בעקבות מותו היום (שלישי) של הסופר מאיר שלו בגיל 74 ממחלת הסרטן - פוליטיקאים, אנשי רוח ותרבות הספידו את היוצר האהוב.

מאיר שלו, מגדולי הסופרים הישראלים, הלך לעולמו בגיל 74

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״כמה מצער שלא נחוש עוד את הציפייה הדרוכה לעוד ספר חדש של מאיר שלו, שייצא לאור וישנו את חיינו, יהפוך אותם לעשירים יותר, מלאים יותר. כמה עצוב שלא נזכה לחגוג עמו, יליד תש"ח, את יום העצמאות הקרוב. עם פטירתו של מאיר שלו, נותרו מדינת ישראל וארץ ישראל כשהן חסרות את אחד מאוהביהן הגדולים ביותר. הוא היה איש אשר רוח בו, שקרקע המולדת וקורותינו כחברה, כעם וכאומה, פיעמו בכל אחת ממילותיו. החיבור העמוק שלו למורשת ישראל מזה, ולנימיהן הרגישים ביותר של הציונות והישראליות המתחדשת מזה, היו תשתית מפוארת לשורה של נכסי צאן ברזל שיוותרו בידינו לעד, כמצבת נצח לפועלו. הוא גרם לכולנו לאהוב את נופי ילדותו האנושיים והפיזיים, עליהם כתב בכישרון כה רב. לאהוב את השפה העברית, את התנ"ך, וכמובן – אותנו, את העם בישראל. יהי זכרו ברוך".

לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר, מסרה: "חדשות עצובות. אבידה ענקית לעולם התרבות הישראלי עם לכתו של סופר שהיה מוכר בכל בית ישראלי. בחודשים האחרונים עבדנו יחד עם שלו בתיאטרון גשר לקראת עליית המחזה הראשון שכתב אי פעם. מחזה שכעת יהפוך ליצירתו האחרונה. 'האבות והאמהות', שכתב על האבות והאמהות התנכיים, נוגע בכל כך הרבה רבדים בחברה הישראלית, אך כמו שהוא תיאר אותו הוא קודם כל מחזה על המשפחה היהודית. במהלך העבודה המשותפת ראיתי אדם, שלמרות מחלתו והתמודדותו שקוע ביצירה ובאהבה לסיפור הישראלי של כולנו. משתתפת בצער המשפחה יהי זכרו ברוך".

רועי חן, סופר ומחזאי הבית של גשר, הוסיף: "מאיר העניק לנו, בהתרגשות של ילד, מחזה ראשון ולצערי גם אחרון, מילה יחידאית ביצירה שלו. אני מרגיש שזכינו בכבוד עצום".

השר לשעבר יועז הנדל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאיר שליו הסופר האהוב עלי הלך לעולמו. יחיד במינו עם חיבה עצומה לתנ״ך, עברית וארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, כתב: "מאיר שלו ז״ל. אהבתי את ספריו ואת הישראליות המעט אבודה שייצג. אהב את התנ״ך, גמא את שבילי ארצנו והיה ענק ספרותי. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "כמו כל סופר גדול מאיר שלו יצר עולם. הוא הלך מאתנו, העולם שברא נשאר על מדף חיינו. יהי זכרו ברוך".