אבק כוכבים ואבקת סוכר: שלושה שחקנים הוליוודיים מדברים על הכל

אמא מתעללת. אמא נעדרת. התמכרות למשככי כאבים שכמעט נגמרה במוות. ולמה אנחנו כל כך אוהבים ממוארים?

ירון פריד צילום: תומר אפלבאום
אני שמחה שאמא לי מתה
אני שמחה שאמא לי מתה | צילום: יחצ
6
גלריה
ג'נט מקרדי
ג'נט מקרדי | צילום: באדיבות ניקולודיאון

אבל הצלקות, הצלקות... הבטן שלי נראית כמו מפה טופוגרפית של סין. והן פאקינג כואבות. הגוף שלי למרבה הצער יכול רק לצחוק מ־30 מיליגרם של אוקסיקונטין. תרופות ששותים עם מים לא עובדות בכלל; הדבר היחיד שעוזר קצת זה תרופות בעירוי תוך־ורידי, שאני כמובן לא יכול לקבל בבית, אז אני שוב חוזר לבית החולים". (מתוך “חברים, מאהבות והדבר הגדול הנורא").

חברים, מאהבות והדבר הגדול הנורא
חברים, מאהבות והדבר הגדול הנורא | צילום: יחצ

מעשה בשתי אמהות. זו של מולי שאנון מ"סאטרדיי נייט לייב", “הלוטוס הלבן" ו"סיינפלד" (זוכרים את הפרק שבו איליין נטרפת מקולגה לעבודה שהולכת בלי להזיז את הידיים?) נהרגה בתאונת דרכים כששאנון הייתה בת 4. עוד נהרגה בתאונה אחותה התינוקת. הנהג של הרכב הנפגע היה אביה של שאנון, מה שפתח סאגה נפרדת של התמודדות עם החיים שאחרי. איך אב שלמעשה אחראי בפועל על מות האם אמור לגדל את שתי הבנות שנשארו בחיים, ושהיו ברכב בזמן התאונה? איך הן אמורות לגדל אותו?

מנגד, אמה של ג'נט מקרדי, שהתפרסמה עוד כילדה בסדרות נוער, דחפה אותה לקריירה שמקרדי לא רצתה בה כלל, ניטרה את הארוחות שלה והמקלחות שלה וניסתה לעכב פיזית את התפתחותה המינית של בתה, כי כשאין שדיים או וסת, יש יותר אפשרות שליטה על הילדה, ואפשר להשיג לה עוד תפקידים של בנות צעירות מגילה האמיתי. “אני שמחה שאמא שלי מתה" היא כותרת פרובוקטיבית במיוחד, שמזכירה את זו של בט מידלר בתפקידה כמחברת ספרי עזרה עצמית בסרט “נשים מושלמות":

מתיו פרי
מתיו פרי | צילום: yes
מולי שאנון
מולי שאנון | צילום: yes
הלו, מולי!
הלו, מולי! | צילום: יחצ

כל מה שרציתי אי פעם זה להיות אמא, עוד מאז ששיחקנו במשפחה במגרש המשחקים באוהיו ואני הודעתי לכל הילדים, ‘אני האמא. אני אהיה האמא הכי טובה בעולם'. "אני תמיד שואלת את הילדים שלי, ‘אני נראית אמא לחוצה ועצבנית או אמא שמחה?'. והם תמיד עונים לי, ‘את נראית אמא שמחה'“. (מתוך “הלו, מולי!")

תגיות:
ספרים
/
מעריב סופהשבוע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף