מותו של הסופר עמוס עוז מוקדם יותר היום, היכה רבים בהלם, ואישים רבים, שהכירו והוקירו את הסופר ופועלו התרבותי והציבורי, פרסמו הערב (שישי) את הספדיהם ואת תנחומיהם למשפחה. נשיא המדינה ראובן ריבלין, ואשתו נחמה, כתבו עם היוודע על מותו של עוז כי "סיפור על אהבה ואור ועכשיו, חושך גדול. עצב יורד עלינו עם כניסתה של השבת. נפיל ספרותי. תפארת יוצרינו. ענק רוח. נוח בשלום יקירנו עמוס. נעמת לנו מאוד".



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב מברזיל, בה הוא נמצא לקראת השבעתו של הנשיא ז'איר בוסלנרו, להיוודע מותו של עוז וכתב כי הסופר היה מגדולי הסופרים שקמו למדינת ישראל, והוסיף כי עוז "תרם רבות לחידוש הספרות העברית, שבאמצעותה ביטא בכשרון וברגש חלקים חשובים של ההוויה הישראלית. על אף שדעותינו היו חלוקות בנושאים רבים, הערכתי עמוקות את תרומתו ללשון העברית ולספרות העברית המתחדשת. מילותיו וכתיבתו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך".



שרת התרבות רגב: "יצירותיך יהדהדו בכתבים שהשארת בלבבות כולנו"



שרת התרבות מירי רגב הוסיפה כי היא הצטערה "להתבשר על פטירתו של עמוס עוז, חתן פרס ישראל, שעוטר בפרסים ובאותות הוקרה רבים על כתיבתו מעוררת ההשראה. 'פה ושם בארץ ישראל' ובעולם כולו יהדהדו  יצירותיך בכתבים, שהשארת בלבבות כולנו. נוח בשלום, עוז הרוח שלנו". יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הוסיף: "‏עמוס עוז ייזכר כענק רוח וכמי שהרטיט דורות רבים של ישראלים ויהודים ומעריצים בכל רחבי תבל. בכתיבתו העשירה והמקורית, בעצמתו הרוחנית, בישראליותו המגוונת ובחתירתו לצדק ולשלום. כאב רב לכולנו עם לכתו. תנחומיי מקרב לב למשפחתו. ספריו וכתביו יהוו נר תמיד לזכרו הברוך".



יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: "עצוב מאד על פטירתו של עמוס עוז. סופר ואיש רוח ענק. הפגישות איתו היו מרגשות, מחכימות ומלאות בחכמת חיים אינסופית. יהי זכרו ברוך".



תמר זנדברג, יו"ר מרצ בה היה חבר עוז, כתבה כי "עמוס עוז הוא אחד הסופרים הגדולים בכל הזמנים, איש רוח אמיץ שלא חשש להביע את דעותיו ובעזרת כישרונו להלחם על עתידה של ישראל. האומץ שלו, במיוחד בימים כאלה, יחסר לנו מאד", וחברו, יו"ר מרצ לשעבר חיים (ג׳ומס) אורון הוסיף: "אנו נפרדים מסופר גדול ואיש רוח שהיתה לו היכולת לבטא באופן מדויק חזון של דורות שלמים שחיברו אהבה אינסופית לארץ הזאת עם ראיה מפוקחת וביקורתית וחתירה לישראל טובה יותר וצודקת יותר". קודמתה של זנדברג בתפקיד, זהבה גלאון כתבה: "בלתי נתפס לחשוב שעמוס עוז איננו, שישנה ישראל אבל אין בה עוד עמוס עוז. הוא היה סופר גדול - "סיפור על אהבה וחושך" הוא אחד הספרים הכי יפים והכי מרגשים שנכתבו בעברית - אבל הוא היה גם בן אדם, שסירב להשלים עם עוול והיה מחויב בכל נימי נפשו לעתיד המקום הזה".



סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כתבה בחשבון הטוויטר שלה על לכתו של עמוס עוז: "‏עמוס עוז הוא אבידה גדולה לתרבות הישראלית. משתתפת בצער ילדיו ובני משפחתו. ספריו ישארו נכסי צאן ברזל של הספרות הישראלית". יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה כתב כי הוא פגש "מספר פעמים את עמוס עוז, וגם כשהתווכחנו (לא מעט), הוא היה איש של שותפות שדגל בשוויון, בסיום הכיבוש ובשלום. לא פחד לומר את עמדותיו נגד בעקביות ובכישרון יוצא דופן".

חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) אמרה: "עמוס עוז, איש הרוח הישראלית, מעמודי התווך של התרבות והספרות שלנו, הלך לעולמו. אני מודה לך באופן אישי, איש יקר, על ההון התרבותי והרוחני שהענקת לנו, על המילים והאוצרות שהותרת אחריך שימשיכו ללוות אותנו. המורשת שלך חלחלה עמוק בכל חלקי החברה הישראלית ונמשיך ליצור לאורך. יהי זכרו ברוך", חברתה למפלגה, ח"כ סתיו שפיר הוסיפה: "שומעת ולא מאמינה. עמוס עוז - הקול הכי ישראלי, ציוני, הכי אמיץ וחכם. האיש שקורע את הלב ומעורר את הנפש, שמילותיו הן ציור של השפה העברית - הלך מאיתנו. מהסופרים הגדולים שידע העולם. יהי זכרו ברוך. אנחנו נמשיך להיאבק על הבית שכה אהב, מבטיחה"

ח"כ עמיר פרץ, גם הוא מהמחנה הציוני, הוסיף: "מותו של עמוס עוז מכה בכולנו ומדגיש את נוכחותו והשפעתו העצומה על החברה הישראלית, כמי שידע למתוח את הקו האדום הערכי בכל תחום ותחום. יש מי שראו בו נביא זעם, אך עבורי הוא היה נביא תוכחה ואמת ראויה ומהדהדת. עמוס היה איש רוח שלא הצניע את דעותיו האמיצות - גם שהיו נגד רוחות רעות שמנשבות. איש השלום, איש השוויון ואיש החברה ההוגנת נשאר איתנו בזכות המילים הכתובות והניצחיות שאותן נזכור לעד".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה: "‏עצב עמוק על לכתו של עמוס עוז, מהמחוננים שבסופרי ישראל והקול הצלול והעיקש של השמאל הציוני. כשהייתי תיכוניסטית כתבתי לו ובקשתי שיקים מפלגה, והוא כתב לי בחזרה שהוא יכול להתוות דרך ולהשמיע קול, אך לא לעשות את המעשה הפוליטי. והוא אכן התווה דרך בקול צלול ועז כאור התכלת העזה. תנחומי".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) כתבה: "הלך מעימנו איש רוח ענק ואמיץ, ייצוג אותנטי של ישראל הערכית, החושבת, המסוגלת להביט בעצמה באומץ ולהכיר באמת גם כשפחות נעים. בכשרונו העצום תרגם עוז את סיפורו האישי, אבני הדרך שהפכו הסטוריה, הכאב, האהבה והחושך - למילים ויצירות ספרותיות שתישארנה עימנו לנצח. יהי זכרו ברוך". ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): ירושלמי, קיבוצניק, בן ערד, תל אביבי. ישראלי. ישראלי יפה כל כך. עמוס עוז. מגדולי הכותבים בעברית, מגדלור מוסרי, פטריוט אמיתי. מיכאל שלי שינה את האופן שבו אני קוראת ספרות. פה ושם בארץ ישראל נתן לי מלים לנסח את תפיסת העולם הישראלית שלי. תחסר לנו כל כך. ביצירתך הענפה והמופלאה ננוחם.