מוזיקה - רומנטיקה ונוסטלגיה

פול אנקה חוזר לישראל לשתי הופעות

פול אנקה הוסיף מופע בבריכת הסולטן (19.7) אחרי שכל הכרטיסים למופע בקיסריה (18.7) נחטפו. אנקה, הרומנטיקן שהפסקול שלו כולו מורכב מהתרפקות נוסטלגית, זכה להכרה בינלאומית כאייקון תרבותי, בזכות למעלה מ-500 שירים, בהם כמה שיגרמו לבני השישים והשבעים להתמוגג, כמו “Put Your Head On My Shoulder״ ו- “My Way”. ההופעות של אנקה הפכו עם השנים למופעי פולחן נוסטלגיים, מלאי רגש ורומנטיקה, ועכשיו דמיינו את כל זה באתרים היפהפיים של קיסריה ובריכת הסולטן בירושלים, תחת כיפת שמיים והנופים עוצרי הנשימה, ויש לכם את האירוע הרומנטי של השנה. 
פול אנקה בישראל, 18.7 אמפי קיסריה/ 19.7 בריכת הסולטן ירושלים www.eventim.co.il/paulanka לרכישת כרטיסים לחצו כאן

קולנוע - בין הריבוע למשולש

הבמאי השוודי רובן אוסטלונד יהיה אורח הכבוד של פסטיבל הקולנוע ירושלים

סרטו החדש של הבמאי רובן אוסטלונד ‘משולש העצבות’, יפתח את הפסטיבל בהקרנה בבריכת הסולטן ב-21.7, כחודשיים אחרי שזכה בפרס ‘דקל הזהב’ בפסטיבל קאן. באירוע יוענק לאוסטלונד אות הוקרה מיוחד על הישגיו בתחום הקולנוע, ובמהלך הפסטיבל תוצג רטרוספקטיבה של עבודתו.

‘משולש העצבות’, סרטו דובר האנגלית הראשון, בהשתתפות וודי הרלסון, הוא סאטירה מושחזת על האלפיון העליון, על משפיענים ומשפיעניות ועל פערי המעמדות. במרכז העלילה ניצבים דוגמנית מצליחה ודוגמן מצליח קצת פחות שמנהלים קשר הנע בין הרומנטי לאינטרסנטי. השניים יוצאים לשיט על ספינת תענוגות שרוב התיירים בה הם מיליונרים ואוליגרכים המתייחסים בפטרונות לעובדים שעל הסיפון, אבל את ההפתעה האמיתית הסרט שומר לסוף. 
21-31.7, סינמטק ירושלים. פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים בהמשך דרך האתר הרשמי של הפסטיבל

''משולש העצבות'' (צילום: FREDRIK WENZEL)
''משולש העצבות'' (צילום: FREDRIK WENZEL)

תיארון - אגדת היפהופ

מולי שולמן ותומר אברהם מציגים את המחזמר ‘שמואל’

 יוני (נטע וינר) מתאבד ומגיע לגיהינום, ופוגש שם את היטלר (יפתח אופיר), שמאיץ בו להתמודד ולנצח את השטן (אורי יניב) בתחרות ראפ, ובכך לזכות באפשרות לחזור לחיים בכדי להציל את האוגר שלו, שמואל, שננטש לבדו מאחור. במהלך ההתלבטויות יוני יפגוש את אמו הזונה, שנטשה אותו כמעט לאחר לידתו (נטע שפיגלמן), ודמות הזויה נוספת שהזדמנה לגיהינום לפני אלפי שנים, בין, לאחר שרצח את אחיו נבל (בני אלדר). בימוי מולי שולמן; מחזה תומר אברהם; שירים נטע וינר;  חלל ותפאורה שרון מר חיים; תלבושות רעות שייבה; תאורה אמיר קסטרו; מוזיקה רועי דורון; נגנים זהר איזנמן, ניר קליינר; משתתפים: נטע וינר, אורי יניב, נטע שפיגלמן, בני אלדר, יפתח אופיר.
10.7 21:00, 16.7 22:00, תיאטרון תמונע, רח’ שונצינו 8 , ת”א, www.tmu-na.org.il 03-5611211

''שמואל'' (צילום: ארתור לנדה)
''שמואל'' (צילום: ארתור לנדה)

מחול - בין הגלוי והנסתר

בובי ג’ין סמית’ ואור שרייבר חוזרים לבת שבע עם ‘פוגה ארגמן’

בובי ג’ין סמית’ ואור שרייבר, רקדני להקת בת-שבע לשעבר וכיום יוצרים עצמאיים בניו יורק, חוזרים לבת-שבע עם ‘פוגה ארגמן’, יצירה מקורית עבור רקדני האנסמבל. סמית’ ושרייבר משלבים ביצירותיהם מחול ותיאטרון, ועוסקים בקשרים הריתמיים והצורניים שבין מוזיקה לתנועה. ב’פוגה ארגמן’ הם משתפים פעולה עם יונתן דסקל, שכתב מוזיקה מקורית עבור היצירה ויבצע אותה על הבמה. במרחב העדין שיצרו הם מהרהרים על מצבי ביניים ועל חללי מעבר – בין הגלוי לבין הנסתר, בין קדמת הבמה לבין אחורי הקלעים, ובין מה שמתחולל על פני השטח למה שמפעפע במעמקיהם. יצירה אינטימית בה תשעה אנשים רוקמים ופורמים קשרים של תשוקה. מוזיקה מקורית: יונתן דסקל; עיצוב תאורה: נדב ברנע; שותפים לכוריאוגרפיה ומבצעים – רקדני אנסמבל בת-שבע עונה 2022-2021. 
14.7 21:00, 15.7 12:00 ו 14:00, 16.7 18:30 ו 21:00. מרכז סוזן דלל, תל אביב. המופע כולל עירום

פוגה ארגמן (צילום: אסקף)
פוגה ארגמן (צילום: אסקף)

מוזיקה - לוהטים בפארק

עומר אדם וניקי ג’אם מגיעים השבוע לתל אביב

שנה לאחר ששיתפו פעולה בשיר וקליפ בינלאומי ‘דאלה ממי’ שזכה לעשרות מיליוני צפיות, יופיעו עומר אדם וניקי ג’אם על במה אחת במופע Back to Back בפארק הירקון בתל אביב. עומר אדם יופיע עם ניקי ג’אם, מי שחתום על להיטי הראגטון והראפ מהגדולים בעולם, בהם הלהיט הענק X של ניקי ג’אם וג’יי באלווין, הלהיט Move it אותו יצר עם דדי ינקי, Forgiveness עם אנריקה אגליסיאס, Dale Mami עם עומר אדם ועוד. לאחרונה זכה לסדרת דרמה פופולרית במיוחד ‘הסיפור של ניקי ג’אם’ בנטפליקס ויצא לסיבוב הופעות בינלאומי במהלכו יגיע גם לישראל. 14.7 פארק הירקון, תל אביב. לכרטיסים 2207*

עומר אדם וניקי ג'אם (צילום: Camilo Zack)
עומר אדם וניקי ג'אם (צילום: Camilo Zack)

קלאסי - מוזיקת קיץ

אמיר דדון מצטרף לתזמורת הסינפונייטה

הסינפונייטה הישראלית באר-שבע חוגגת  את פתיחת הקיץ מתחת לכיפת השמיים, בקונצרט סוחף שנוצר בעקבות חיבור מוזיקלי ייחודי בין שני מוזיקאים מובילים בתחומם: מאסטרו ניר קברטי, מנהלה המוזיקלי של תזמורת הסינפונייטה, מנצח בעל קריירה בינלאומית וניסיון עשיר בהפקות יוקרה מאופרה וסימפוניות קלאסיות עד מחזות זמר, ואמיר דדון, מלחין  וזמר בעל סגנון וגוון קול ייחודי, מהמובילים בארץ. שניהם יובילו את 40 נגני תזמורת הסינפונייטה לקונצרט שינסה לפרוץ את גבולות הבמה אל רחבת מוזיאון הנגב לאמנות ורחובות העיר העתיקה המקיפים אותה. עוד משתתפים בקונצרט תומר צדקיהו תופים; גיא לנדאו גיטרה אקוסטית וחשמלית; ניר מימון בס ; וליעד גרושקה קלידים ומחשב.
12.7 פתיחת שערים 20:00 קונצרט 21:00, רחבת מוזיאון הנגב לאמנות, באר שבע. לכרטיסים: 08-6266422 או באתר התזמורת www.isb7.co.il

אמיר דדון (צילום: רגב טל)
אמיר דדון (צילום: רגב טל)

תיאטרון - קלאסיקה בלבוש חדש

הקאמרי מעלה גירסה חדשה ועדכנית של ‘מותו של סוכן’

וילי לומן, סוכן מכירות ותיק, מפוטר מעבודתו ושני בניו, שהאמין שנכון להם עתיד מזהיר, מתגלים ככישלון. אשתו מנסה לחלץ אותו מהייאוש, אך הוא רק הולך ומאבד אחיזה במציאות, עד לסוף הבלתי נמנע. גרסה חדשה למחזה עטור הפרסים שכתב ארתור מילר והפך זה מכבר לקלאסיקה מודרנית. תרגום דורי פרנס; בימוי יאיר שרמן; תפאורה ערן עצמון; תלבושות פולינה אדמוב; מוזיקה אפרת בן צור; תאורה פליס רוס; משתתפים: רמי ברוך, לאורה ריבלין/ הלנה ירלובה, נדב נייטס, דור הררי, יצחק חזקיה, שמואל וילוז’ני, ערן מור, אנסטסיה פיין/ רות אסרסאי, עלא דקה.
התיאטרון הקאמרי, תל אביב החל מה-17.7

''מותו של סוכן'' (צילום: מיכל חלבין)
''מותו של סוכן'' (צילום: מיכל חלבין)

מוזיקה - תקרא לי שחור

מרכז אלשיך מציג פסטיבל מוזיקה מתרבויות המזרח

כבר ארבע שנים שבלב כרם התימנים, רחוב וחצי משוק הכרמל וכמה רחובות מחוף הים (התיכון), בוקעים צלילי קמנצ’ה, עוד, טאר ושירה עמוקה מחלונות ‘מרכז אלשיך למוזיקה מסורתית מהמזרח’. אחרי ארבע שנות פעילות, מאות תלמידים ומורים, תזמורת ייחודית, לימודי תיאוריה ופרקטיקה והשקעה מחודשת במבנה בית הספר - נולד פסטיבל חדש ברוחו של המרכז - ‘פסטיבל הקסם השחור’- מופעי מוזיקה על גג המרכז תחת כיפת השמיים, בהשתתפות גדולי היוצרים ומורי הדרך בהם: זיו יחזקאל עם תזמורת אלשיך, שי בן צור (ישראל-הודו) ובן אילון (ישראל-סנגל), אמיר שאהסאר (איראן-ישראל) עם האנסמבל הפרסי ומאסטר הסאז הטורקי אוקן מוראט אוזטורק. בנוסף יקיימו במקום סדנאות וכיתות אמן. חלק מהמופעים חינם וחלק בתשלום סמלי.
11-14.7 אלשיך, מרכז המוזיקה של המזרח, רחוב אלשיך 25, תל אביב

שי בן צור (צילום: זוהר רון)
שי בן צור (צילום: זוהר רון)

טלוויזיה - סוף בלתי נמנע

‘סמוך על סול’ חוזרת לעונה השישית והאחרונה

‘סמוך על סול’, סדרת הבת המצליחה ללהיט זוכה האמי ’שובר שורות’, המתחקה אחר עלילותיו של סול גודמן (בוב אודנקירק) בשנים שלפני ’שובר שורות’, חוזרת לעונה שישית ואחרונה. העונה האחרונה כוללת 13 פרקים והיא תשודר בשני חלקים. החלק הראשון שודר וכעת מגיע תור החלק השני והאחרון. צילומי הפרקים האחרונים של הסדרה ארכו זמן רב יותר מהמתוכנן בגלל התפרצות הקורונה שפגעה בשחקנים ובצוות על הסט. בנוסף, בוב אודנקירק, המגלם את סול, לקה בהתקף לב במהלך הצילומים ולמרבה המזל הוא חזר במהרה לקו הבריאות ולשגרה והצילומים חזרו למסלולם. על פי פרסומים מסקרנים, בריאן קרנסטון וארון פול, כוכבי ‘שובר שורות’ האלמותית, יפציעו במהלך הפרקים הסוגרים את הסדרה וישובו לנעליהם של וולטר וויט וג’סי פינקמן.
החל מה-13.7 ב-yes VOD, וב-28.7, ימי ה’ בשעה 22:00 ב-yes TV ACTION וב-STINGTV, משודר צמוד לשידור בארה"ב

בוב אודנקירק ב''סמוך על סול'' (צילום: באדיבות yes)
בוב אודנקירק ב''סמוך על סול'' (צילום: באדיבות yes)

מחול - מעילי בוטנר ועד אום כולת'ום

אישתר ולינט יהיו אורחות פסטיבל אשדודאנס שייפתח בעיר בשבוע הבא

פסטיבל אשדודאנס, הפסטיבל הבינלאומי למחול באשדוד, יציג מופעי מחול ישראליים ובינלאומיים בהשתתפות להקות מחול מובילות מישראל ומחו"ל ומופעים של זמרים שיופיעו בלייב ולצליליהם ירקדו אלפי רוקדים באולמות ומוקדים שונים בעיר. הפסטיבל יפתח עם מופע ענק של עילי בוטנר וילדי החוץ, שיארחו על הבמה את נינט, נסרין קדרי ורביב כנר לחגיגה ישראלית צבעונית וצעירה. הפסטיבל כולל 17 מופעים ביניהם מופעי הרקדה לקהל הרחב, מופע מחווה ענק לתרבות יהדות המגרב, ומופע שנולד בהשראת היצירה המוכרת אינתה עומרי של הזמרת הגדולה אום כולת'ום בשילוב מקצבים מעולם הפלמנקו. עוד בפסטיבל Let’s Jump, מופע היפ-הופ עם להקת ג'נסיס, 'בואי נעשה לנו חג', מחול לצלילי שיריו של יגאל בשן ועוד. 
11-14.7 לפרטים נוספים והרשמה לאירועים: https://ashdodance.co.il 

אישתר (צילום: מיכאל צבי טננבאום)
אישתר (צילום: מיכאל צבי טננבאום)