לאחר כיממה מאז היוודע מותו של הסופר מאיר שלו ז"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ספד הערב (רביעי) וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמעתי בצער על פטירתו של הסופר מאיר שלו. על אף חילוקי הדעות בינינו, הערכתי את כישוריו הספרותיים ובייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל. יהי זכרו ברוך".

אנשי רוח, אמנים ופוליטיקאים נפרדים: "העולם שמאיר ברא נשאר על מדף חיינו"

ביקורת רבה הופנתה נגד ראש הממשלה שנמנע עד כה מלהפסיד את שלו. בין הביקורות הרבות, כתב אחד הגולשים: "מאיר שלו ז״ל היה מהסופרים הטובים של תקופתנו. ספריו: רומן רוסי, עשו, פונטנלה, יונה ונער ושתיים דובים, הם מנכסי צאן הברזל של ישראל. שואלים מדוע נתניהו לא אמר כמה מילים לזכרו? יתכן משום שהמנוח היה ממבקריו החדים. בהומור ועברית עילאית חבט בו, כמו שביקר פוליטקאים רבים. יצירתו של שלו תישאר איתנו עוד שנים רבות. ספריו ילבלבו מחדש כפריחה כל אביב. שלו לא נזקק להוקרה של אף פוליטקאי, גם לא של נתניהו.  לספריו יש קהל קוראים רב, מכל שכבות הציבור. מעמד השמור לסופרים בודדים. נתניהו בחר להתעלם. בחירה המעידה על העדר שאר רוח ובעיקר ניתוק מעמו".

מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מאיר שלו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

העיתונאי בן כספית כתב: "'אנו נפרדים היום מאחד הסופרים העבריים הגדולים בזמננו. כן, הוא מתח עלי ביקורת, לפעמים חריפה, אבל זה לא סותר את תרומתו האדירה לתרבות שלנו, לעגלה המלאה שלנו, לשכיות החמדה של הישראליות שלנו. יצירתו היתה אפית, רחבת יריעה, עמוסת דמיון ומלהטטת בשפתנו העתיקה כפי שאף אחד לא עשה לפניו. הוא אהב את התנ״ך, אהב את השפה, אהב את המקום הזה ואת אנשיו. הספרות העברית, השפה העברית וההוויה העברית יחסרו אותו מאוד'״. ההספד שבנימין נתניהו לא נשא היום על מותו של מאיר שלו".

לצד זאת, רבים תהו האם ההשתהות בדבר פרסום ההספד קשורה לביקורת שפרסם שלו נגד נתניהו וממשלותיו. בפברואר 2018 תקף שלו בחדשות 12 ואמר כי נתניהו הוא בן אדם שלא מעז לקבל שום החלטה חשובה. אם נתניהו היה מנהיג היישוב העברי ב-1947 מדינת ישראל לא היתה קמה". כשנה לאחר מכן בכאן 11: "אני חושב שנתניהו מסכן את קיומה של מדינת ישראל. עד כדי כך".