ביום ראשון האחרון רבנים גינו את מינויו של ח"כ אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת, ואמרו דברים קשים על הבחירה בחבר הקהילה הגאה לתפקיד ממלכתי במדינת ישראל. אוחנה עצמו לא הגיב בחריפות לגינויים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מוטב שאכשל מאה פעמים באהבת ישראל חינם מאשר פעם אחת בשנאת ישראל חינם". היום הגיב השחקן והקומיקאי נדב אבקסיס, חבר בקהילה הגאה, לדברים בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והציג דעה מפתיעה.

הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר, שמשמש כיום כרבה הראשי של ירושלים, תקף את אוחנה ואת הח"כים החרדים שתמכו במינויו. "לצערי גם אנשים שנחשבים יראים תמכו, זו בושה שאין כדוגמתה. אנשים שמיציגים תורה ודת. צריך להתחזק בדבר הזה מאד, זה דבר חמור מאד, זה הדבר הכי נמוך שיש. זה דברים שלא היו מעולם שעושים מזה פרסום זה היה בושה גדולה. אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה חרפה, אוי לאוזניים ששומעות זאת, ממנים אותם לתפקידים שנקראים תפקידים חשובים, איבדו כבר את כל הבושה. מצד שני חשבתי ששמעתי על המינוי, אולי הגיע זמן המשיח. היו הרבה חוצפות אבל כאן כבר הגענו לשיא. אנחנו צריכים להיזהר לא לקרב את אותם אנשים, לא להשלים להם מניין".

בסוף השבוע הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים במגזר החרדי, תקף במהלך שיעורו את קיומם של מצעדי הגאווה: "צריך להתרחק ממצעד הגאווה, מתפארים עושים מצעד הגאוה בירושלים. כשיש מצעד כזה צריך לסגור את החלונות, ולומר לילדים יש כאן מצעד של בהמות, יש פה בהמות הולכות על שתיים, זו חוצפה". בהמשך, אמר על מינויו של אוחנה: "לפני שנתיים שהיה האסון במירון, אומרים שהשר שהיה אחראי, הוא נגוע במחלה הזאת, אז יש שאלה למה זה מה שקרה לנו? קרה, להתרחק מזה!”.

"לא הפריע לי", אמר אבקסיס על הדברים הקשים של הרבנים. "לפני שנה וחצי הייתי בדרך לראיון אצל קובי מידן, בדרך ברחוב יהודה מכבי עצר אותי מישהו אומר לי 'ביביסט עלוב'. הוצאתי את הטלפון, צילמתי, והוא מקלל אותי. הראיתי את זה לקובי ואמרתי לו 'אני לא מעלה', כי יש כאלה ויש כאלה. מה יש לי להיעלב? הוא לא מעניין אותי". 

"אבל תראה, רבנים, הרב מאזוז לא היה חלק מש"ס עד לפני שנה", הוסיף הקומיקאי. "הוא היה אנטי אריה דרעי, לא הייתה לו ברירה. הוא לא חלק מש"ס ומהאבות הרוחניים של ש"ס. אני מקבל שרב לא מקבל את ההומוסקסואלים, אבל אני יכול לומר לך שהיום אין לאף הומו בעיה להיכנס לבית כנסת, למקום של דתיים, בין אם זה בית כנסת של ש"ס או בית כנסת אחר, אף אחד לא יגרש אותו".

"מבחינתם של הרבנים אנחנו, אתה, אני, אנחנו הרס העם היהודי, זו המחשבה שלהם, שאם אנחנו נלך ונגדל אנחנו הורסים את היהדות", המשיך אבקסיס. "זכותם מבחינתי לחשוב, בעיניי מגעיל איך שהם אומרים את זה. עברנו כאן מהפך, זה התחיל לא מאוחנה, זה התחיל משלומית אלוני. אבל בסופו של דבר זה עבר אל העם, וזה הדבר הגדול. קח את ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, הייתה פה ממשלה שעשתה דברים. שום דבר לא קרה בתקופת ממשלת השמאל. מהפכים שקרו קרו בתקופות אחרות ורובם של הדברים קרו על ידי הציבור. כשחבר שלי חננאל אדרי מקרית שמונה עשה חתונה ויצאו שני אוטובוסים לחתונה כאילו זו חתונה של סטרייטים זה המהפך. פנתה אליי לפני יומיים מישהי שרוצה הופעה, מארגון להט"ב, אז במשרד שאלו אותה 'למה זה רלוונטי? אתם רוצים הופעה ללהט"בים?' היא אמרה שכן, אז אמרו 'נדב לא עושה'. למה? כי אני לא עושה ללהט"בים כמו שאני לא עושה למרוקאים – אני מופיע לכולם".
 
"אני חייב לציין משהו, הדבר הנורא זה הסיפור של רוטמן ושל סטרוק. על פניו אני יכול להבין את האנשים שאומרים 'בן אדם שיש לו עסק מחר יבוא ונגד האג'נדה שלו אי אפשר להכריח אותו', אבל בסופו של דבר אנחנו מדינה קפיטליסטית. הדבר הזה הוא המסוכן כי אז ההומואים יאכלו אותה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm