לאור הסערה שהתעוררה עקב החלטת הספרייה הלאומית לשנות את הלוגו שלה, היא חזרה בה ושבה ללוגו הקודם: "שקלנו את הדעות השונות והנימוקים שהושמעו, והוחלט כי הספרייה תחזור לסמליל הקודם שלה". 

מעצב הלוגו החדש-ישן של הספרייה הלאומית רותם כהן-סואיה, הגיב לסערה סביב העיצוב החדש שלו ולסערה שהתעוררה בעקבות הפרשנות שלו לסמל, והגיעה עד לשר החינוך יואב קיש. בריאיון למגזין הספרות "מה שכרוך" בכאן תרבות, אמר כהן-סואיה: "אני פשוט נעצב שפוליטיקאים מתערבים בהחלטות אמנותיות באופן כזה בוטה ומנהלים כזה שיח מפחיד. מחר זה יכול להיות גם להתערב בתכנים של הספרייה".

בהמשך הוא שיתף כי הלחצים עליו הופעלו "מכל הכיוונים", כלשונו. "קיבלתי המון הודעות נאצה. יש עדרים מוסתים שמרשים לעצמם לכתוב מה שהם רוצים בלי באמת להבין שיש בן אדם מאחורי זה שקורא את הדברים. הלחצים הגיעו מכל הכיוונים, אני לא יכול לפרט יותר מזה. את המכתב (של שר החינוך קיש) כולנו ראינו".

כהן-סואיה סיפר על התהליך סביב אישור הלוגו החדש שעיצב: "זה לא תהליך של מה שרותם החליט, אלא תהליך ארוך של מעל לשנה וחצי של דיאלוג ומחקר מעמיקים, שנעשו בשיתוף עם גורמים רבים בספרייה. עשינו מאות סקיצות, לא פחות. נבחנו שלל כיוונים, חלקם באמת מתבססים על הלוגו הקיים עם איזה תיקון קל, וחלקם קצת יותר פורצי דרך". 

"האשימו אותי שאני ציוני מתבולל ובעד 'מדינת כל מחבליה", שיתף רותם. "הלוגו המהולל שהיום כולם מבכים על לכתו, במחקרים שאנחנו ביצענו עלה שרוב האנשים בכלל לא מכירים את הלוגו ולא זיהו אותו ולא ידעו להגיד זה הלוגו של הספרייה הלאומית. זה לוגו בן כ-15 שנה. בעידן הנוכחי הבנו שהלוגו הזה פחות מתאים מכמה סיבות". בהמשך אמר: "בחרו לקחת את זה לכיוונים מאוד עצובים שלא מאפשרים לנהל דיון תרבותי על מה זה סמלים. כשיש ניסיון לייצר אמירה שקטה ובוגרת - זה ישר נתפס בתור הפרוגרס הקיצוניים שבאים למוטט את זהותה היהודית של המדינה".

על ההחלטה לבטל את הלוגו החדש שעיצב אמר: "אני חושב שזה השתלשלות מצערת של התנהלות ארגונית לא טובה של איך שהם הציגו את הדברים לציבור. מבין את ההחלטה. מרגיש שהשם שלי היה מרוח בכל מקום ולא קיבלתי גיבוי. חושב שהם לא היו צריכים לעשות את זה".