הקומיקאי והסטנדאפיסט נדב אבקסיס צייץ נגד הממשלה הנרקמת ותקף את ההסכמים הקואליציוניים של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם שותפיו העתידיים. הוא כתב כי "משרדים נתפרים רק כדי לדאוג לעוד ג'ובים". בשיחה שערך היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM הסביר אבקסיס מדוע שינה את דעתו כפי שהייתה בעבר כלפי מדיניותו של נתניהו. 

לדבריו, "כשאני שומע שמירי רגב לא רוצה את תיק החינוך, אני שואל את עצמי - מה קורה לכם? הרי יש לי ילדים בבית הספר ולכל אחד יש ילדים שהוא מכיר או אחיינים. מה, לאף אחד לא אכפת מהחינוך? לא הייתם רוצים שבן גביר, במקום שייקח על הידיים שלו את הביטחון והלוואי והוא יצליח לעשות את מה שהוא רוצה, לא הייתם מעדיפים שבליכוד יגידו 'וואלה, אנחנו רוצים את זה, לא בן גביר'? החינוך כבר לא מותאם לשנת 2022, העברית הולכת ונעלמת. כמה אנשים אנו מכירים שרוצים שהבן שלהם יום אחד יהיה מורה? צריכה להיות פה תוכנית של ראש הממשלה, שהוא יגיד שהיא בראש מעייניו, לחשוב על החינוך ולהרים אותו 20 שנה קדימה. וגם, כמה הורים רוצים שהבן שלהם יהיה שוטר? למה שיהיה שוטר?".

על השינוי במערכת החינוך אמר: "לפני שלוש שנים, עוד לפני הקורונה, היה בית ספר שבו הביאו גם חנוכייה וגם עץ כריסמס. אני נורא התעצבנתי ואמרתי 'לזה אתם מכניסים, אבל לא מסכימים שאף אחד יכניס טיפה יהדות?'. עם זאת, יש הבדל בין הנראות הציבורית עליה מדבר אבי מעוז, יש הבדל בין מי ששונא אותי לבין מי שלא מסכים איתי. הבן אדם הזה קיבל מנדט אחד".

לסיכום התייחס לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ומתח עליו ביקורת: "אם ביבי היה גבר והיה לו כוח, הוא היה אומר 'חבר'ה, שבוע הבא אני משביע את הממשלה - זה המצב'. במקום למנות 32 שרים מסתמנים וסגני שרים ועוד נורבגים, כך הוא היה מראה לי שהוא באמת שונה מהממשלה הקודמת. ואיך בכלל הוא רוצה לעשות רוטציה באוצר עם שני אנשים שיש להם תפיסה כלכלית כל כך שונה? אני מאלה שאומרים שהכל בסדר, אבל מותר גם לבקר תוך כדי המשא ומתן ולעשות רעש, כי ביבי מפחד מביקורת ומרעש".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM