אבן צור. מתוך אירוע ההשקה (צילום: יעל צור)
מופע אגדה חיה. שחר אבן צור. מתוך אירוע ההשקה (צילום: יעל צור)

שחר אבן צור: "אלבום אגדה חיה פותח את הראש ואת הלב שלנו לחיות קצת אחרות ונדירות. זו דרך מוזיקלית להכיר דרכה את עולמן המופלא של חיות הבר בישראל: דרך הפרויקט הייחודי ניתן להסתקרן, ליהנות וללמוד ביחד על הטבע שמקיף אותנו; לגלות עד כמה הוא מדהים, להבין את חשיבות השמירה עליו וללמוד על הכלה וקבלת האחר".

האלבום כולו זמין בפלטפורמות המוזיקה; והקליפים זמינים ביוטיוב לינק https://www.youtube.com/channel/UCWjGQdX-4BBKZduaXu8rfrQ?app=desktop

הספר מיועד להורים ולילדים, לקריאה ולהאזנה משותפת, ויימכר, בשלב הראשון, בחנות המוזיאון במחיר של 72 ש"ח.