בכתבה השבועית במדור "בדרך אל הקלפי" נתפנה לעסוק באחד המאפיינים המובהקים של תקופת הבחירות: הג'ינגלים. אותם זמרירים קצרים, בני חצי דקה עד דקה, שעם מילים אופטימיות ולחן קליט מנסות לגרום למאזין להצביע למפלגה הנכונה. השבוע ניזכר בג'ינגלים הגדולים של מפלגות המרכז-שמאל, ואתם הגולשים אף תוכלו לבחור במוצלח מכולם. בשבוע הבא יגיע תורן של מפלגות הימין והדתיים.

לכתבות הקודמות במדור "בדרך אל הקלפי"

ישראל מחכה לרבין - מפלגת העבודה 1992

אחד הג'ינגלים הזכורים בכל הזמנים, שסימל את הקמפיין המוצלח שהוביל את העבודה והשמאל בחזרה לשלטון אחרי 15 שנות ליכוד. את המילים כתב הפרסומאי מוטי מורל (שבהמשך עבר לתמוך בימין והריץ קמפיינים עבור נתניהו) ועל הלחן אחראים שמוליק נויפלד ויובל שפריר. בבחירות 1996, אגב, העבודה ניסתה לשחזר את ההצלחה עם "ישראל חזקה עם פרס", בלחן דומה אבל מעט שונה. וכמו שפרס הוא לא רבין, כך גם הקמפיין לא היה אותו דבר והמפלגה הפסידה.

ממשלה עם מרצ - מרצ 1992

בחירות 1992 סימלו גם את עלייתה של מרצ, שהתמודדה לראשונה והגיעה להישג פנטסטי של 12 מנדטים. חלק מזה אולי קרה בזכות הקמפיין המוצלח שקריין קובי מידן, ולווה בג'ינגל קליט שכתבה ציפורה דולן והלחין יזהר אשדות, תומך ידוע של המפלגה.

ישראל רוצה שינוי - ישראל אחת 1999

הפעם האחרונה בה מפלגת העבודה הצליחה לזכות בשלטון הייתה ב-1999, בזכות קמפיין מוצלח של אהוד ברק שגבר על בנימין נתניהו. מסע הבחירות לווה בג'ינגל קצר, אופטימי וקצבי.

יש עתיד - יש עתיד 2013

בבחירות 2013 זרח מטאור חדש בשמי המפה הפוליטית: יאיר לפיד, שעם מפלגתו החדשה יש עתיד הדהים את המערכת ואת המדינה כולה והשיג 19 מנדטים. מי שכתב את הג'ינגל של המפלגה הצעירה הוא חברו הטוב של לפיד, רמי קליינשטיין.

מהפך עם מרצ בממשלה - מרצ 2015

שלוש שנים לפני שכתב ולהחין את השיר TOY שזכה באירוויזיון, דורון מדלי כתב והלחין את ג'ינגל הבחירות של מרצ, שיר בסגנון בלקני שניסה לנתק את המפלגה מתדמיתה האשכנזית והאליטיסטית. בקליפ השתתפו חברי הרשימה דאז, כולל אילן גילאון ז"ל, אבל מה שבעיקר זכור משם הוא הריקוד הבלתי נשכח של זהבה גלאון.

וכעת, תורכם להצביע ולהשפיע: