בשבוע שעבר נזכרנו בג'ינגלים הגדולים של מפלגות המרכז והשמאל, ועל פי בחירת גולשי "מעריב אונליין", המנצח הבלתי מעורער היה "ישראל מחכה לרבין". כעת נפנה לצד השני של המפה הפוליטית וניזכר בג'ינגלים של מפלגות הימין והדתיים.

לכתבות הקודמות בסדרת "בדרך אל הקלפי"

הליכוד זה נכון - הליכוד 1992

אמנם מערכת הבחירות של 1992 הסתיימה בהפסד עבור הליכוד, אבל היא הניבה ג'ינגל קלאסי שלמעשה מלווה את המפלגה בכל מערכות הבחירות מאז, כולל בערבי הניצחון הגדולים במצודת זאב. את השיר הלחין המוזיקאי הנרי ברטר.

רק הליכוד יכול - הליכוד 1988

ארבע שנים לפני "הליכוד זה נכון", הנרי ברטר ניסה את כוחו לראשונה בהלחנת הג'ינגל של המפלגה והתוצאה הייתה לא פחות איקונית והובילה את המפלגה בראשות יצחק שמיר לניצחון בבחירות ולחזרה לבלעדיות בשלטון אחרי ממשלת הרוטציה.

המפד"ל לימינך - המפד"ל 1992

לפעמים, לא צריך מילים בשביל ג'ינגל מנצח. "אוהו אוהו אוהו אוו איי איי איי איי" - הניגון הזה, כחלק מג'ינגל שהלחין איש "תיסלם", יושי שדה, הפך לאחד הג'ינגלים הזכורים בתולדות הפוליטיקה הישראלית. הוא קיבל דחיפה קטנה גם מלהקת טיפקס, שאחרי הבחירות הוציאה את "הרבי ג'ו כפרה" שפזמונו דומה מאוד.

ש"ס למען עתידנו - ש"ס 2006

בערך עם סוף המילניום השני ותחילתו של השלישי, ירדה באופן משמעותי קרנם של הג'ינגלים, אך בכל זאת בקמפיין של 2006 היה ג'ינגל אחד שהצליח לבלוט ולהלהיב. היה זה השיר הים-תיכוני הקליט של ש"ס, בביצוע הזמר אבנר שם טוב.

ועכשיו תורכם לבחור: מיהו הג'ינגל המנצח?