"לאורך זמן, קשה למצוא בישראל יציבות כלכלית רק ממשחק, ולכן השחקן צריך להפוך ליזם. בתחום הזה אני מאוד מעריך את הדרך שעשה ליאור רז ('פאודה'), עם כל המסמרים שהוא אכל בדרך, וההצלחה הנפלאה שזכה בה לבסוף", אומר השחקן רותם קינן (39), שהוציא לאור ספר חדש, "המדריך להצלחה באודישנים" (בהוצאת ספרי ניב). “ליאור רז מלמד לשמוח על שמחות קטנות, בדרך להצלחה הגדולה, ואני לגמרי מסכים איתו".



כיום קינן משחק בהבימה ב"המלך ליר", כחלק מאנסמבל התיאטרון. זכור במיוחד תפקידו הבלתי הנשכח בעונה השנייה של הסדרה "ילדי ראש הממשלה", בתפקיד מורדי, יועץ התקשורת המבריק והספיניונר של ראש הממשלה, כמו גם בסדרות "שבאבניקים", "מטומטמת", "פאודה" ועוד.



בספר ההדרכה שכתב, כמי שהכין את טובי השחקנים לאודישנים (נעמי לבוב למשל), הוא מפרט הוראות הפעלה מדוקדקות, צעד אחר צעד, איך להצליח באודישנים. “אודישן הוא דבר לא קל שצריך להיערך אליו", הוא אומר. "תמיד מומלץ לקחת את זה פחות אישית. אני מאמין בעבודה עם שינוי פרדיגמות. זה חשוב שלא יהיו מחשבות על כישלון, או הבנה לא נכונה של הסיטואציה. מניסיוני המקצועי, הדברים שכתבתי בספר עובדים, ומהמקום הזה אני חולק את הידע שלי עם אחרים. הספר שלי נכתב משני כיוונים: מכיוון מנטלי ומכיוון טכני.החלק המנטלי משנה את קו המחשבה, איך לא להרגיש כישלון, למדוד הצלחה במדדים אינטרוספקטיביים".



יש סיכוי שתהפוך את הספר לסדנאות להכנה לאודישן, כמקובל?
“זאת השאיפה שלי. אני מלמד באופן פרטי אבל מתכנן העברת סדנאות בנושא”.