חצי שנה אחרי שמרב מיכאלי וליאור שליין הפתיעו את כולם והביאו לעולם את בנם אורי, בחמישי האחרון התראיינו השניים לתוכנית "עובדה", וסיפרו את הסיפור של הזוג שכולנו חשבנו שהכרנו. שליין ומיכאלי חשפו מקרוב את משפחתה ואת ההורות הטרייה דרך ההחלטה, התיעוד מתוך האלבומים הפרטיים של המסע חוצה היבשות ועד לרגע שאחזו בידיים את אורי. בעיתוי מדוייק שליין הודיע הבוקר (ראשון) על הצעד הבא שלו.

הקומיקאי פרסם ברשתות החברתיות תמונה של כריכת ספרו החדש "המדריך לישראלי המתחיל", עם קישור למכירה מוקדמת שלו.


"אורי, הבן האהוב של מרב ושלי, נולד בארצות הברית. לפני שהגענו לישראל הסברתי לו לקראת מה הוא הולך", כתב שליין. "ברית המילה ומערכת החינוך, השירות בצה"ל והטיול אחרי צבא, יוקר המחיה והאוברדראפט הנצחי, מזרחים ואשכנזים, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, ואיך לבחור בת זוג וכמה חשובים החבר'ה, ולמה דברים מקולקלים במדינה שלנו ובכל זאת לא היינו מחליפים אותה בשום מקום אחר. יצא מזה ספר: 'מדריך לישראלי המתחיל'. אם הוא מעניין גם אתכם, תציצו בתגובה הראשונה".

בעמוד אליו קישר שליין מופיעים פרטי מידע דומים עם מעט הרחבה: "למה בישראל הכל נורא יקר? מה עדיף להיות, מזרחי או אשכנזי? מה תרוויחו מצה"ל אפילו בלי לשים לב? איפה כדאי לגור ובאיזה מקצוע לעבוד? איך לשמור על עצמך במזרח התיכון? מי יכול להזדקן בכבוד ובמה יתנחמו השאר? ולמה דברים מקולקלים במדינה שלנו, ובכל זאת לא היינו מחליפים אותה בשום מקום אחר? ליאור שליין מסביר, כמו שרק הוא יודע, איך מתנהלים החיים בישראל – מהלידה ועד והמוות".