"אנחנו שמחים על כל סלבריטאי שמצטרף למשפחת האנשים שזוכים לכוכב על שמם", אומרת אנה מרטינז, מפיקת לשכת המסחר של הוליווד, האמונה על ועדת הבחירה באמנים שיזכו בכוכב בשדרות הכוכבים של הוליווד. בימים האחרונים התבשרה השחקנית הישראלית גל גדות כי תקבל כוכב על שמה בשדרת הכוכבים של הוליווד, ובכך תהיה השחקנית הישראלית הראשונה שזוכה בכבוד זה.

היסטוריה ישראלית: גל גדות תקבל כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד
"גילינו לפניה": אמה של גל גדות על קבלת הכוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד

טקס קבלת הכוכב ייערך במהלך 2024. גדות (38) היא אחת מבין 31 בני האדם שזכו בכבוד השנה ובהם מגי ג’ילנהול, כריסטינה ריצ’י, הזמרת גוון סטפני, הראפר ד"ר דרה, הזמרת טוני ברקסטון ועוד.

“בעלי צלצל אליי וסיפר לי שהתקשורת הישראלית צלצלה לברך אותי לרגל הכוכב על שמי בהוליווד", אמרה גדות בסרטון שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. “אמרתי לו שאין לי מושג על מה מדובר. צלצלתי ליחצנית שלי ואז הסתבר לי שאני מקבלת כוכב בהוליווד. זה פשוט לא ייאמן. אני כל כך אסירת תודה על כך שבחרו אותי. זה נותן לי עוד דלק להמשיך לעשות את מה שאני כל כך אוהבת לעשות. תודה, תודה, תודה".

בשדרת הכוכבים של הוליווד משובצים כיום למעלה מ־2,700 כוכבים, שזכו לכבוד זה על תרומתם לתעשיית הבידור בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, הבידור, הספורט, הרדיו, המוזיקה, התיאטרון וההופעות החיות. טקס ההשקה הרשמי של השדרה נערך ב־8 בפברואר 1960 והראשונה לזכות בכוכב הייתה השחקנית ההוליוודית ג’ואן וודוורד. מאז זכו בכוכב מרבית הכוכבים הגדולים בהוליווד, כולל דמויות בדיוניות כמו באגס באני, מיקי מאוס, פו הדוב, דונלד דאק ועוד. היו גם כאלה שסירבו לכוכב, בהם קלינט איסטווד, ג’וליה רוברטס, ג’ורג’ קלוני, דנזל וושינגטון, פרינס, מדונה וזמר הקאנטרי ג’ון דנוור.

לשכת המסחר של הוליווד מונה שמונה חברים, שבראשם עומד הנשיא והמנכ"ל סטיב ניסן. “אנחנו מקפידים לכנס ועדה בדרך כלל בחודש יוני של כל שנה ולבחור מבין מאות מועמדויות קבוצה שמורכבת מ־24־31 אנשים שזוכים בכוכב על שמם", מסבירה מרטינז, שאמונה ב־26 השנים האחרונות על הפקת שדרת הכוכבים, קביעת מיקום הכוכב וניהול ההצבעות. “הפעם הפגישה התקיימה ב־16 ביוני ואושררה על ידי הצוות שלנו ב־21 ביוני, אז הכריזו סטיב, נשיא ומנכ"ל לשכת המסחר של הוליווד, ושדרנית הרדיו אלן קיי (שזכתה בעבר בכוכב בעצמה – ד"פ), יו"ר פאנל הבחירה הפעם, על אושיות התרבות שזכו בכוכב".

איך ניתן להגיש מועמדות?
“כל אחד, גם מעריץ, יכול להציע למועמדות את הסלבריטאי האהוב עליו, תוך מילוי פרטים באתר הרשמי שלנו באינטרנט. הצעות המועמדויות מוגשות דרך האינטרנט בלבד, וכל הצעה צריכה לכלול תמונה של המועמד, ביוגרפיה קצרה שלו, כישוריו, רשימת תרומותיו לקהילה ומכתב הסכמה מהמועמד או מטעם מי שמייצג אותו. אם מישהו היה מועמד ולא נבחר, הוא יכול להגיש מחדש לשנה שאחרי כן".

מהם הקריטריונים שלפיהם מישהו זוכה בכוכב?
“קבלת כוכב מותנית בעמידה בקריטריונים הבאים: הישגים מקצועיים, אזרחות אמריקאית, ותק של חמש שנים ומעלה בתעשייה, רזומה של תרומות לקהילה והבטחה שהידוען ישתתף בטקס ההקדשה אם ייבחר, כי בעבר היו כאלה שנבחרו ובחרו שלא להשתתף. כוכבים שניתנים לאחר המוות מצריכים תקופת המתנה של שנתיים מאז המוות".

מי יושבים בוועדת הבחירה?
“בין יושבי הוועדה ישנה נשיאת אולפני ‘פרמאונט’ לשעבר, מנהל מחלקת הטלוויזיה של ‘וורנר בראדרס’ לשעבר, אושיות רדיו, כותב שירים מאוד מפורסם, מפיקה מאולפני ‘פרמאונט’, אחד המגישים הבולטים של תוכנית הטלוויזיה The Today Show, ובמאית תיאטרון ידועה. כל חברי הוועדה בעלי כוכב על שמם בהוליווד".

איך מתנהל תהליך ההצבעה?
“250 מועמדים הוצעו לנו הפעם. חברי הוועדה היו צריכים להיכנס לאפליקציית ההצבעה, לקרוא את הטפסים של כל מועמד ולהצביע. לאחר מכן בחרנו את המועמדים שזכו להכי הרבה נקודות, ואז קיימנו ישיבה ודנו בכל מועמד, ומתוך אלה הצבענו שוב, מיפינו ובחרנו את ה־31 שיקבלו כוכב".

סמל סטטוס

למי שהספיק לשכוח, גדות זכתה לפריצה הבינלאומית שלה בשנת 2009 כשכיכבה בסרט “מהיר ועצבני 4", ומאז השתתפה בסרט החמישי, השישי, השביעי והעשירי בסדרת הסרטים. בשנת 2016 נכנסה לנעלי וונדר וומן בסדרת הסרטים בכיכובה. כמו כן, שיחקה בתפקידים בולטים בסרטים נוספים, כמו “הודעה אדומה" ו"מוות על הנילוס". בחודש הבא צפוי לעלות המותחן “לב של אבן" (מבית נטפליקס) בכיכובה, וב־2024 תככב בסרט האקשן של דיסני “שלגייה". ב־2025 היא צפויה לככב בתפקיד הראשי באפוס “קליאופטרה".

גדות היא אומנם השחקנית הישראלית הראשונה שזוכה כאמור לכוכב משלה, אך לא הישראלית הראשונה; קדם לה איש העסקים הישראלי־אמריקאי חיים סבן, שבשנת 2017 זכה בכוכב על שמו. “גל גדות עומדת בקריטריונים, היא מדהימה, היא מאוד ידועה והיא כוכבת", אומרת מרטינז. “היא ‘וונדר וומן’, זוכר? זה כבר עושה אותה למיוחדת. היא מאוד כריזמטית. ראיתי את הראיונות שלה בטלוויזיה והיא מקסימה ויודעת להתבטא טוב ולהתראיין. היא מאוד מכבדת שחקנים ואהובה על קולגות שלה, בארצות הברית ובכלל בעולם. היו תשעה מועמדים בקטגוריה שלה, ‘סרטי קולנוע’, והיא נבחרה. זה מעיד על כך שהיא הרוויחה זאת בזכות, בכישרון ובעבודה קשה".

מה את חושבת על כך שזו הפעם הראשונה ששחקנית ישראלית זוכה בכוכב?
“אנחנו מאוד מגוונים. אנחנו לא בוחרים במועמדים לפי מוצא אתני, אלא לפי הכישרון והעבודה שלהם".

את מאמינה שנראה בקרוב עוד כוכבים/ות ישראלים שזוכים לכוכב אצלכם?
“ובכן, הם צריכים להגיש מועמדות (צוחקת). אני בטוחה שנראה יותר כי ברגע שמישהו ממדינה מסוימת זוכה בכוכב – אז גם האחרים ירצו בכך. אני בטוחה שנראה עוד ישראלים שזוכים לכוכב על שמם אצלנו. הם יצטרכו להעתיק את העבודה שלהם לתעשייה האמריקאית, לעזוב את הקריירה בישראל או בכל מדינה אחרת אל תעשיית הבידור האמריקאית. גל גדות זכתה בתפקיד של ‘וונדר וומן’, שזו אחת הדמויות האמריקאיות המפורסמות מהסדרה האמריקאית המפורסמת, ככה שזה התבקש שהיא תזכה בכוכב על שמה".

עד כמה הזכייה בכוכב על שמך בשדרות הוליווד תורמת לקריירה?
“משיחות שקיימתי עם הרבה סלבריטאים שנבחרו אצלנו וקיבלו כוכב על שמם – זה עושה הרבה. הם מקבלים יותר הצעות עבודה, יותר מבוקשים, וזה סמל סטטוס מכובד".

מה עלות טקס קבלת כוכב בשדרות הוליווד?
“75 אלף דולר, שמשמשים לתשלום עבור יצירת והתקנת הכוכב, שעשוי מבלטת טרצו וממתכת פליז, כמו גם תחזוקת הכוכב בשדרה".

סגירת מעגל

“ועדת הבחירה המורכבת בוחרת בקפידה את קבוצת המצטיינים והמצטיינות בכל שנה, המייצגת ז’אנרים שונים של עולם הבידור", מוסיפה שדרית הרדיו אלן קיי, יו"ר הוועדה הנוכחית. “הוועדה עשתה עבודה מדהימה בבחירת האנשים המוכשרים האלה. מרגש לראותם הופכים לחלק מההיסטוריה של הוליווד עם חשיפת הכוכב שלהם על שביל ההליכה המפורסם ביותר בעולם".

“אני מתכננת לשים את הכוכב של גל גדות צמוד לכוכב של לינדה קרטר, שגילמה ראשונה את ‘וונדר וומן’", מסכמת מרטינז. “אני חושבת שזה יהיה הולם וראוי, וגם אני מתכננת להזמין את לינדה להעניק לגל את הכוכב שלה, כדי שזו תהיה סגירת מעגל מרגשת בין הדורות".