התאחדות הוצאות הספרים העניקה אמש (ראשון) את פרס ברנשטיין לשלושה סופרים. פרס ברנשטיין הוא פרס ספרותי שנתי המוענק ליוצרים צעירים בתחומי השירה, הספרות והמחזאות. כספי הפרס נובעים מעזבונו של מרדכי ברנשטיין, שהוריש את כספו להקמת קרן על שמו לעידוד יוצרים צעירים עד גיל 50.

כמו בשנה שעברה, התאחדות הוצאות הספרים העניקה גם השנה, את פרס ברנשטיין בשבוע הספר העברי במתחם שרונה אמש (ראשון, 18.6). מטרת פרס ברנשטיין לעודד סופרים וסופרות בראשית דרכם שהוציאו עד שני ספרים בלבד בשנתיים האחרונות ושלא קיבלו עבור סיפרם תמיכה או פרס כלשהו בעבר (למעט בספרי שירה). הספרים שהוגשו נבחנו על ידי חבר שופטים בלתי תלוי, מעולם האקדמייה ומעולם הביקורת והספרות. השנה הוענקו שלושה פרסים: פרס בקטגוריית נוער (10,000 שקלים), פרס בקטוגריית עיון (25,000 שקלים), ופרס בקטגוריה רומן (25,000 שקלים).

המועמדים לגמר

המועמדים בפרס בקטגוריית נוער היו: ״גבירה וערפל״ מאת אודליה גולדמן (הוצאת משכל, ידיעות ספרים),  ״הקו החם לאהבה״ מאת לידור דוידוב (הוצאת הקיבוץ המאוחד), ו״לא מדברות עם אנה״ מאת לידר הראל (הוצאת הקיבוץ המאוחד).

המועמדים בפרס בקטגוריית הרומן היו: ״ארץ־סלע״ מאת ריטה קוגן (הוצאת כנרת זמורה דביר), ״בסוף יום״ מאת עינת קאפח (הוצאת ידיעות ספרים), ״על משכבי בלילות״ מאת אושרת אסייג לופז (הוצאת כנרת זמורה דביר).

המועמדים בפרס בקטגוריית עיון היו: ״בת של מי את״ מאת יאלי השש (הוצאת הקיבוץ המאוחד), ״בתוך החוק, מחוץ לצדק״ מאת ראויה אבורביעה (הוצאת הקיבוץ המאוחד), ״ילדות במרחב רדיקלי״ מאת עמליה שחף (הוצאת למדא האוניברסיטה הפתוחה).

הזוכים

כאמור, הזוכה בפרס בקטגוריית הנוער היה ״הקו החם לאהבה״ מאת לידור דוידוב (הוצאת הקיבוץ המאוחד), הזוכה בפרס בקטגוריית הרומן היה ״על משכבי בלילות״ מאת אושרת אסייג לופז (הוצאת כנרת זמורה דביר) והזוכה בפרס בקטגוריית העיון: ״בת של מי את״ מאת יאלי השש (הוצאת הקיבוץ המאוחד).

ביני טריואקס, יו״ר התאחדות הוצאות הספרים בישראל, אמר במעמד חלוקת הפרסים אמש: ״אנחנו עדים בשנים האחרונות להגברת הצנזורה הממסדית על הספרות והגבלת חופש הביטוי במסווה של דאגה לשלום הציבור במדינות שבהם חלו שינויים משטריים כדוגמת הונגריה, פולין אך גם ארה״ב. כל אלה מעלים את השאלה האם ועד כמה אנו יכולים לנדות, לבטל, ולאסור קריאה בספרים שאינם עומדים ברוח הזמן של ימינו? אף שבמדינת ישראל חופש הביטוי הינו מלא עלינו לשמור על ערנות ובמידה וסכנות כאלה יתרגשו עלינו, להתמודד כנגדם במשותף".

הוא הוסיף: "עלינו לאמץ את ההתקדמות הטכנולוגית ככלים לשיפור הפצת הספרות ולשגשוג הענף, אך לא להחליף אותה. בואו נאחד כוחות לקידום אהבת הקריאה בקרב ילדי ישראל. נגן בחירוף נפש על חופש הביטוי שלנו ועל זכויות היוצרים של המחברים והמוציאים לאור, ונבטיח נוף ספרותי הוגן ושוויוני המכבד את שלמות יצירותיהם של היוצרים ומפרנס בכבוד את כל העוסקים במלאכת ההוצאה לאור הישראלית״.