ישנן דוגמאות רבות של אנשים מעולם התרבות הישראלי שעברו אל הפוליטיקה, מיאיר לפיד ועד אפרת רייטן. לעיתים רחוקות יותר ראינו את המקרה ההפוך, שבו אישיות פוליטית בכירה לוקחת חלק ביצירה אומנותית. בכתבה השבועית בסדרת "בדרך אל הקלפי" ניזכר בכמה מקרים כאלה.

לכתבות הקודמות בסדרת "בדרך אל הקלפי"

שמעון פרס

האיש הכי רב פעלים בתולדות הפוליטיקה הישראלית שלח את ידו גם לכתיבת שירה. ב-2007, כשנבחר לנשיאות המדינה, אמר פרס: "לא חלמתי להיות נשיא. חלומי כנער היה להיות רועה צאן או משורר של כוכבים". ואכן הוא הגשים את החלום, כשכתב לאורך השנים מספר שירים, חלקם הולחנו ובוצעו על ידי אמנים ידועים.

ב-2009 הפיק המוזיקאי קובי אשרת אלבום משיריו של פרס שהלחין. כל שיר בוצע על ידי אמן אחר, ובין היתר השתתפו בפרויקט אריק סיני, יזהר כהן, מירי מסיקה, שרית חדד ועוד.

יצחק נבון

עוד אחד מגדולי האומה שהטביעו חותם גם בשדה האמנותי הוא הנשיא החמישי, השר לשעבר ואיש מפלגת העבודה, יצחק נבון. בשלהי שנות ה-60, בהיותו חבר כנסת, כתב נבון את מילות כל השירים במופע "רומנסרו ספרדי" של יהורם גאון. גאון ונבון שניהם מה שקרוי ס"ט - נצר למשפחה ספרדית ותיקה בירושלים, והחיבור ביניהם היה טבעי.

בעקבות ההצלחה, התבקש נבון - שוב, כבר פוליטיקאי מכהן - לכתוב מחזה על חייה של משפחה ספרדית בירושלים בימי ראשית היישוב היהודי, שיחבר בין שיריו של המלחין יצחק לוי. למחזה קראו "בוסתן ספרדי", והוא הפך ללהיט מיידי בתיאטרון "בימות". ב-1998 חידש "הבימה" את המחזה ומאז ועד היום הוא מוצג ברצף, במה שהופך אותו למחזה הצליח ביותר בתולדות התיאטרון העברי.

עקיבא נוף

עקיבא נוף הוא אחד מוותיקי הליכוד, היה פעיל עוד בתנועת החירות, נבחר לכנסת בימי המדבר באופוזיציה והמשיך לכהן גם בימי שלטונו של בגין. במקביל הוא גם פיתח קריירה ככותב ומלחין פזמונים. שירו המוכר ביותר הוא "מים לדוד המלך", שביצעו הגששים בפסטיבל הזמר תוך כדי שהם לובשים חצאיות קצרות ואף חושפים את התחתונים.

הישג אמנותי נוסף רשם נוף בשנת 1969, כשנשלח לראיין את ג'ון לנון ויוקו אונו במהלך "שביתת המיטה" למען השלום. נוף לימד את לנון לשיר שיר שכתב, "השבועה לירושלים", וכך קיבלנו את ההקלטה היחידה אי פעם של אחד מחברי הביטלס שר בעברית.