הסרט טאטאמי של הבמאי הישראלי גיא נתיב והבמאית האיראנית זאר אמיר איברהימי ברשימת המועמדים לאוסקר האירופאי. הסרט שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה ה-80 שם זכה לשבחי הביקורת ובפרס מיוחד לזכויות אדם, התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל טוקיו היוקרתי שייפתח ב 23 באוקטובר 2023.

טאטאמי שביימו יחד גיא נתיב הבמאי הישראלי זוכה האוסקר (סקין, גולדה) והבמאית והשחקנית האיראנית זאר אמיר איברהימי (עכביש קדוש). הוא שיתוף הפעולה הראשון של יוצרי קולנוע ישראלים ואיראנים בסרט בינלאומי. את התסריט כתב נתיב יחד עם הבמאית האיראנית אלהאם אפראני. טאטאמי מביא את למסך הגדול את סיפורן של ספורטאיות איראניות על רקע המשטר הקיצוני השולט במדינה. הסרט עוקב אחר הג'ודוקא האיראנית ליילה (אריאן מנדי) והמאמנת שלה מריאם (זאר אמיר איברהימי), שנוסעות לאליפות העולם בג'ודו במטרה להביא הביתה את מדליית הזהב הראשונה של איראן.

לקראת קרב שבו אמורה ליילה להילחם נגד ספורטאית ישראלית, השתיים מקבלות אולטימטום מהמשטר האיראני – שמורה על ליילה לזייף פציעה ולהפסיד. כשהחופש שלה ושל משפחתה עומד על כף המאזניים, ליילה עומדת בפני בחירה בלתי אפשרית: להעמיד פנים שהיא פצועה ולציית למשטר האיראני , או לסרב ללחצים ולהילחם על מדליית הזהב. בסרט מככבות גם ג'יימי ריי ניומן, אשתו של נתיב ושותפתו לעשייה וליר כץ (המפקדת).

טאטאמי הופק ע"י קשת סטודיוס, ווייט לודג' וניו נייטיב. ווסט אנד פילמז מפיצים את הסרט בעולם וסרטי יונייטד קינג בישראל.