השייק שהרג את האינטרנט: הטרנד האמריקאי של גרימאס מגיע לישראל

אחרי שכבש את ארה"ב, השייק הסגול של הקמע בבעלות רשת המזון המהיר המצליחה בעולם "מקדונלד'ס" - הגיע לישראל, ואיתו הטרנד המוזר שהטריף את הרשתות החברתיות - ו"הרג" את המשפיענים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונלייןמעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
גרימאס ורונלד מקדונלד
גרימאס ורונלד מקדונלד | צילום: gettyimages

הפורמט הפך ל"מימ" עצמאי שפוצץ את הרשת, כאשר צעירים ברחבי העולם יצרו תוכן סביב הרעיון ש"הגרימאס שייק הרג אותי". כשבוע אחרי שהשייק החדש והמסתורי של מקדונלדס הגיע לישראל, הטרנד ברשתות החברתיות הגיע יחד איתו.

לפני כשנתיים, כאמור, השייק יצא לשווקים בארה"ב כחלק מחגיגות "יום ההולדת של גרימאס" (את מהקמעות השיווקיים של רשת המזון המהיר - ח"ה), הופיעו סרטונים מעט מטרידים ברשתות האמריקאיות, בהם יוצרי התוכן שותים את השייק, מאחלים "מזל טוב" לדמות הסגולה, כאשר לפתע המצלמה נחתכת.

בטייק שאחרי שהמצלמה "חדלה מלעבוד", הקטע הבא מציג אותם בסצנה דרמטית של "מוות" - לעתים קרובות עם אפקטים ויזואליים יצירתיים, "דם" סגול (שהוא בעצם המשקה או השייק החדש), ואפילו עלילות מורכבות יותר כחלק מסיפור גדול יותר.

גרימאס עצמו הוא דמות סגולה המשמש כקמע שיווקי של מקדונלד'ס בעיקר בארצות הברית, שהוצגה לראשונה בשנת 1971 כ"גרימאס הרע" שגנב מילקשייקים. מאוחר יותר הוא עוצב מחדש כדמות ידידותית, שנהנית ממילקשייקים והוא חלק מהקמפיינים השיווקים של מקדונלד'ס.

יש הרואים בו התגלמות של מילקשייק או "בלוטת טעם", בעוד שאחרים רואים בו חבר חביב ומגושם של רונלד מקדונלד - הקמע המרכזי של ענקית המזון.

"התגובות שקיבלתי על הסרטון בעיקר טובות. הרבה אנשים צחקו מזה ובעיקר היו בשוק מהשקעה שהייתה לי לסרטון. אני לא חושבת שיש הבדל כל כך גדול בין התגובות בישראל לארה"ב בטרנד הזה, בעיקר צוחקים מזה ומופתעים כל פעם מחדש, זה קורע".

תגיות:
שיווק
/
טרנדים
/
מקדונלדס
/
טיקטוק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף