הסופר א.ב יהושע ספד הערב (שבת) בשיחה עם "החדשות" לחברו הסופר עמוס עוז, שהלך לעולמו ביום שישי. "60 שנה של חברות הדוקה וקשר גם בין המשפחות שלנו. לאורך השנים עבדנו ביחד גם והיינו בעצם מאחורי אותו מתרס פוליטי אידיאולוגי", סיפר, "נהגנו לשוחח בטלפון מדי יום שני בבוקר. השבוע הוא התקשר אלי מבית החולים". הוא שחזר את שיחתם האחרונה: "הגעתי לבקר אותו ביום שלישי והבטחתי שלא אעצבן אותו כדי שיחלים, אבל הוא נפטר ביום שישי". לדבריו, החברות הארוכה היתה על הכל: "על ספרות, על אידיאולוגיה, על החיים ועל צ'כוב". 
הסופר העריך כי הם התחברו בגלל הרקע הירושלמי המשותף שלהם, בשנים שבין הקמת המדינה ב-1948 עד למלחמת ששת הימים. "זה היה המקור של היצירות הטובות ביותר שלו, בעיר הזו היתה אנרגיה ליבידינלית שאמו לא נתנה לו בגלל מותה בגיל 12", אמר, "זו היתה חברות אמתית למרות הוויכוחים הפוליטיים". א.ב יהושע ציין כי "עוז רצה מאוד לחיות ודיבר מאוד על העובדה שהוא מוסגל לחיות עד אין סוף, גם אם זה בכיסא גלגלים, והוא יוכל להסתכל על העולם שריתק אותו. אמרתי לו שאני לא רוצה לחיות ככה, ושאני מוכן למות מחר".
הוא הדגיש כי ביקש ממנו להספיד אותו בצורה יפה. "מה שקרה בסוף זה שאני הספדתי אותו. חייו לא היו קלים אבל סך הכל הוא זכה להרבה הוקרה והיה אחד המעוטרים, למרות שהפרסים לא חשובים", סיכם, "קראו ושמעו אותו והוא היה ויהיה נוכח בתרבות העברית".

כזכור, עוז הלך לעולמו ביום שישי, לאחר מאבק במחלת הסרטן. עוז נחשב לאחד הסופרים הבולטים ביותר מבין סופרי "דור המדינה", ועסק רבות בחברה הישראלית, בשאלות של מוסר אישי ולאומי, בזהות הישראלית ובציונות. בין ספריו הנודעים היו "מיכאל שלי", "קופסה שחורה" ו"סיפור על אהבה וחושך", ובחייו הוא זכה לפרסים רבים ונחשבים בעולם הספרות, בהם פרס גתה, פרס מאן בוקר, פרס קפקא, ואף נחשב לאחד המועמדים לפרס נובל לספרות, בו לא זכה.