הזמרת והשחקנית עמית פרקש מככבת בסרט החדש "המנצחים" - הראשון מזה שנים המגולל את אירועי מלחמת ששת הימים, אך בצורה של מחזמר. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפרה פרקש על העבודה עם עיבוד מוזיקלי למלחמה, חווית הצילומים באוקראינה והביעה חשש לדמוקרטיה בישראל לאורך הרפורמה המשפטית.

"איבדתי את ההכרה": עינת שרוף על התאונה הקשה, הרפורמה ויאיר לפיד
"תודה על הכל": אייל ברקוביץ' נפרד מתפקידו הטלוויזיוני

"זה סרט שהוא מיוזיקל, אבל הוא סרט כמובן עלילתי, עם שחקנים נפלאים שמספר את סיפורה של נטע, בחורה מקיבוץ שרוצה להיות שחקנית, לעבור לעיר הגדולה ולהצליח באותן שנים. אנחנו מלווים אותה בסיפור שלה ובקושי שלה באותן השנים להצליח, אבל גם את שאר האנשים שסובבים אותה, את בעלה. כל ההתייחסות שלה לסיטואציה הזו, איפה זה פוגש אותה עם הגשמת החלום שלה שהיא רק מתקרבת אליו עוד ועוד".

"אני משחקת את יעל, החברה הכי טובה שלה מהקיבוץ, ילדת חוץ שעברה המון טרגדיות בעבר שלה ודווקא לעומת החברה שלה שמנסה להתרחק מהקיבוץ מוצאת את הבית שלה ומקימה משפחה בקיבוץ", הוסיפה פרקש. "צילמנו בקייב, באוקראינה, חלק צילמנו בארץ אבל הרוב בחו"ל. זה היה גם בתקופת הקורונה. צילמנו במשך חודש, זו הייתה חוויה מדהימה. אני בתחום 16 שנה, וזה אחד הפרויקטים הכי מדהימים שיצא לי לקחת חלק בהם. זה היה כמו ששמים אותה בסדנה ואתה נשאב לדבר הזה. היה לנו רק אחד את השני, לעשות את האומנות הזאת".

"סרט מאוד מושקע. אני הייתי כמה חודשים בודדים לפני הלידה הקודמת שלי, הבכורה שלי, והתלבטתי כי ראיתי שכתוב שזה מצטלם בחו"ל", המשיכה פרקש. "והחלטתי בכל זאת לגשת ולהיבחן, בעיקר בזכות אמא שלי. שלחתי וידאו, אפילו לא היו אודישנים פרונטליים, ואחר כך הזמינו אותי לאודישן נוסף בו פגשתי את הבמאי בפעם הראשונה ואת המלהקת. מי שמכיר אותי יודע שהשארתי פה חמ"ל שלם, בלי בעלי ואמא שלי זה לא יכול היה לקרות. עטפו אותה כל היום אבל זה מלווה בהרבה מצפון, רחוק מהבית, אבל כל דקה ביום ידעתי מה הילדה עושה, עם מי היא נמצאת".

"ניהלתי את זה משם ואני חייבת להודות שזה היה לא פשוט, הגעגועים היו קשים, אבל הייתי אם נורא טרייה", הוסיפה השחקנית. "הייתי בהלם גם מלהיות אמא, אז הכול היה הלם, אבל גם היה משהו מאוד מרפא בדבר הזה. אמהות יכולה להיות שוק, ופתאום יצאתי לחודש וחזרתי לעמית הקודמת, של לפני האמהות. מאוד שמחתי לחזור ולא נראה לי שאנה זוכרת את זה אז הכול בסדר בנינו, אבל זה היה מורכב".

על המצב במדינה כיום הוסיפה פרקש ואמרה: "אנחנו כמו רבים, חושבים שדמוקרטיה זה זכותו של כל אדם. החופש לבחור ולחיות. כשעלינו למדינת ישראל זה היה בשביל ליצור מקום שיהיה לנו בית, עם ביטחון, וזה ימים מאוד מפחידים. אני חושבת שזה לא קשור לימין ושמאל. זה לא איזו סיסמה, זה קשור לזכויות אדם באשר הן". 

"אם לא יהיו לנו הזכויות האלה אנחנו בבעיה מאוד רצינית, זה בדיוק הדברים שברחנו מהם בכל העולם", סיכמה השחקנים. "מקווה שנמצא את המקום שנוכל להתחבר שוב יחד. זה מאוד עצוב. היום הייתי בבית כל היום עם התינוק החדש שלי נוח, צפיתי בטלוויזיה וממש התכווץ לי הלב. אני הולכת לישון עצובה, מאוד עצוב לי עם מה שקורה פה. מאוד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm