ג'ף בזוס, מייסד אמזון ואחד האנשים העשירים בעולם, הודיע כי הוא מתכוון לתרום את מרבית הונו בעודו בחיים, מיד אחרי שהעניק לזמרת דולי פרטון פרס של 100 מיליון דולר על תרומתה לאנושות.

בראיון שהעניק בזוס ל־CNN, הוא סיפר כי הוא פועל עם בת הזוג שלו לורן סנצ'ז כדי להעניק את מרבית הונו, שעומד על 124 מיליארד דולר בעודו בחיים. בכך מתכוון בזוס ללכת בדרכם של מיליארדרים אחרים, ובהם וורן באפט, ביל גייטס וגם גרושתו של מייסד אמזון מקנזי סקוט.

לדברי בזוס, הוא מתכוון להקצות את מרבית התרומות למאבק בשינויי האקלים ולתמיכה באנשים "שיכולים לאחד את האנושות מול פילוגים חברתיים ופוליטיים עמוקים". "החלק הקשה ביותר הוא לראות כיצד אפשר לעשות את זה בדרך מאוזנת", הודה. ביום ראשון בלילה העניקו בזוס וסנצ'ז את פרס האומץ והאדיבות בפעם השלישית - הפעם לזמרת ולשחקנית הוותיקה דולי פרטון, כשהם מכנים אותה "אישה שמעניקה מלבה ומובילה באהבה ובחמלה בכל ממד של עבודתה".

פרטון תורמת זה שנים בתחומים שונים, כולל לפיתוח חיסון נגד הקורונה, והיא תוכל לתרום את כספי הפרס לאגודות צדקה לפי בחירתה. "אני חושבת שאנשים שיכולים לסייע שמים את הכסף במקום שבו הלב שלהם נמצא", אמרה פרטון שלא הסתירה את התרגשותה. "אעשה כמיטב יכולתי כדי לעשות דברים טובים עם הכסף".