עולם הספרות והתרבות סופד לסופר עמוס עוז שהלך היום (שישי) לעולמו בגיל 79 לאחר מאבק במחלת הסרטן. עוז נחשב לסופר הישראלי המצליח והנקרא ביותר בעולם. אישי רוח ותרבות רבים נפרדו מהאיש והסופר, שהשאיר אחריו יצירות שהפכו לנכסי צאן ברזל. "אבא שלי האהוב הלך לעולמו ממחלת הסרטן", כתבה בתו של הסופר, פניה עוז זלצברג. "זה עתה, לאחר הידרדרות מהירה, בשנתו ובשלווה, מוקף אוהביו. אנא כבדו את פרטיותנו. לא אוכל להגיב לפניות. תודה למי שאהב אותו".


השחקנית האמריקאית המוכרת, נטלי פורטמן, הקדישה לעוז פוסט בעמוד האינסטגרם שלו, בו כתבה: "הלב שלי נשבר. איבדנו היום נשמה, עמוס עוז, שהביא כל כך הרבה יופי, כל כך הרבה אהבה וחזון של שלום לחיינו. אנא נצרו אותו בלבכם, וקראו את הספרים היפים שלו. חיבוק אוהב ביותר למשפחתו, אותה הוא אהב כל כך". פורטמן צירפה תמונה משותפת שלה ושל הסופר. 



 
"בשנים האחרונות זכיתי להכיר את עמוס עוז יותר, ואבא שלי והוא הפכו לחברים מאד קרובים'' כתב הסופר ניר ברעם בעמוד הפייסבוק שלו. "כל מה שרואים מרחוק קיים מקרוב ויותר - אדם חכם מאד, ישר ונדיב אבל יאמר את האמת גם הצולפת, קורא נדיר וכותב עוד יותר נדיר, מופת לאיש רוח, אדם וסופר. אחד מענקי הסופרים שלנו במאה ה20-21. אבל גדול".
 
"משפחת אקו"ם עצובה וכואבת את לכתו של הסופר עמוס עוז ז"ל מבכירי הסופרים בישראל ומשתתפת בצערה העמוק של המשפחה"', נכתב בדף הפייסבוק של אקו"ם, מוסד התרבות שמייצג את זכויותיהם של אמנים בישראל.
 
 
"סיפור על אהבה גדולה לסופר עמוס עוז, וחושך וצער שנחת עם הידיעה על פטירתו", נכתב בעמוד הפייסבוק של חוצה ישראל עם קובי מידן.