החופש הגדול כבר בעיצומו וזה הזמן לחפש עיסוקים לילדים (לא כולם הולכים לקייטנות). גם המבוגרים שבינינו רוצים לצאת מדי פעם ולראות הופעה או הצגה ולקחת חופש מהילדים. לפניכם חמישה מופעים מומלצים - לילדים ולמבוגרים - המוצגים בשבוע הקרוב ברחבי הארץ, ממגוון הז'אנרים - מוזיקה, סטנד אפ ותיאטרון.

לוח ההופעות והאטרקציות של מעריב

מחול - להקת יסמין גודר - מתרגלים אמפתיה מס' 3

מאז 2019 להקת יסמין גודר מפתחת פרויקט מחקר תחת השם מתרגלים אמפתיה, ומתוכו מפתחת סדרה של תירגולים, סדנאות, מפגשים קהילתיים ומופעים. כל אחת מהפעולות הללו חוקרות את המושג אמפתיה דרך מגוון פריזמות וגישות, מתוך רצון לבדוק מה מאפשר לנו להיחשף רגשית. מה גורם לנו להזדהות עם אחרים ועם עצמנו כאשר נוצר מרחב בטוח לפעול בתוכו? וכיצד ניתן לפתח פרקטיקות, טקסים, כוריאוגרפיות ושירים אשר יאפשרו לנו להיחשף למורכבות של עצמנו ואחרים?

באביב 2020, יסמין החלה לעבוד על יצירה חדשה -  מתרגלים אמפתיה # 3 - מופע סולו בביצועה שעלה בבכורה בחודש יולי 2021, festival Frankfurter Positionen ב-Mousonturm, פרנקפורט. הסולו מתמקד באותן שאלות ונושאים אותם גודר חקרה עם הלהקה מזה שנתיים סביב המושג אמפתיה, אבל הפעם מחזיר אותם חזרה אליה, אל הגוף והמהלכים האישיים שלה. היצירה מתרגלים אמפתיה # 3 שנוצרת בתוך התקופה של התפשטות נגיף הקורונה, של התכנסות ובידוד הנחווים באופן גלובלי, מהדהדת ומתכתבת עם תכנים אילו ועם השאלות הפנימיות על טיפול דאגה עצמי/ת וכיצד אילו פותחים למרחבים חדשים של גילוי. זוהי הפעם הראשונה מזה 20 שנות יצירה ללהקה שגודר יוצרת ומבצעת מופע באורך מלא לבדה.
שישי, 08.07.2022 14:00, מרכז תרבות מנדל תל אביב - סטודיו להקת יסמין גודר רח' התקומה 1. לרכישת כרטיסים לחצו כאן

יסמין גודר (צילום: Tamar Lamm)
יסמין גודר (צילום: Tamar Lamm)

סקורפיונס - The Scorpions

להקת הרוק האגדית חוזרת עם אלבום חדש וסיבוב הופעות עולמי Scorpions - rock believer world tour 

הסולן קלאוס מיינה: "אנחנו מאוד אוהבים את ישראל ומצפים בכיליון עיניים לשוב ולהופיע. שירי האלבום עוצמתיים מלאי להט ותשוקה בסגנון הדנ"א של הסקורפיונס כפי שעשינו באייטיז, הקלטנו את האלבום בסטודיו סגור עם אדרנלין, אנרגיה וסאונד באיכות בלתי מתפשרת".
9.7.2022, 21:00, מוצאי שבת, היעל מנורה מבטחים, תל אביב. לרכישת כרטיסים לחצו כאן

אופרה - כרמן

כרמן מאת ביזה  בביצוע התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו של יואל לוי.

בהשתתפות סולנים מהארץ ומחו"ל ובהשתתפות מקהלת בת שיר בניהולה המוזיקלי של טלי ויסמן בבימוי מלא בשיתוף מכון תרבות איטליה חיפה. האופרה בצרפתית עם כתוביות בעברית.
ראשון, 10.07.2022 20:00 מרכז רפפורט - אולם האודיטוריום, מרכז הכרמל שד' הנשיא 138, חיפה. לרכישת כרטיסים לחצו כאן

האופרה כרמן. עיצוב: לם מרגלית שפי (צילום: ללא)
האופרה כרמן. עיצוב: לם מרגלית שפי (צילום: ללא)

תיאטרון הבימה - המלט 2022

מאור זגורי מפתיע בפרשנות חדשנית וייחודית למחזה שלדעת רבים נחשב לטרגדיה הטובה ביותר שכתב שייקספיר. ביחד עם להקת שחקני התאטרון הוא מפרק לגורמים ומרכיב מחדש את היהלום שבכתר, ומעז אפילו לקחת את המונולוג הידוע ביותר בתיאטרון ולהפוך אותו על פיו, מילולית. בכך מצליח זגורי

לייצר רגע תאטרוני נדיר ומכשף, פנינה מרעננת ומרתקת. המלט היא יצירת מופת שחוצה גבולות של מקום וזמן ומוכיחה עצמה כיצירה מודרנית ורלוונטית מתמיד.
משתתפים: בן יוסיפוביץ', אסף פרי, אלכס קרול, מתן שביט, גל פולק, נדיר אלדד, שחר רז, שפי מרציאנו, דניאל סבג, תומר ברש, הגר טישמן, רונית אפל, הילה שלו, סתו גרופר, מעין רחימה, ליאור לב, הגר שחר.
שלישי 12.07.2022 20:30, תיאטרון הבימה - אולם הבימרתף ע''ש ברטונוב שד' תרס''ט 2, תל אביב. לרכישת כרטיסים לחצו כאן

המלט בבימוי מאור זגורי (צילום: מיקי אלון)
המלט בבימוי מאור זגורי (צילום: מיקי אלון)

סטנדאפ - מיקי גבע

יוצר הסדרות "מלבי אקספרס" ו"נפלת חזק". הסטנדאפיסט היחידי שמביא איתו לבמה את מיטב אמני ישראל! איך נשמע "חברות שלך" של עומר אדם בגרסת אחרי החתונה? למה זה נשמע כאילו ישי לוי מתקמצן על הסלסולים? ומה קורה כשנותנים ליובל המבולבל לשיר את "מתנות קטנות" של רמי קליינשטיין? מיקי גבע זה לא עוד סטנדאפ.

מיקי גבע עושה סטנדאפ (צילום: סטודיו תומאס)
מיקי גבע עושה סטנדאפ (צילום: סטודיו תומאס)

אחרי 20 שנות במה מעניק מיקי לצופים חוויה מעט שונה משל מופע סטנדאפ רגיל, במין ז'אנר ששמור רק לו. המופע עוסק בחוויות שכולנו מכירים, תוך שמירה על שנינות ומקוריות, והכי חשוב – מצחיק בטירוף!
חמישי, 14.07.2022 21:30, בית ציוני אמריקה - אולם מרתה. רח' דניאל פריש 1, תל אביב. לרכישת כרטיסים לחצו כאן