לפני שנה, בחודש ינואר 2022, בתום 27 שנות שידור הגיש רזי ברקאי בפעם האחרונה את תכניתו "מה בוער" בגלי צה"ל, ומאז הוא משדר מעת לעת בתחנה. מיד אחרי הפרישה התראיין ברקאי ליונית לוי ועמית סגל ב"חדשות 12", ומאז מיעט להתראיין התקשורת. בראיון שנתן ל"דמוקרטtv" שעלה אמש לרשת, נראה כי המגיש שבר שתיקה ובגדול, עם אמירות חריפות ביותר.

בתוכנית, העיתונאית לוסי אהריש אירחה את איש התקשורת הותיק לשיחה אישית על ההיסטוריה האישית והמקצועית שלו, איך נראים החיים שאחרי הפרישה מגלי צה"ל, מה מצבה של התקשורת בישראל היום וגם על דעותיו האישיות, מה הוא חושב על הכיוון אליו הולכת המדינה?

"האם ההרפתקה הקסומה הזאת שנקראת ציונות מתחבנת לנו מול העיניים? מתפקששת לנו?", שואל ברקאי ומזיל דמעה. "ובתחושה שלי כן.היא הייתה הרפתקאה קסומה. העברית בשבילי העברית היא נס יותר גדול מישראל. ואז פתאום הגיע 1967, שהייתה מלחמה צודקת, מלחמת מגן, והפכה אותנו. התיאבון הזה לטריטוריה. לגייס את אלוהים לסוכן נדל"ן. כאילו אלוהים יושב למעלה ואומר 'מה בעופרה יש רק 400 יחידות דיור? צריכות להיות השם 800. ואנשים קונים את השטויות האלו".

בהמשך דנים אהריש וברקאי במחנות הפוליטיים בישראל, ובהגדרות של "שמרנים מול ליברלים" ו"ימין מול שמאל". "זה כיבוס מילים להגיד 'שמרנים' אבל יש שם גלוחי ראש. לא רק בארה"ב, גם בארה"ב. גם אלינו הגיעו גלוחי הראש. הם לא מגולחי ראש. הם נראים קצת אחרת. אבל הם כבר לא עשב שוטה, הם כבר לא קומץ, הם כאן".

כמה אתה חושב שנתנו לזה יד? "כשאמרתי 'אני לא מוכנה לראיין את איתמר בן גביר או חנין זועבי', אמרתי שאת חצי השעה שלי בתקשורת אני רוצה להגיד לאדם הראוי. והשאלה אם אנחנו כעיתונאים נתנו להם מקום? יש גבול לחופש הביטוי? בן גביר התראיין יותר מכל חבר כנסת אחר
"זו בעיה. כי אנחנו עיתונאים, ואנחנו לא יכולים להגיד 'אני לא מראיין את בן גביר. האם האלטרנטיבה היא להחרים אותו? לפני כמה חודשים הייתי צריך לבטל ראיון עם בן גביר, מסיבות טכניות. הוא התקשר אליי ואמר לי 'בסדר, ביטלת - ביטלת'. אתה יודע שברגע זה הרייטינג שלך ירד ב-50 אחוז'. האיש תופס את עצמו בצדק כפצצת רייטינג".