הערב (ראשון) הוכרזו הזוכים בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס 2019. לאור המצב, הייתה זאת הפעם הראשונה בו הוכרז הזוכה בפרס היוקרתי בטקס ללא קהל וכשהזוכים צופים בו מהבית. הטקס ישודר הערב בטלוויזיה ב-23:40.

זוכת פרס ספיר לשנת 2019 של מפעל הפיס היא אילנה ברנשטיין על ספרה "מחר ניסע ללונה פארק". ברנשטיין תקבל מענק של 150 אלף ש"ח, ספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ושפה זרה נוספת על פי בחירתה. הזוכה בפרס ספר הביכורים לשנת 2019 הוא ארנון איתיאל על ספרו "אפרת דמשק אפרת" הזוכה יקבל מענק בסך של 40 אלף ש"ח.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, אמר: "דווקא בתקופה זו ובצילו של משבר הקורונה, היה לנו חשוב לקיים את טקס פרס ספיר כדי להביע את ההערכה העצומה שאנו חשים כלפי היוצרים, האמנים והסופרים בישראל. מטרת הפרס היא להוקיר את הספרות העברית שהיא אבן יסוד בתרבות הישראלית ואת תרומתם החשובה של הסופרים בישראל לחברה בכל עת ובמיוחד בימים אלה. מפעל הפיס ימשיך להוביל את הפרס היוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל עוד שנים רבות וימשיך להשקיע משאבים רבים במטרה לקדם את הסופרים בישראל ואת הספרות הישראלית. כולי תקוה כי בשנה הבאה, נוכל לקיים את הטקס כשהאולם מלא ונחגוג יחד עם הזוכים ומשפחותיהם את פירות היצירה הישראלית".