הצצה מאחורי הקלעים: "כך הבאנו לארץ סלבס ומשפיענים בזמן המלחמה"

מייסדי מחלקת המדיה בארגון ההסברה האמריקאי “Maccabee Task Force" החתומים על הבאתם של כוכבי הוליווד כמו מייקל רפפורט ודברה מסינג לישראל בעיצומה של המלחמה, מספרים על האתגרים בהבאתם לארץ

דודי פטימר צילום: דודי פטימר
תיעוד של פעילות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

“אנחנו צוות של שלושה אנשים שמנהלים את הדבר הזה אבל יש חבורה נהדרת של כ־50 אנשי מקצוע כמו צלמים, מפיקים, מדריכי טיולים, עורכי דין ועוד שעובדים איתנו ובלעדיהם לא היינו יכולים להצליח לעשות זאת", אומר דיסון, ומציין כי את ההשפעה של הרשתות החברתיות ושל בלוגרים, יוטיוברים ומשפיענים הוא זיהה עוד כשהיו בחיתוליהם. “הבנתי לפני כולם את מידת ההשפעה שיש להם, וידעתי שאני רוצה להיות חלק מהדבר הזה. במשך מספר שנים ניהלתי את נושא המדיה במשרד החוץ ועסקתי שם גם בהסברה, והבנתי שיש פוטנציאל בהבאת משפיענים לארץ.

שרה לאה ואוריאל דיסון
שרה לאה ואוריאל דיסון | צילום: צילום פרטי

"ניסיתי גם לא לדבר על זה כדי שה־BDS לא יתחיל להעלות אותנו על המוקד ולאיים על המשפיענים, ולכן אנחנו מתראיינים כיום בעיקר לתקשורת הישראלית ולא לכלי תקשורת בינלאומיים. גם בפניות למשפיענים אני לא מכניס שום דבר פוליטי לשיחה כדי שהם לא יחשבו שזו תעמולה, הכל נעשה בצורה זהירה וממוקדת. חלקם מקבלים איומים ומאבדים עשרות אלפי עוקבים על זה שהם מגיעים לישראל, אבל הם זוכים בעוד עוקבים ומרגישים שחשוב להם לבקר פה ולהיות חופשיים לעשות זאת".

“לחוות את הפצע"

נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק | צילום: צילום מסך אינסטגרם

“'Maccabee Task Force' הוא המאמץ המוביל את המאבק למען ישראל ברשתות החברתיות", מוסיפה גורשיין. “לפני המלחמה הבאנו לישראל למעלה מ־100 מפורסמים ומשפיעני מדיה חברתית. צורת ההסברה היעילה ביותר היא מפה לאוזן ממקור מהימן, ולמשפיעני המדיה החברתית הללו יש מיליוני אנשים שעוקבים אחריהם, אוהבים אותם וסומכים עליהם. וכך החלטנו לשנות את הנרטיב המקוון כלפי ישראל. אנו מציעים למשפיענים טיולי ‘הכל כלול’ לישראל, וכך מפורסמים ומשפיעני מדיה חברתית מקדמים נרטיבים פרו־ישראליים ופרו־יהודיים עם התוכן שלהם מהשטח".

“ישראל היא מדינה של פרדוקסים וסתירות", מסבירה גרנוף. “אנחנו מדינה של מדע ורוחניות, המשפרים ומפתחים כל תחום. זו לא המציאות באמריקה כיום, שבה נמנעים מדת ומרוחניות ומתעלמים מאמונות שונות. חקר הנרטיבים והסיפורים בשטח פותח עולם של שאלות והבנות של דרכי חיים שונות. אני אוהבת לחבר דרך העשייה שלנו את המוחות המבריקים והמשפיעים בעולם למציאות היומיומית המורכבת של החיים והחשיבה בישראל. המטרה שלנו היא לגרום לכל צעיר במערב להכיר ולהרגיש נוח עם המציאות בישראל, וללמוד על ישראל דרך מקורות שהצעירים סומכים עליהם, במיוחד משפיעני רשתות חברתיות וסלבס. התחלנו את העבודה שלנו במטרה להילחם באנטישמיות באמריקה. הרגשתי שסטודנטים באוניברסיטאות כיום לא יכולים להביע בפרהסיה את הקשר היהודי שלהם לישראל, שהיא נדבך כל כך בסיסי בדת ובתרבות שלנו. זה הבסיס למה שעודד אותנו לעשות מה שאנחנו עושים".

לדברי דיסון, ה־7 באוקטובר הוביל אותם להשקיע את כל מרצם ומשאביהם בלוחמה ברשתות החברתיות דרך הבאת המשפיענים והכוכבים הגדולים ביותר לישראל, הפעם לא לצורך טיול ובילויים אלא כדי שיחוו את הפצעים המדממים של המדינה.

“זה התחיל מזה שהפסקנו מיד את הטיולים שתכננו שכללו 80% כיף ו־20% פוליטיקה, וב־8:00 בבוקר בשבת השחורה כבר התחלנו לדבר עם כל 100 המשפיענים שהבאנו לארץ לפני המלחמה שיש להם פחות או יותר 400 מיליון עוקבים ביחד, ופמפמנו להם בוואטסאפ, בטלפון ובאינסטגרם תוכן ציוני פרו־ישראלי והם שיתפו במצטבר מעל 5000 פוסטים וסטוריז שלנו", הוא מספר. "מתחילת המלחמה הגענו למעל 700 מיליון חשיפות ברשתות החברתיות, כשבקושי השקענו בזה כסף, בעיקר קיימנו עמם שיחות והסברנו להם על המצב בארץ, כי רובם לא יהודים ולחלקם אין שום קשר לישראל.

"עוד נקודה שחשוב להבהיר היא שלפני המלחמה היה צלם שהסתובב איתנו והיה מעלה סרטונים של המשפיענים בביקורם בארץ, אבל מאז המלחמה אנחנו עורכים, מפיקים ומביימים סרטוני הסברה מושקעים, וזה הרבה יותר מורכב. אנחנו יוצרים דוקומנטרי ברילס של שלוש דקות, יוצרים עשרות סרטונים כאלה ומעלים. המטרה היא להגיע למיליארדי חשיפות וצפיות בקרב קהל היעד ממקור שהצופים בוטחים בו. אם מאוד נתאמץ נצליח להגיע לדעתי לחמישה מיליארד חשיפות עד ה־7 באוקטובר הבא, שהשווי הכספי של זה הוא יותר מ־100 מיליון דולר".

“חבר מביא חבר"

אחרי מאסלו הגיעו לאחרונה השחקנים היהודים מייקל רפפורט, דברה מסינג, ברט גלמן (כוכב “דברים מוזרים"), סקוטר בראון, לי קרן (“בוראט") ועוד, שביקרו בקיבוצי העוטף, נפגשו עם משפחות החטופים ונפגשו עם פצועים ולוחמים. “מה היופי? שגם אנשים שלא אנחנו הבאנו נכנסו לתוך ה'פומו' הזה כמו השחקנית והמשפיענית היהודייה מונטה טאקר שהיינו במגעים להביא אותה לארץ ובסוף היא הגיעה בדרך אחרת, אבל היא הגיעה בגלל ג’יימס מאסלו, ורפפורט הגיע למשל בגלל שמאסלו דיבר איתו", מציין דיסון. “יש עוד כוכבים, גדולים אפילו יותר מרפפורט, שאנחנו מתכננים להביא אבל כרגע מנועים מלגלות".

דיבר עם רפפורט. ג'רי סיינפלד בעוטף עזה
דיבר עם רפפורט. ג'רי סיינפלד בעוטף עזה | צילום: אור ילין

“עם פרוץ המלחמה התברר כי עבודתנו משרתת מטרה חיונית לתפיסה הציבורית את ישראל", אומרת גורשיין. “למעלה מ־80% ממשתתפי הטיול שלנו פרסמו שוב ושוב תוכן פרו־ישראלי למאות מיליוני עוקבים. בכך הם פועלים כצבא של שגרירים מקוונים של מדינת ישראל. ישראל נלחמת במלחמה, הן צבאית והן מקוונת, נגד משטרים זדוניים וטרור. הדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו יודעים שמאמצי ההסברה שלנו יעילים ביותר ומעוררים גלים של שינויים בזירה הדיגיטלית".

“מה שאנחנו נלחמים עבורו הוא לא רק עבור ישראל או עבור העם היהודי", מבהירה גרנוף. “בעולם שבו העובדות אינן חשובות, אנו נלחמים על עובדות, על אמת ועל הערכים הליברליים שעליהם מתבסס המערב והעולם החופשי. ישראל היא קו ההגנה הראשון, ואנחנו נלחמים מלחמה הרבה יותר גדולה. כידוע מההיסטוריה, זה תמיד מתחיל ביהודים, אבל זה אף פעם לא נגמר שם. העבודה שלנו היא לרתום קהילות אחרות להילחם איתנו למען הערכים הדמוקרטיים והליברליים שלנו".

“בטווח הקצר, אנחנו מתמקדים בקהל המערבי ובייחוד בקהל האמריקאי, כי אנחנו צריכים לתת לישראל ולצבא זמן לעשות את מה שהוא צריך לעשות, ובטווח הארוך אנחנו רוצים להילחם באנטישמיות ולנרמל את ישראל", מסכם דיסון. “לכן אנחנו עובדים מאוד קשה כדי ליצור מיליארדי חשיפות, ומה שזה אומר זה שהאנשים שצופים במשך השנה בעשרות אלפי תכנים אנטי־ציוניים, עכשיו יראו מאות אלפי תכנים פרו־ישראליים מאת המשפיענים והכוכבים שהם אוהבים, וזה יעצור את הסחף האדיר נגד ישראל כרגע. המטרה שלנו היא שכל ילדה באוהיו וכל פקיד שעובד בוויסקונסין יראו את הסרטונים האלה ויבינו שישראל היא לא מפלצת כמו שהאויב מציג אותה".

תגיות:
הסברה
/
מלחמת חרבות ברזל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף