שבוע הספר העברי נפתח אמש באווירה ססגונית בירידי ספרים גדולים בתל אביב ובירושלים עם המוני מבקרים. אלפים הגיעו לפתיחת שבוע הספר בפארק שרונה בתל אביב. בשל העבודות להקמת תחנת הרכבת הקלה בכיכר רבין הועתק יריד הספרים לפארק שרונה. "אין האווירה המיוחדת של כיכר רבין, אבל יש כאן מרחבים", סיפר חיים, תושב ותיק בתל אביב.

מאות דוכנים הוצבו בשרונה, ובין אלפי המבקרים היו משפחות עם ילדים. "זאת חוויית בילוי משפחתית", סיפרה אסתר, שהגיעה עם שני ילדיה למקום.

לילי מאילת אמרה: "מ־2014 אני משתתפת בשבוע הספר, ותמיד אהבתי ספרים. טוב לי בשבוע הספר, פוגשים ז'אנרים שונים ומגוון רחב של ספרים ואנשים מכל הגילים".

בין ההמונים שהגיעו ליריד הספרים בתל אביב היו גם סופרים ומשוררים שעמדו ליד ספריהם בדוכנים, בהם גל אמיר, שסיפר: "אני סופר. כל השנה אני רואה אנשים דבוקים כל אחד למסך שלו, וכיף לראות אנשים שמגיעים לכאן ומדפדפים בספרים. זה עם הספר".

גילי יעיש ציין: "אני שמח שיש היענות, שעם ישראל חזר לקרוא ספרים, שהקורונה עשתה את העבודה. הספריות פורחות". בשרונה הוקם גם דוכן של פלטפורמת ספרי האודיו והספרים הדיגיטליים סטוריטל (Storytel), שבה יש יותר מ־350 אלף ספרים לבחירה. המבקרים בדוכן יכלו להתנסות במהלך כל שבוע הספר בהאזנה לספרי אודיו לבחירתם בפלטפורמה.

בתוך כך, מאות דוכנים הוצבו עם פתיחת שבוע הספר העברי במתחם התחנה בירושלים. את פני המבקרים קיבלו בובות ענק מרהיבות הלקוחות מספרים אהובים, וביריד הוקמו אזורי קריאה משותפים של הורים וילדיהם לצד מופעי הצגות בעקבות ספרים, סדנאות יצירה ופעילויות נוספות לכל המשפחה.

שבוע הספר נפתח אמש בירושלים בסימן "עולם האגדות". בתחילה התקיימו סדנאות והפעלות מעולם האגדות והלונה ספורט, ובהמשך הוקרנו ההצגות "אלאדין ומנורת החלומות" ו"שלגיה ותפוח האושר".

"קריאת ספר היא כניסה לעולם של קסם, האפשרות לתת לדמיון לפעול ולהכיר עולמות חדשים ומופלאים. קריאת ספרים והספריות העירוניות הן נכסים יקרים ובעלי ערך, ולכן נפעל לקדם את הקריאה ולעודד חשיפה למגוון ספרים רב בספריות העירוניות", ציין ראש עיריית ירושלים משה ליאון.