מוזיקה - דני סנדרסון מגיע לקיסריה

שלום חנוך, תיסלם ומירי מסיקה יצטרפו לחגיגה שתתקיים מחר 

דני סנדרסון, מהזמרים והיוצרים הבולטים והאהובים בישראל, האיש שטביעות אצבעותיו ושפתו השנונה שזורות בתרבות הישראלית, חוגג 55 שנות יצירה בהופעה ראשונה בקיסריה. סנדרסון הוא תמצית ומהות הרוקנרול הישראלי, ממחוללי המהפכה במוזיקה הישראלית, גיטריסט בחסד ואחת הדמויות המשפיעות והחשובות במוזיקה בארץ. עכשיו הוא מגיע לראשונה בקריירה אל בימת אמפי קיסריה לחגיגה של רוקנרול עם חבריו הקרובים: להקת תיסלם, שלום חנוך ומירי מסיקה שיבצעו ביחד ולחוד את מיטב הלהיטים מכל התקופות. לצד סנדרסון והאורחים יופיע ההרכב המצוין והקבוע: כפיר בן ליש – גיטרה ושירה / עידו זלזניק קלידים ושירה; זוהר גינסבורג גיטרה ושירה; מיקי ורשאי בס ושירה; אורית שלום שירה והקשה; אמיר ברסלר תופים.
מחר, 2.7  אמפי קיסריה

מוזיקה - מישהו שומע?

איפה הילד מגיעים לשוני ומארחים את רונה קינן ואסף אמדורסקי

איפה הילד, מלהקות הרוק הוותיקות והמוערכות, חוגגים 30 שנים של רוק'נרול, עם 6 אלבומים שהגיעו למעמדי זהב ופלטינה והנפיקו להיטים רבים, קיבעו את מעמדם כלהקה חשובה ומשפיעה שתופסת מקום של כבוד בפסקול הישראלי. מחר הם יגיעו לאמפי שוני ויבצעו את כל השירים המוכרים והאהובים, בהם 'מה שעובר עלי', 'נפלת חזק', 'מישהו שומע אותי', 'לבן בחלום שחור', 'גוונים של זהוב' ועוד שירים חדשים מהאלבום 'מתוק בחשיכה'. אורחים אסף אמדורסקי ורונה קינן.
2.7 21:00 זאפה אמפי שוני, זכרון יעקב

איפה הילד (צילום: אלכס פרגמנט)
איפה הילד (צילום: אלכס פרגמנט)

מוזיקה - היה שווה לחכות

הפיקסיז מגיעים לישראל, ויופיעו בערב אחד עם ג'רי קנטרל

המופע המצופה של פיקסיז, שהיה אמור להגיע לישראל לפני הקורונה ונדחה, מגיע סוף סוף לישראל.  מרבית הכרטיסים נרכשו מזמן, וכאות תודה לקהל הנאמן שחיכה בסבלנות, המפיקים מודיעים היום על הצטרפותו של ג׳רי קנטרל לליין אפ של המופע. קנטרל, הסולן, גיטריסט וכותב השירים של להקת 'אליס אין צ׳יינס', מגיע לישראל עם פרויקט הסולו עטור השבחים שלו, ומצטרף לערב הרוקנרול הגדול של קיץ 2022 יחד עם הפיקסיז. שני ההרכבים יקיימו הופעות מלאות בערב אחד בביתן 1 (ג׳רי קנטרל ולהקתו יפתחו, פיקסיז יסגרו). בנוסף, ג׳רי קנטרל יקיים בבארבי הופעה אינטימית יחד עם להקתו, ב 10.7. 
10.7 בארבי / 11.7 ביתן 1 אקספו תל אביב. www.eventim.co.il/pixies | *9066

הפיקסיז (צילום: TRAVIS SHINN)
הפיקסיז (צילום: TRAVIS SHINN)

מוזיקה - פוסט מודרניסטים

פינק מרטיני חוזרים לתל אביב להופעה אחת

Pink Martini, להקת הג'וקבוקס הפוסט מודרניסטית, שמונה 11 מוזיקאים בהנהגתו של הפסנתרן תומאס לאודרדייל והסולנית האדירה סטורם לארג', חוזרת בשבוע הבא לישראל להופעה אחת בלבד. הלהקה, שמנגנת במגוון סגנונות ובשפות רבות, עם הפקה גדולה ומושקעת, מצרפת להופעה הנוכחית גם את הזמרת צ’יינה פורבס. הלהקה, שמבצעת שירים ביותר מ-25 שפות, ומופיעה עם תזמורות סימפוניות ברחבי העולם, הופיעה בישראל לפני שלוש שנים וזכתה לתשבחות רבות והתלהבות מהקהל וממבקרי המוזיקה. המוזיקה שלהם חוצה ז’אנרים ונעה בין אולד פאשן פופ, ג’אז, לטיני, קלאסי, ובמספר שפות, ביניהן: אנגלית, צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, ערבית ועברית.
18.7 האנגר 11 נמל תל אביב כרטיסים באתר לאן או בטלפון 8780*

פינק מרטיני (צילום: אגואיסט הפקות)
פינק מרטיני (צילום: אגואיסט הפקות)

ילדים - הצהובים חוזרים

הסרט החדש בסדרת המיניונים פותח את החופש הגדול

בסרט החדש בסדרת המיניונים יסופר לראשונה כיצד פגשו היצורים הצהובים את מי שיהפוך לבוס שלהם: גרו (מסדרת 'גנוב על הירח'). גרו חולם להיות נבל העל הגדול ביותר שידע העולם והמיניונים נחושים לעזור לו להגשים את הפוטנציאל הגלום בו. הבעיה היחידה – גרו רק בן 12 וחבורה מסוכנת של נבלי על מפורסמים רודפת אחריהם. יחד עם קווין, סטיוארט, בוב ואוטו, גרו והמיניונים יבנו את המאורה הראשונה שלהם, יתנסו בכלי מלחמה בלתי אפשריים, ויתחילו הרפתקה סודית שרק תלך ותסתבך. בסרט הקודם בסדרה, מיניונים מ-2015, צפו מעל 650 אלף צופים בבתי הקולנוע בישראל. הסרט החדש צפוי להיות הסרט המכניס ביותר של הקיץ ואולי של השנה בקולנוע.
לכל הגילאים בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

המיניונים חוזרים (צילום: Tulip Entertainment)
המיניונים חוזרים (צילום: Tulip Entertainment)

מוזיקה - מחווה למרסדס סוסה

מיטל טרבלסי תארח את מתי כספי, מיקי גבריאלוב ומירי אלוני לערב מיוחד

ביום שישי הבא יועלה תעלה מיטל טרבלסי מופע מחווה למֶרסֶדֶס סוֹסָה, הזמרת הנערצת שזכתה לכינוי "קולה של דרום אמריקה". יצטרפ אליה אמנים אורחים בהם מתי כספי, מירי אלוני מיקי גבריאלוב וקוקי סוסה, מהזמרים המובילים בז'אנר מוזיקת הנשמה הארגנטינאית, שהוא אחיינה של מרסדס סוסה. תרגומים לעברית: אהוד מנור, רחל שפירא  עיבודים, ניהול והפקה מוזיקלית: קובי אושרת. שירתה  של סוסה מושפעת משירי העם הארגנטינאים, והיא בלטה בקולה העמוק, בשירי המחאה ובכך שהוגלתה מארצה, גלות שהפכה אותה לאחד מהסמלים המובהקים של המאבק בשלטון הצבאי בארגנטינה. הרכב הנגנים במופע כולל את תומר קלינג (פסנתר), אילן אביב (בס), גדי סרי (כלי הקשה), רוס פלדמן (גיטרות וכלי מיתר) ואמיר גבירצמן (כלי נשיפה). 
7.7 21:00 בית החייל, תל אביב, כרטיסים: לאן 8780*, https://www.leaan.co.il/

מיטל טרבלסי (צילום: גולן ינאי)
מיטל טרבלסי (צילום: גולן ינאי)

קולנוע - ויוה זפטה

סינמטק תל אביב עורך שבוע של קולנוע מקסיקני

סינמטק תל אביב יקיים בתאריכים 14-7 ביולי שבוע הקרנות המוקדש לקולנוע המקסיקני ובו סרטים עכשוויים שנוצרו בארבע השנים האחרונות. התוכנית הכוללת חמישה סרטים של יוצרי קולנוע מקסיקנים המציגים את  הגיוון של החברה והתרבות בדגש על האיזון בין מסורת למודרניות, על החוויה התוססת של החברה הילידית והפרספקטיבה הייחודית של הקהילה היהודית במקסיקו. השבוע הוא חלק מחגיגות לציון 70 שנה ליחסים דיפלומטיים בין מקסיקו לישראל ומתקיים באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל. התכנית תוצג במקביל בסינמטק ירושלים וחיפה. בין הסרטים שיוקרנו – לאונה, סיפורה של אריאלה, צעירה יהודייה ממקסיקו סיטי שנקרעת בין משפחתה הסורית-יהודית ואהובה הגוי איוון. 

פסטיבל הקולנוע המקסיקני בסינמטק (צילום: באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל)
פסטיבל הקולנוע המקסיקני בסינמטק (צילום: באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל)

מוזיקה ביום שני הוא מגיע

אמן ההיפ הופ 50cent יחגוג כאן יומולדת

50cent אחד מאמני ההיפ הופ הגדולים והחשובים בעולם, יגיע לישראל בתאריך הסמלי של חג העצמאות האמריקאי במסגרת סיבוב ההופעות הבינלאומי. כל הכרטיסים אזלו למופע הראשון שיתקיים ב 4.7, ונותרו עוד מעט כרטיסים למופע נוסף שיתקיים למחרת, שבו יחגוג האמן יומולדת 50.  

אלבום הבכורה שלו 'Get Rich or Die Trying' יצא ב-2002 וזיכה את 50cent בגראמי המכובד, ומאז בעצם לא הפסיק למכור אלבומים, לזכות בפרסים בכל העולם ואפילו קיבל כוכב בשדרות הוליווד. במקביל הוא גם משחק, מפיק ומביים סדרות טלוויזיה וסרטים, כותב ספרים ובעליהם הגאה של חברת יינות ואלכוהול.
4.7, 5.7 היכל מנורה מבטחים, 5 ביולי 2022, היכל מנורה תל אביב לכרטיסים ופרטים נוספים: https://2207.kupat.co.il

50cent (צילום: SHAREIF ZIYADAT)
50cent (צילום: SHAREIF ZIYADAT)

מוזיקה - אדיו קרידה

יסמין לוי חוברת לתזמורת ירושלים מזרח ומערב לערב שירי לדינו

מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחים את זמרת הלדינו יסמין לוי לביצוע שירים מוכרים ואהובים בעיבודים רעננים ומפתיעים. עיבוד מוזיקלי וניצוח: תום כהן, אורח מיוחד: נגן גיטרת הפלמנקו יחיאל חסון. העשייה האמנותית של לוי לאורך השנים החזירה לקדמת הבמה את שירת הלדינו שכמעט ועברה מן העולם. התהודה העצומה של עבודתה הביאה לפריחה מחודשת של הסגנון המוזיקלי בארץ ובחו"ל. במופע מסגרת סדרת 'מזרח מערב' של האופרה הישראלית, תבצע לוי שירים מוכרים בעיבודים שנכתבו במיוחד עבורה מתוך מחשבה על קולה וסגנונה הייחודיים והמזוהים כל כך.
5.7 20:00 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל אביב שד' שאול המלך 19 תל אביב

יסמין לוי (צילום: ענבל מרמרי)
יסמין לוי (צילום: ענבל מרמרי)

קלאסי - עמדה האם

אנסמבל סולני תל אביב מארח את אנדראס שול 

בקונצרט החמישי לעונה של אנסמבל סולני תל אביב, יארח האנסמבל, בניצוחו של מנהלו המוזיקלי ברק טל, את זמר הקונטרה-טנור הנודע אנדראס שול ואת זמרת הסופרן הצעירה תכלת לוין לקונצרט מיוחד שבמרכזו הסטאבט מאטר המוכר והאהוב מאת פרגולזי. השניים יבצעו יחד גם אריות ודואטים מהאורטוריות 'שאול' ו'משיח' מאת הנדל. התוכנית משלבת בין מיטב הרפרטואר הבארוקי לבין היצירה הישראלית המקורית. בנוסף, האנסמבל יבצע 'מטמורפוזות לכלי קשת', יצירה חדשה של המלחין אלכס וסרמן בבכורה עולמית.  
4.7 20:30, אודיטוריום רפפורט, חיפה/ 5.7 20:30 אולם צוקר היכל התרבות, תל אביב

אנדראס שול (צילום: MCMILLAN AND DECCA)
אנדראס שול (צילום: MCMILLAN AND DECCA)